Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-28, 19:30
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Det är flera här inne som blir varma i byxan av denna invasion. Och det är Putin som startat den, en paranoid kommunist. Du kan inte komma runt det hur du än försöker.

Blir varm i byxan enbart vid vissa tillfällen, denna är inte den.
Jag försöker inte komma runt nåt, jag har bara ett intresse för historia.
Vurmar sällan för någon i dessa situationer, men alla konflikter bottnar alltid i något.
Europa har en fallenhet att alltid beskylla individer.
Allt från palmemord till storkrig, en ensam galning.
Saddam Hussein blev galen tydligen över en natt, när USA ville in och kontrollera oljan. Samma sak i Libien.
Kina är ondskan själv, när det börjar gå för bra.
Putin är Nazist, ja eller hur.
Vänta ni bara tills nästa gång det händer nåt. Vägrar tro att ni alla är korkade.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Börja med att läsa på om Ukrainas historia, att de tillhört Tsar Ryssland sen åtminstone 1600 talet. Tillhörde Sovjet/kommunismen sedan 1922. Hur många rysktalande som finns i området.
Hur statskuppen 2014 gick till och av väst. Hur paramilis och gerillakrig har pågått i östra delerna sedan dess. Googla även " 40 poeple burned in Odessa" där Ukrianska nationalister och nazister sprungna ur ultras brände inne 40 pro-ryska ( ryssland sympatisörer) i House of trade 2014. Googla hur dessa grupper plågat och förföljt ryssar i dessa områden sedan dess.

Allt är inte svart eller vitt Saruman. Man måste läsa på. Sedan kanske denna konflikt kunnas lösa på annat sätt än invasion. Men när Ukraina dessutom närmade sig Nato för att få tillbaka dessa områden samt Krim så är ju storkonflikten ett faktum. Rätt eller fel.
Det bor miljoner rysktalande i Ukraina, i Odessa hör du mer ryska än ukrainska, i Kharkiv bara ryska nästan.
I Kyiv är ryska i majoritet, många av de ukrainska soldaterna i skyttegravarna pratar ryska.
Citera
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Det är nog snarare som så att de kan tvingas avrusta sitt kärnvapeninnehav.
Exakt! De har med all tydlighet visat att de är ett (om möjligt?) ännu knäppare Nordkorea, med exakt samma sorts ledarskap och inre politiska situation. Det finns inte någon som vill ha med en sådan opålitlig och oärlig aktör att göra (Kina fortsätter dock gärna att ta betalt av idioterna).

Och man låter framförallt inte impulsiva och känslostyrda småbarn leka med vapen.
Citera
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Är det jag som är trög, förstår inte?

Du måste ha sett sagan om ringen för att förstå.
Orcher är aningslösa idioter utan egen vilja som leds i ett bakhåll där samtliga blir slaktade av motståndarna.
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
Nån ingen tänkt på hittills: Snowden

Tror ni han svettas nu? Putin kanske går till förhandlingsbordet och utlämnar honom till USA
Snowden är nog värd jävligt lite i en förhandling.
Citera
2022-02-28, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Precis. Och Ukraina kan rimligen inte vara kullen som hela västvärlden är villiga att dö på (tillsammans med resten av världen). Skulle ryssen "fortsätta" hamnar allt i annan dager, då blir det ju plötsligt en existenshotande situation för västeuropa, men vi är ju långt ifrån där. I princip inget pekar på det.

Ukraina är en före detta sovjetstat placerad i Rysslands bakgård. Jag förstår att folk kan vara upprörda, "hata Putin" etc, men detta är verkligheten. Detta är en av tusentals militära konflikter som människan upplevt. Kriget i Ukraina bär inga utmärkande attribut som gör den värd att riskera atomkrig för.

