Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-01, 17:24
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcko
Vad tror vi om att först "sprängdes" TV Tornet och nu ca 30 min senare släcktes hela staden?

Är det ikväll det smäller på riktigt?
Nej! Konvojen som varit på väg en vecka nu är fortfarande inte framme.
Citera
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebbabturken
Anlände i Kiev i förmiddags då jag har familj här och kan säga att det det smäller då och då men långt bort. Försökte hela tiden säga här i forumet att det är då inget bombregn och storskalig/blodig invasion som fake news media i väst rapporterar.

De flesta går och göra sina vardagssysslor precis som vanligt, handlar och går till jobbet.

Ja jag med flera har misstänkt detta.
Citera
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Kollat på några filmer. Nåt är konstigt med hela denna invasion. Det är fullt jävla krig med bomber och missiler och folk är ute och kör bil?????? Och filmar?
I Kiev när för ett par dagar sen rapporterna sa att ryssarna är inne i centrala Kiev då ser man folk ute och promenerar som om det vore vilken dag som helst.

Ja! Det är vilken jävla dag som helst! Ryssarna gick in i landet i torsdags för fan! Och de dödar inte civila, därför är ukrainisk nation inte rädda!
Citera
2022-03-01, 17:25
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
De jagar likes förstår du väl. Helt rationellt beteende i ett modernt samhälle. Nä, men ukrainarna verkar självmordsbenägna hela högen. Det är perfekt för då kommer de stanna och kämpa in i det sista.

Ja eller så är de Ryssar som inte har något att frukta.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Förmodligen är det så att konvojen är proppad med förnödenheter och materiell blandannat. Det ser ut att vara ganska lite tanks och väldigt mycket transport.

Dumt att förstöra sådant som man kan sno själv....tills att man kanske inte kan sno det. Då bombas skiten sönder och samman.

Det är enorma värden i konvojen.

Detta är en teori.

En annan är att det finns armerade taktiska kärnvapen i den. Jobbigt om man blir den utlösande faktorn så att säga.
Jag hörde från en svensk miltärstrateg på radion som studerat satellitbilder av konvojen att den såg ut som en självorsakad trafikstockning och var oproffsigt utförd jämförd med normal praxis.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Ett fullskaligt kärnvapenkrig kommer döda alla europas människor, inkl rysslands befolkning. Vem vinner på det? Jag tror ingen planerar något kärnvapenkrig i huvudtaget. Det är något man använder på andra kontinenter långt ifrån sitt egna land.

Eller något man använder när man ser sin fiende placera missiler på så kort avstånd att man inte kan reagera när dessa avfyras...

Hur reagerade usa när dom upptäckte missiler på Kuba?

Mycket kort avstånd i detta fall både för anfall och för försvar.

Jag tolkar ditt inlägg som ett personligt önsketänkande, som inte håller i verkligheten, tyvärr vill jag passa på att tillägga...
Citera
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Förmodligen är det så att konvojen är proppad med förnödenheter och materiell blandannat. Det ser ut att vara ganska lite tanks och väldigt mycket transport.

Dumt att förstöra sådant som man kan sno själv....tills att man kanske inte kan sno det. Då bombas skiten sönder och samman.

Det är enorma värden i konvojen.

Detta är en teori.

En annan är att det finns armerade taktiska kärnvapen i den. Jobbigt om man blir den utlösande faktorn så att säga.

Det sista känns verkligen läskigt. Kanske förklarar en så extremt lång konvoj.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Dom missar ju tornet? Tornet står kvar i klippet
jo, men det var de enda jag hittade lite snabbt
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Kolla på vad som egentligen händer istället för vad aftonbladet skriver kanske du fattar.

Putin sammarbetar med ukraina för att fortsätta sälja sin gas till tyskland, saker rullar på som vanligt och putin förlorar ingen sömn över detta politiska spel.
Putler skulle inte kunna planera sig själv ut ur en papperspåse. Han har blivit en jävla sopa.
Citera
2022-03-01, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Hur har du blivit övertygad om detta?
Erfarenhet.... ryska militären är ett skämt mot det jag tränades mot. Och nu när han går mot civila mål så blir jag bara mer övertygad.
Citera
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Ja! Det är vilken jävla dag som helst! Ryssarna gick in i landet i torsdags för fan! Och de dödar inte civila, därför är ukrainisk nation inte rädda!

ja det verkar inte vara lika stor sak för dem då många de facto är ryssar.
Citera
Medlem
Idioten i svt säger att ryssland inte har pressionsvapen..
Samtidigt träffas tv tornet i Kiev av en robot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in