Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-01, 19:46
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja Ryssland är inte heller lika stort och starkt som Sovjet var då. Men det finns en skillnad: De har kärnvapen nu.
Dom får väl antagligen inte ens iväg skiten skickad. Allt verkar vara förfallet. Det bästa vore att invadera och likvidera hotet en gång för alla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SolglittretsDans
Ukraina 44mn invånare, förberedda i 8 år, upprustade till tänderna, byggt om hela landet till ett försvar.

Sverige 10,5mn invånare, inget försvar att tala om.

Hur de ska ta Sverige? Ja, vi får snart se.

Ja, hur ska de ta det på 1 dag?
Snälla berätta hur styrkorna ska ta sig över Östersjön och inta alla strategiska städer (och ha full kontroll), på en dag.
Inget jidder om att vårat försvar är uselt, utan lägg nu fram hur detta ska lösas på 1 dag!
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Så du menar att man ska vara tvingad till att tycka något andra tycker är rätt? Du tycker man ska tvingas uttala sig?

Fuck you. Du och dina jävla hejdukar ska ge fan i individens rätt till tystnad eller yttrandefrihet.

Bara för ni söker klappar på axeln och inte kan ett piss om historien bakom och varför detta sker betyder det inte att alla ska tycka som ni.

Alla är inte efterblivna - som ni.

Tycka? Om att Ryssland invaderar Ukraina?
Det är inte ens diskutabelt vad man skall tycka om det om man inte skall anses vara en hjärntvättad komplett djävla dåre.

Putins problem är väl snarare att vi kan alldeles för mycket om orsakerna bakom allt det som nu sker.

Håll käften på dig nu, och återgå till din våta dröm om glasnost bakbunden av Putins psykoser.
Citera
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Hur ser yttrandefriheten ut i Ryssland? Ex om man vill protestera mot kriget eller Putin?

De som försöker att öppna gapet blir förgiftade, eller försvinner spårlöst.
Citera
Avstängd
Volodymyr Zelenskyj allierade sig med korrupta oligarker samtidigt som han lovade att bekämpa kortuptionen i landet. Oligarkerna äger 85% av all fömögenhet i landet.
Så vilka är det Sverige hjälper eller stjälper?
Senast redigerad av Slaskfarsan 2022-03-01 kl. 19:47. Anledning: .
Citera
2022-03-01, 19:47
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vorafe9525
Här har ni förklaringen till Rysslands ineffektivitet: https://twitter.com/sbreakintl/status/1498619329457307648

Man kör med helt analogt radiosystem och blir jammade + att Ukraina kan lyssna av dem. Detta var snabbt ihopsatt och ivägskickat Putin.
Det var nästan ännu bättre när man använde mobilsvar och -telefoner för att kommunicera planer för invasionen... Rena buskis-nivån:
https://twitter.com/tobiaschneider/status/1497708963680251907
Citat:
For those wondering how Western intel had such detailed insights into Russian invasion plans, turns out Kadyrov's commanders were updating him about war preparations via voice notes.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Ska Hemvärnet aktiveras?

Måste ju ha nåt att säga förutom att "situationen saknar motstycke i modern tid". Politikernas favorituttryck.

Tal till nationen sker verkligen inte ofta.
Däremot har det varit fler ggr i nutid.
Drottninggatan senast tror jag.

Centralt är säkerhetsläget, tror jag.
Media i Sverige har redan visat lite på det.
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Jag tror ryska militären har enorma problem. Att det förekommer frekventa deserteringar är ett stort bevis på det.

Jag tror helt enkelt att skälet till att konvojen inte flyttar sig är en ovilja hos militären. Min gissning är att hela skiten snart kollapsar.

Man kan inte föra anfallskrig med lögner i ett modernt samhälle. Det gick under WW2 där ideologiska lögner gick att bevara länge. Nu sprids sanningen snabbt och kan döda moralen hos anfaller väldigt kvickt. Jag tror de enda som är kvar är de mest fanatiska. De som verkligen tror på ett storryssland. Vi har ju sett dessa i Sverige också tyvärr. När dessa är borta så är det över.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Macron fick just skämmas när han lämnade möten, när de ändå skrattade bakom hans rygg. Han gick ju själv ut och sade att han har blivit grundlurad och var naiv. Det skall mycket till om Frankrike kommer gå med på att lätta sanktionerna när det är dags.
Förlåt om jag missat något, jag kollade din historik utan att hitta mer information;

På vilket vis har Macron blivit grundlurad?
Citera
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Antagligen bara en början när Ryssland nu trappar upp sitt massmord på civila i Ukraina.

Ja jag är rädd för det. Har sett flertalet klipp också på vad som inte kan vara annat än klusterbomber, även det förbjudet om jag inte minns fel, pga man har ingen kontroll över var de olika laddningarna hamnar.
Citera
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Angående idrotten så är väl ryssarna fortfarande lite lack över att dom fick pisk av lilla Finland i OS-finalen i hockey och att dom inte får använda sina statsfinansierade dopinglabb. Vinna på ärligt vis kan dom inte....och därav kärnvapenskramlet också kan man tänka sig.

(och så fick vi in lite drömmar om röv igen från männen i öst)
Du har faktiskt helt rätt i det du säger.
Ryssar är vidriga människor,bara en sådan grej som statsfinansierade dopinglabb. Och ryska folket tycker det är bra och mer än gärna hejar på sina landsmän.
Citera
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Alla vet vi att måttstocken är olika.

USA kan göra vad dom vill, dom är i slutändan alltid the good guys.

USA har redan fått massiv kritik för både Irak och Afghanistan. Skulle de välja att invadera ett grannland 2022 med samma påhittade grunder som Ryssland hade domen varit exakt lika hård. Sociala medier är mycket större nu än i början på 2000 talet när Irak och Afghanistan var ett fokus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in