Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-01, 15:01
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Lite talande läsning.

https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/putin-is-frustrated-lashing-out-at-his-inner-circle-report-says/

Citat:
One diplomat tells NBC that Putin is increasingly isolated and getting bad information.

“We don’t believe he has a realistic understanding of what’s going on,” the diplomat says.
Citera
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Eftersom det mest är en massa tjafs i tråden så antar jag att det inte hänt så mycket senaste tiden. Ingen rysk superoffensiv alltså? Vad händer med tremila-kolonnen?

Hörde precis på BBC att ryska militären har gått ut med en offentlig varning till alla civila i Kiev att omdelbart lämna staden.

Dvs, de kommer gå full in.
Citera
Medlem
Upplever vi samma krigseufori nu som år 1914..?

Krigseuforin 1914
https://sv.wikipedia.org/wiki/Krigseuforin_1914
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
Och? Så din logik är "Lämna nu eller bli utsatt för rasism sen".

Va? De dumma negrerna får skylla sig själva. Kvinnor och barn samt Ukrainska medborgare överlag går före.
Citera
2022-03-01, 15:02
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Eftersom det mest är en massa tjafs i tråden så antar jag att det inte hänt så mycket senaste tiden. Ingen rysk superoffensiv alltså? Vad händer med tremila-kolonnen?
den har bytt namn till
6,3 mila-kolonnen
Citera
2022-03-01, 15:02
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Precis. Jag har en krigsplacering och har berättat för anhöriga att det kan komma en kallelse eller åtminstone har vi aldrig varit närmare en sådan på 80 år.
Så tänkte vi inte förra veckan och det är så fort det kan gå i den här världen.

Fasen. Låter inte i närheten av kul. Låt oss hoppas att inte eskalerar, jag har dock lågt förtroende för Putin. Han är inträngd nu från alla håll.
Citera
2022-03-01, 15:03
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Kan hända att det även spär på konflikten ang mångkulturens vara eller icke vara? Att folk nu faktiskt ser vad olikheter kan leda till?

Det kan hända men är också en logisk följd av ansvarslös politik. Har ingenting emot olikheter men erkänner att de finns och medger problemet med att tro att alla blir svenskar om de befinner sig i Sverige. Det ser vi inte stämmer då det går en tydlig skiljelinje mellan svenskars och säg arabers (inte alla kan jag försäkra) stöd i den här konflikten. Utgångspunkten är alltid utifrån vilket land man själv känner mest tillhörighet i och det kan naturligtvis få katastrofala följder om vi ponerar att Sverige drogs in i kriget.

Nu säger jag inte att man skall sparka ut allt och alla men det kanske kan ge en tankeställare i hur vi närmar oss dessa frågor framöver.
Senast redigerad av Krakem 2022-03-01 kl. 15:06.
Citera
2022-03-01, 15:03
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Inte åt det hållet som leder till kärnvapenkrig.
Som jag minns det så gick gubben åt det hållet helt frivilligt. Som den dementa jättebebis han är.
Citera
2022-03-01, 15:04
Medlem
Citat:
Va? De dumma negrerna får skylla sig själva. Kvinnor och barn samt Ukrainska medborgare överlag går före.

Så alla utländska studenter i Ukraina ska lämnas att dö?
Eller, jag vet nog hur du tänker. De icke-europeiska stunderna får gärna dö, resten borde evakueras omgående!
Citera
2022-03-01, 15:05
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Lite talande läsning.

https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/putin-is-frustrated-lashing-out-at-his-inner-circle-report-says/

"Times of Israel"

"Today, 6:26 am
US officials tell NBC that Putin is getting frustrated by his military’s slow progress in Ukraine and may double down on his attack.

US intelligence says Putin is lashing out at subordinates and his inner circle in bursts of anger.

The outbursts are unusual for Putin, who usually controls his emotions, the report says.

One diplomat tells NBC that Putin is increasingly isolated and getting bad information.

“We don’t believe he has a realistic understanding of what’s going on,” the diplomat says."

HAHAHAHA, det här var nog ett nytt lågvattenmärke

Amerikansk underättelsetjänst, israelisk media och ja..

Jag kan pränta ihop en sådan artikel på en kvart.

Finns det absolut ingen standard inom journalistiken längre? Förr i tiden när man skrev såna här "artiklar" behövde man åtminstone något som stödde det - lite substans.

Och de anklagar Ryssland och icke-liberal cuck media för fake news..De är allt man sett cuck-media senaste veckan.

"BOMBRÄD ÖVER UKRAINA"

"UKRAINA SKA INVADERAS NU"

"NU LJUDER BOMBLARMEN"

"KIEV KOMMER FALLA"

"UPPGIFTER SÄGER ATT RYSSLAND MOBALISERAR FÖR ATT GÅ IN I KIEV"..

Still waiting.
Citera
2022-03-01, 15:05
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Som jag minns det så gick gubben åt det hållet helt frivilligt. Som den dementa jättebebis han är.

Det är fortfarande dumt att pusha honom åt just det hållet, vilket våra efterblivna makthavare tycks göra.
Citera
2022-03-01, 15:06
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ju mer jag ser den där krigsjuden Zelensky stå och prata desto mer övertygad blir jag om att Ryssland gjorde rätt i att invadera. Det är någonting som är riktigt jävla fel med allt detta. Det är alldeles uppenbart att vi inte har fått tagit del av hela bilden av västerländska "experter" och media.

Hela östeuropa var fullt av Judar innan 2ww och i Ukraina finns fortfarande en hel del Judar.

Den hassidiska ortodoxa traditionen uppkom i Ukraina ex Chabad och Breslover.

Rabbi Nachman ligger begravd i den Ukrainska staden Uman, så varje höst vallfärdar 10000-tals Breslover Judar dit.

Roligast har nog en liten gren av Breslover hasidier, Na Nach, som har techno-fester både i Uman/Ukraina och hemma i Israel.
https://www.google.com/search?q=na+nach+techno+in+Uman&client=ms-android-motorola-rev2&biw=412&bih=771&tbm=vid&ei=vCceYo7eNOrirgT25Z 7ABg&oq=na+nach+techno+in+Uman&gs_lcp=ChBtb2JpbGUt Z3dzLXZpZGVvEAMyBQghEKABMgUIIRCgATIFCCEQoAEyBQghEK ABOggIIRAWEB0QHjoECCEQFVC6CFjbJ mCSK2gAcAB4AIABowGIAakJkgEDMi43mAEAoAEBqgEQbW9iaWx lLWd3cy12aWRlb8ABAQ&sclient=mobile-gws-video#fpstate=ive&vld=cid:bb2e15c0,vid:mMRlTjkOEqw ,st:0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in