Citat:
Ursprungligen postat av
Robbejao
Orkade bara läsa några meningar. Vad fan snackar du om och var har jag påstått motsatsen av allt skit du jidder om ?
Det är en gråzon för att det ser ut och luktar exakt som vanligt cb din pajas. Springer du runt med det där på stan så kommer dem pissa dig och vis som röker thc och jobbar samt har körkort vill inte torska. Visst du får säkert till med tillbaka dina sketna hampa buds men var det värt besväret?
Var har jag en påstått att men blir hög av hampa med 0.2 % thc?
Vad fan går du på?
Nu missuppfattade vi varandra.
Jag är nykterist(om man inte räknar öl varannan månad) sedan ett bra tag tillbaka. Men du verkar inte förstå vad jag menar, har du kvitto på CBD buds och du röker inte något gräs utan enbart den fullt lagliga produkten, som är helt lagligt i hela EU således ingen gråzon för oss laglydiga så kommer du inte bli straffad, du kan dessutom bli friad i domstol då EU godkända CBD buds är undantagna narkotikadefinitionen då det ÄR ingen drog överhuvudtaget och saknar riskerna som gräs har och kan således inte bli narkotikaklassat. Man kan inte klassa något eller straffa någon för det luktar eller ser likt ut som gräs, det är egentligen väldigt annorlunda där CBD är säker medicin och THCgräs är en semipsykedelisk drog, dock säker sådan för utvecklade hjärnor och för dem utan anlag för psykotiska sjukdomar.
Ja men röker du THC så vet du riskerna, tyvärr är det hemsk lag för dem som behöver gräs i vardagen för att må bra, jag väljer att avstå då jag inte heller orkar ha med illegala grejer att göra.
Varför ska du springa runt med dem på stan? Liksom erm, normala människor gör inte det då precis som du säger luktar det väldigt likt samt ser väldigt likt ut som gräs trots att det saknar semipsykedeliska ruseffekterna utan är snarare naturläkemedel.
Rättsväsendet i Sverige är modernt och förstår att det är enorm skillnad mellan produkterna, så att straffa någon som använder något som inte går att klassa som narkotika, CBD är vansinne. Hade dem gjort det då borde dem kunna straffa folk som dricker kaffe då effekten det ger är ungefär på liknande nivå, dock lite olika verkan.
Hursomhelst så funkar CBD utmärkt som medicin, känner inget beroende överhuvudtaget till det, inte ens psykiskt(även om allt kan vara vanebildande) men att det är i en helt annan klass än gräs är självklart. De risker gräs har kommer ifrån THC, då CBD har motsatt effekt till THC. Inte heller får jag samma mentala påverkan, THC minns jag kunde påverka mitt mående negativt efter intag och ge mig ångest ett tag. CBD funkar på helt annat sätt.
Tl:dr CBD är inte samma sak som THC och kan således inte få laglydiga människor straffade då CBD är godkänt i hela EU och även i Sverige. Är nog tillåtet nästan hela världen över och detta kommer inte ändras, tvärtom kommer THC bli tillåtet med tanke på all forskning säger att det är det rätta.