Citat:
Håller med dig. Man blir hjärntrött av att vara här.
Flera i denna tråden tycker det är bättre att barn blir våldtagna än att en pedofil själv väljer att ta sitt liv. Sen försöka skylla det på dumpen och omständigheter kring det. Det är ingen annan som sagt till dessa avarter att våldta barn. Det är helt och hållet deras egna önskan och val.
Drar man jämförelsen tycker jag att ett självmord av en pedofil är bättre för alla, än att flera andra drabbas.
Jag kan inte förstå hur man kan försvara pedofiler. Flera försöker skydda sig bakom vad rättssystemet säger, för dom vill inte säga rakt ut att dom kramar pedofiler eller kanske till och med själva tänder på barn.
Usch fy och blä.
Flera i denna tråden tycker det är bättre att barn blir våldtagna än att en pedofil själv väljer att ta sitt liv. Sen försöka skylla det på dumpen och omständigheter kring det. Det är ingen annan som sagt till dessa avarter att våldta barn. Det är helt och hållet deras egna önskan och val.
Drar man jämförelsen tycker jag att ett självmord av en pedofil är bättre för alla, än att flera andra drabbas.
Jag kan inte förstå hur man kan försvara pedofiler. Flera försöker skydda sig bakom vad rättssystemet säger, för dom vill inte säga rakt ut att dom kramar pedofiler eller kanske till och med själva tänder på barn.
Usch fy och blä.
Jag kan inte svara för andra i tråden, men jag är tveksam till att Dumpen faktiskt gör någon skillnad, dvs faktiskt ser till att antal övergrepp mot barn minskar. Tänker att någon som blivit uthängd inte längre har något att förlora och därmed inga incitament till att sluta söka sig till barn. Samt, varför räcker det inte med att hota med uthängning om personen fortsätter kontakta barn och inte söker hjälp? Upplever det som att Patrik och Sara till viss del drivs av en vendetta för det som skedde med dem som barn, sedan tror jag Sara gillar rampljuset och denna "hjältestatus".
Tror även man måste gå mer på djupet för att faktiskt kunna lösa problemet med pedofili. Utan att vara en expert så tvekar jag på att pedofiler valt att bli attraherade av barn, utan att det är en sjukdom. För oss som inte lider av sjukdomen är det en självklarhet att inte attraheras av barn, det hela är en motbjudande tanke. Barn är helt oskyldiga och det finaste vi har, varje övergrepp som sker är en oerhörd stor sorg. Men att skrika "Kill your local pedophile" kommer inte göra att övergreppen minskar. Tvärtom tror jag det stigmatiserar ännu mer och gör problemet värre. Jag tror vi hade behövt en mer öppen och nyanserad diskussion där vi försöker se till grunderna till problemet.
- Varför attraheras vissa individer av barn?
- Varför söker så få pedofiler hjälp?
- Vilka verktyg finns det för pedofiler att tygla sina lustar?
Disclaimer: så att det inte blir några frågetecken; jag ser hellre att en person tar sitt liv än att den utsätter ett barn för övergrepp. Men även pedofiler är människor, och de har inte valt att föddas så.