2022-02-28, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
Håller med dig. Man blir hjärntrött av att vara här.
Flera i denna tråden tycker det är bättre att barn blir våldtagna än att en pedofil själv väljer att ta sitt liv. Sen försöka skylla det på dumpen och omständigheter kring det. Det är ingen annan som sagt till dessa avarter att våldta barn. Det är helt och hållet deras egna önskan och val.
Drar man jämförelsen tycker jag att ett självmord av en pedofil är bättre för alla, än att flera andra drabbas.
Jag kan inte förstå hur man kan försvara pedofiler. Flera försöker skydda sig bakom vad rättssystemet säger, för dom vill inte säga rakt ut att dom kramar pedofiler eller kanske till och med själva tänder på barn.
Usch fy och blä.

Jag kan inte svara för andra i tråden, men jag är tveksam till att Dumpen faktiskt gör någon skillnad, dvs faktiskt ser till att antal övergrepp mot barn minskar. Tänker att någon som blivit uthängd inte längre har något att förlora och därmed inga incitament till att sluta söka sig till barn. Samt, varför räcker det inte med att hota med uthängning om personen fortsätter kontakta barn och inte söker hjälp? Upplever det som att Patrik och Sara till viss del drivs av en vendetta för det som skedde med dem som barn, sedan tror jag Sara gillar rampljuset och denna "hjältestatus".

Tror även man måste gå mer på djupet för att faktiskt kunna lösa problemet med pedofili. Utan att vara en expert så tvekar jag på att pedofiler valt att bli attraherade av barn, utan att det är en sjukdom. För oss som inte lider av sjukdomen är det en självklarhet att inte attraheras av barn, det hela är en motbjudande tanke. Barn är helt oskyldiga och det finaste vi har, varje övergrepp som sker är en oerhörd stor sorg. Men att skrika "Kill your local pedophile" kommer inte göra att övergreppen minskar. Tvärtom tror jag det stigmatiserar ännu mer och gör problemet värre. Jag tror vi hade behövt en mer öppen och nyanserad diskussion där vi försöker se till grunderna till problemet.

- Varför attraheras vissa individer av barn?
- Varför söker så få pedofiler hjälp?
- Vilka verktyg finns det för pedofiler att tygla sina lustar?

Disclaimer: så att det inte blir några frågetecken; jag ser hellre att en person tar sitt liv än att den utsätter ett barn för övergrepp. Men även pedofiler är människor, och de har inte valt att föddas så.
Citera
2022-02-28, 16:10
Medlem
Dumpen gör skillnad.
Dumpen belyser det som politiker och samhälle inte belyser.

Dumpen gör klart skillnad med tanke på den stora respons de fått och får både på deras sida och här på så kort tid.

Så självklart gör de skillnad.

De gör mycket mer än vad samhället och myndigheter gjort på länge.
Citera
2022-02-28, 16:28
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AVART3N
Jag kan inte svara för andra i tråden, men jag är tveksam till att Dumpen faktiskt gör någon skillnad, dvs faktiskt ser till att antal övergrepp mot barn minskar. Tänker att någon som blivit uthängd inte längre har något att förlora och därmed inga incitament till att sluta söka sig till barn. Samt, varför räcker det inte med att hota med uthängning om personen fortsätter kontakta barn och inte söker hjälp? Upplever det som att Patrik och Sara till viss del drivs av en vendetta för det som skedde med dem som barn, sedan tror jag Sara gillar rampljuset och denna "hjältestatus".

Tror även man måste gå mer på djupet för att faktiskt kunna lösa problemet med pedofili. Utan att vara en expert så tvekar jag på att pedofiler valt att bli attraherade av barn, utan att det är en sjukdom. För oss som inte lider av sjukdomen är det en självklarhet att inte attraheras av barn, det hela är en motbjudande tanke. Barn är helt oskyldiga och det finaste vi har, varje övergrepp som sker är en oerhörd stor sorg. Men att skrika "Kill your local pedophile" kommer inte göra att övergreppen minskar. Tvärtom tror jag det stigmatiserar ännu mer och gör problemet värre. Jag tror vi hade behövt en mer öppen och nyanserad diskussion där vi försöker se till grunderna till problemet.

- Varför attraheras vissa individer av barn?
- Varför söker så få pedofiler hjälp?
- Vilka verktyg finns det för pedofiler att tygla sina lustar?

