Citat:
Ursprungligen postat av
dwg
De väntar nog in mörkret sen ser vi tre mil brinnande sträcka (hoppas på de i alla fall)
Sen skickar don iväg lite missiler samtidigt
Vi ska nog inte vara kaxiga bara för att det gått bra hittills. It aint over 'till it's over som man brukar säga.
Så jag är försiktig med att ropa hej än.
Hoppas en del av de materiella förstärkningarna har kommit fram och nått ut iallafall.
Fan, denna konflikten engagerar. Har varit på helspänn inför varje natt. "Vad ska hända under natten, kommer de klara att hålla ut?"
Skänkte pengar till hjälporganisationer direkt första dagen och jag brukar (tyvärr) inte bry mig nämnvärt.
Men detta, det gör mig ledsen, sorgsen men framförallt arg.
De hade något bra på G där i Ukraina, och en president som jag fan skulle önska vore min president.
Och så kommer skitstöveln in och vill förstöra allt detta och ta de tillbaka till 60-talet bara för att han inte tål att landet började gå bra.
Jag vill se de ta sig igenom detta och det kommer de ju göra på ett eller annat sätt, men jag vill se de spöa ryssen och sätta Putin på plats!
Så jag håller på dom och varenda morgon är det med en olustig känsla jag öppnar nyheterna.
Det är mycket som står på spel här. Vinner inte Putin den här konflikten (fast det finns ju inga vinnare i krig) så har han inte bara ett ännu sämre anseende hos folket, utan hela världen vet dessutom att ett litet pissland kan spöa ryssen i strid och folk kommer att se på Ukraina och säga att "såhär gör man!"