2022-03-01, 14:50
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru
Nu tror jag att du har fel. Klart som fan att det kommer att få konsekvenser. Martin kommer att få en klapp på axeln av chefen och en massa ryggdunkar från kollegorna. För att inte parata om alla handhjärtan. Sedan när det ska löneförhandlas kommer Martin att straffas med att få 1% högre löneökning än alla andra.

Ha ha, ja du tänker så. Det kan du absolut ha rätt i.
Citera
2022-03-01, 14:50
Medlem
mikaelss avatar
Arbetsbefriad nu, enligt DN
Citat:
SVT har tillsatt en internutredning av en reporter vid redaktionen i Göteborg som den ansvarige utgivaren Anton Svendsen bedömer har uppträtt olämpligt under en demonstration.

Tills vidare är reportern arbetsbefriad, uppger ledningen.
https://www.dn.se/kultur/svt-reporter-arbetsbefriad-mycket-olampligt-agerande/

Och Paludan är fortfarande svensk.
Citera
2022-03-01, 14:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Det absolut bästa med klippet är att kvinnan som konfronterar Grill är av utländskt påbrå och har lite svårt att formulera sin kritik så Grill behöver hjälpa henne att kritisera sig själv.

Tycker det är en fin stund. Martin Grill ska dock avskedas avsett vem han hade skrikit åt.
Citera
2022-03-01, 15:06
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton.Mills
Eftersom han inte gör ett nyhetsinslag just så är det väl helt i sin ordning och han kan hävda yttrandefrihet. Däremot är det olämpligt av en rad olika skäl, men inte olagligt.

Uppenbarligen så är han där i tjänsten. Han har en väst märkt Svt o mikrofonen i handen.

Hans uppträdande är mycket märkligt o så opassande att man undrar om det hela är en fejk parodi.

Men vi har ju sett bisarra beteenden hos Svt förut. Tex vid rapportering från USA.

Ska Svt ha skattebetalarnas pengar så måste de skärpa sig.
Det är olämpligt att representanter för Svt agerar aktivister o stör event som dessutom har myndigheternas tillstånd.

Det är bara att ge vederbörande avsked. För att skicka en signal internt, men ocks externt återupprätta någon form av trovärdighet.
Citera
2022-03-01, 15:17
Bannlyst
Nu har jag inte sätt detta program, men han har ju rätt om det är så. Vi ska ju kasta ut ockupanterna. Ge Karln en löneförhöjning på skatten. SVT går från klarhet till klarhet.
Citera
2022-03-01, 15:20
Medlem
Soterns avatar
Journalisten faller på eget grepp när han säger att Paludan inte är frisk samtidigt som han skäller ut honom. Hur kan han skälla ut en sjuk människa?
Citera
2022-03-01, 15:24
Medlem
Vad är problemet här? Han skriker åt en bög pedofil som inte har något bättre för dig än att åka runt och provocera folk. Förargelseväckande beteende. Självklart borde den idioten bara åka hem och skriva sitt rasisthat på Flashback som resten av bögpedofilerna?
Citera
2022-03-01, 15:27
Medlem
Bimbolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
EN ANSTÄLLDS ÅSIKTER?

https://twitter.com/avPublicService

VARSÅGOD. 3 ÅR av dagliga uppdateringar kring varför SVT / SR är vänsterradikala organ som pumpar ut desinformation/missinformation.
Tack. Vad ska jag ha det här till?
Citera
2022-03-01, 15:37
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Man ska ha klart för sig att samtliga s.k "journalister" samt ledningen på skattefinansierade SVT inte har något emot Martin Grills uttalande eller agerande i sig. Nej. Det som upprör SVT och gör att Martin Grill blir tillfälligt arbetsbefriad är att han blev fångad på film. Det är det som ledningen inte gillar. Det är det han kommer att få en åthutning för. I övrigt så är detta inga problem för SVT.

Efter att Martin Grill har arbetsbefriats* en vecka kommer han att släppas in i värmen igen och allt kommer att vara som vanligt.

.
* arbetsbefriats = får några härliga lediga dagar med full lön, finansierat av våra skattepengar.
Citera
2022-03-01, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
En SVT-reporter bevakar demonstration med koranbränning.
I klippet ses reportern iförd blå SVT-väst och mikrofon stå och skrika slagord.
En kvinna konfronterar reportern med att hans aktivism gynnar SD.

Video:

https://twitter.com/HotLamotte/status/1498332051644289037

https://twitter.com/SofieLowenmark/status/1498345380651618315

Någon som vet mer?
Är det opartisk bevakning?
Men nog vet du väll att SVT är helt opartiska… 😂😂😂😂😂
Citera
2022-03-01, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BritneySpearsLove
Vad är problemet här? Han skriker åt en bög pedofil som inte har något bättre för dig än att åka runt och provocera folk. Förargelseväckande beteende. Självklart borde den idioten bara åka hem och skriva sitt rasisthat på Flashback som resten av bögpedofilerna?

Ja han kanske är bög och pedofil, men han har ju rätt att uttrycka sina åsikter. Muhammed var en massmördare, slavägare, pedofil och nekrofil. Jag föredrar dansken framför Muhammed alla gånger i veckan. Bögen är väll rädd att avlivas när muslimerna tagit makten. Alla tänkande och empatiska människor kan förstå honom.
Citera
2022-03-01, 15:53
Medlem
Fimbulramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Tack. Vad ska jag ha det här till?

Eftersom du frågade hur jag vet att PS är vänster. Har du glömt det? Svar fick du. Inte från mig men gissa vad, inte bara jag har märkt vänstervridningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Detta vet du eftersom…?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in