Disclaimer: så att det inte blir några frågetecken; jag ser hellre att en person tar sitt liv än att den utsätter ett barn för övergrepp. Men även pedofiler är människor, och de har inte valt att föddas så.
De har inte hållit på så länge och hittills har åtminstone en pedofil tagit livet av sig så jo, de gör stor skillnad. Mycket mycket större skillnad än du gör t.ex.
Citera
2022-02-28, 16:31
Medlem
Sommargays avatar
Jag ser att Robin från Göteborg har en ny person skriven på sin adress utöver sig själv. Gissar att han endera flyttat och inte skrivit sig på nya adressen än eller hyr ut den i 2a hand och dragit iväg ett tag?
Citera
2022-02-28, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Den där adopterade indiern påstås i kommenterarena tillhöra "den absoluta samhällstoppen". Det är ju inte utan att man blir lite nyfiken på vem snubben är.

Det här pedofila försvarstalet om att många av pedofilerna som vill möta upp bara är porrskadade fattar jag verkligen inte. Alla normala människor vet ju att man inte blir pedofil av att kolla på porr.
Alltså va? Han skriver ju gång på gång på gång att han är attraherad av ett fyraårigt barn. Helt otroligt konstigt hur man inte kan uppfatta det som att han inte är riktig pedofil. Ingen normalt funtad individ skulle fortsätta skriva som han gör, eller låtsas vara pedofil bara för att få komma i kontakt en vuxen kvinna.
Skrev väl också att han skulle växelknulla dom och fylla 4 åringen? Vad försvarar vi ens. Pedon i tråden här uppenbart
Citera
2022-02-28, 17:26
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Jag gjorde en skolad analys av personligheten, varken mer eller mindre. Jag har inte sagt att han inte borde hängas ut. Han får skylla sig själv som är dum i huvet och skriver att han ska knulla fyraåringen. Men utifrån chatloggarna och reaktionen när han blir konfronterad så har han inte sökt efter ett barn i sexuellt syfte. På den punkten tror jag att han talar sanning.
Han beteende är ju extremt korkat oavsett. Jag har svårt att ta in hur han kunde skriva så jävla vansinnigt, om hans avsikt inte var att ha sex med barnet. Med tanke på att han pratade om sin enormt hårda penis och sataniskt kraftiga potens och energi i sänghalmen så undrar jag hur det kan komma sig att han är så himla desperat?

Hur kan han veta att han är så uthållig i bädden om han inte knullat sedan stenåldern?

Killen kanske identifierar sig med Ron Jeremy...
Citera
2022-02-28, 17:31
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Även några av de Dumpen haffat har vittnat om det. Utpressning. Dumpen har väl gjort det mer lönsammare.

Ja ta bara han den rike de haffade förra veckan. Om de sagt swisha över X belopp så raderar vi din chatt och du kommer inte hängas ut. En sådan person skulle nog kunna betala en hel del.

Dock en kvinna som utpressade män på dylikt sätt åtalades förra veckan. Men då gällde det en vuxen kvinna så männen hade polisanmäl. Tveksamt om benägenheten att anmäla är lika stor om det gäller män som raggat efter 13-åringar.

Din första mening, kan vi få källa på det!
Citera
2022-02-28, 17:35
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejahejda
Dumpen gör skillnad.
Dumpen belyser det som politiker och samhälle inte belyser.

Dumpen gör klart skillnad med tanke på den stora respons de fått och får både på deras sida och här på så kort tid.

Så självklart gör de skillnad.

De gör mycket mer än vad samhället och myndigheter gjort på länge.

Så är det och dom gör mycket mer än alla pedofilkramare här i tråden. Dom gör något Patrik och Sara, många klagar MEN ännu fler hejar på.
Citera
2022-02-28, 17:38
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay
Jag ser att Robin från Göteborg har en ny person skriven på sin adress utöver sig själv. Gissar att han endera flyttat och inte skrivit sig på nya adressen än eller hyr ut den i 2a hand och dragit iväg ett tag?

Vem vet, han kanske flyttat ihop med MrX, kaka söker maka..
Citera
2022-02-28, 17:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis

Du får väl ta och kolla filmerna. Bl.a en gubbe Sara konfronterar. Något i linje med jag först va rädd för att det var båg. Sedan svarar hon nej vi ska inte utpressa dig. Har det hänt tidigare och han svarar ja.
Citera
2022-02-28, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis

Källa 🙄 Givetvis sanningsenlig. En säker källa måste det vara såklart. 😂 Blir så trött ibland.
Citera
2022-02-28, 18:03
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Du får väl ta och kolla filmerna. Bl.a en gubbe Sara konfronterar. Något i linje med jag först va rädd för att det var båg. Sedan svarar hon nej vi ska inte utpressa dig. Har det hänt tidigare och han svarar ja.

Du ger sken av att det skulle vara Dumpen, skärp dig och håll dig till sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in