Jag är i grunden principfast men idag hoppas jag pragmatismen segrar. Folk verkar vara villiga att riskera sina barn för att "lära Putin en läxa". Verklighetsfrämmande för mig. Slå på en feel good-rulle istället.
Jag håller med och det blir också lite underligt när media på samma gång pratar om klimatet. Det är ju inte riktigt det aktuella hotet nu och vi kan ta det senare. Det är ju synd om Ukraina men detta skulle ha lösts smidigare långt tidigare med att ge Ryssland säkerhetsgaratier. Putin är ju gammal och snart död ändå och kanske vi skulle ha fått ett annat Ryssland som granne och förhandlingspartner. Det verkade vara bråttom att reta honom på ålderns höst. Nu törs inte jag sia om vad vi får för granne, dom har ju många kärnvapen i alla fall. Det är många som spelar högt och riskerar vår välfärd och till och med våra barns liv. Nyckel till fred anser jag vara rättvis handel, alla vill bli rika.

Min förhoppning att Europeiska ledare skulle säga stopp är ju grusad utan dom öser på vapen istället. Dom kanske önskar tömma Ukraina på välutbildade då dom har tröttnat på att försöka utbilda det vi har.
Citera
Medlem
Gå in på Sweclockers och läs själv
Citera
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Fast vänta nu. Hela världen har en blodig historia av gränser som har ändrats genom århundraden. Om inte dagens gränser ska gälla – vem bestämmer då vilka gränser som ska gälla? Finland har under lång tid tillhört Sverige. Ska Sverige fredsbomba Finland till att bli Svenskt?
Ottomanska riket varade i nästan 700 år. Ska turkarna fredsbomba in hela sydeuropa och västasien in i den gamla reliken?

Frågar du mig vad jag tycker? Vad spelar det för roll vad jag TYCKER? Inget och inte vad du TYCKER heller.
Citera
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Jag känner en ryska som tyvärr är helt på Putins linje.

Bor i Sverige och har pirat-tv, alltså tillgång till hela Rysslands utbud. Hon är övertygad om att allt som Ryssland går ut med på nyheterna är 100% sanning och att delar av världen sprider fakenews.

Hennes idiotiska argument (sanning)

* Ukraina startade konflikten
* Ukraina är Nazister
* Det är inget krig
* Ryssland räddar Ukrainska befolkningen
* Ukrainas president är komiker, en jäkla nolla.
Har sagt det innan: SISTA IDIOTEN ÄR INTE FÖDD ÄN!!!!!!!!
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
mmm mycket möjligt
I filmen från igår efter en väg så var det rätt mycket soldater runt, några sprang och lade sig i eldställning efter angreppet, de trodde nog att de blev beskjutna från sidan.
Citera
2022-02-28, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Du har helt fel. Etniciteter kan uppstå mycket snabbt. Det är ganska tänjbara begrepp.

Australiensarna fanns inte för tvåhundra år sedan och inte kanadensarna heller. Amrisarnas är också bara några hundra år gammal.

Och österrikarna blev slutgiltigt inte skilda från tyskarna förrän det visade sig att Hitler var en galning. Så sent som för hundra år sedan såg sig österrikarna som tyskar.

Du får gå till bibban och låna böcker om hur etniciteter utvecklar sig.

Glöm nu tankarna om tre ryska folk samlade i ett. Det är bara storryska knep för att införliva Ukraina och Belarus. Och ukrainarna vill sedan länge inte vara lillryssar.

Lägg ner ditt hittepå, då är araber inte araber utan irakier och syrier efter landet de befinner sig i. Denna diskussionen är verkligen intressant med alla oseriösa inlägg från både Putin fanatiker och Ukraina hejare.

Nya Zeländare och Australiensare är i huvudsak britter, är mor och far föräldrar britter så är föräldrar britter och du också. Pass kan du få om du åker till Angola också. Gör inte dig till Afrikan för det.

Likadant är det med Slaviska folk och Arabiska folk.

Det man tydligt ser med de slaviska folken är iallafall sen muren föll, är att man gjort allt för att närma sig väst och ursprungliga fienden Tyskland ( förutom Putin)
Citera
2022-02-28, 19:32
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jo. Hört talas om RIAA och som alla civiliserade länder deltar i?
Det gäller USA. Om Ukraina vill spela det nämnda låten så bör de göra det utan att ha tillåtelse. Om någonting så är det reklam för den skitlåten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in