Den där adopterade indiern påstås i kommenterarena tillhöra "den absoluta samhällstoppen". Det är ju inte utan att man blir lite nyfiken på vem snubben är.
Det här pedofila försvarstalet om att många av pedofilerna som vill möta upp bara är porrskadade fattar jag verkligen inte. Alla normala människor vet ju att man inte blir pedofil av att kolla på porr.
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Den här liraren är jag inte helt säker på är det svin som Dumpen vill få det till. Läser man chattkonversationen så verkar han faktiskt vara mer intresserad av mamman, men det är mamman som i princip tvingar fram att han ska säga dottern ska vara med. Inte helt rätt sätt att få fram svinen i ljuset. Han kan ju faktiskt varit desperat och bara hakar på mamman för han tror det är vad hon vill höra. Sen kan man ändå ifrågasätta varför man vill träffa en så störd kvinna.
Alltså va? Han skriver ju gång på gång på gång att han är attraherad av ett fyraårigt barn. Helt otroligt konstigt hur man inte kan uppfatta det som att han inte är riktig pedofil. Ingen normalt funtad individ skulle fortsätta skriva som han gör, eller låtsas vara pedofil bara för att få komma i kontakt en vuxen kvinna.
Senast redigerad av Geigerzehler 2022-02-28 kl. 10:25.
Precis, även sidor som brilliant.org, medcircle.com och wondrium.com (tidigare thegreatcourses plus), är riktigt bra källor för lärande. De är inte gratis, men billiga och värda slanten. Definitivt sett till kvalitén på föreläsningarna. Kan inte annat än att rekommendera dem.
Tack för sidtips!
Citat:
Jag vet inte vilken ålder du är i, men gissar på antingen 40- eller 50-års åldern. Mäns sexualitet minskar med åldern, mer än kvinnors. Så att mäns lust (eller problem att få erektion) i högre åldersgrupper, är naturligt. Naturligt är också att äldre kvinnor, nu med internet, söker sig till yngre män.
Det jag syftade på var att när jag växte upp så var förekomsten av porrskade killar och män sällsynta. Var de påverkade av porr så var standarden inte så långt från vanligt sex sk vaniljsex. Det finns porrskade män även i min generation men de är något färre och överlag så har behovet av porrsex aldrig varit något större problem.
Dagens rapporterna gällande sexuell kommunikation och utsatthet från gruppen unga flickor (från 10 års ålder) och unga kvinnor (tex genom porrfri barndom) liknar ingenting av det min generation växte upp med. Porr har så tydligt satt standarden i dagens sexliv, även INNAN unga fått ett sexliv. Med tanke på hur barns hjärnor behandlar information, som tex hårdporr, så kommer troligen denna porrkonsumtion i högre grad sätta standarden för människors sexliv framöver, och dagens porrkonsumerade unga pojkar kommer ligga i riskzonen för att vara riktigt vidriga som 40-åringar i jämförelse med dagens 40-åringar.
Citat:
Nu tror jag inte att porrmissbruk i sig skapar pedofili (som i människor som attraheras av könsomogna barn, det fenomenet har funnits sedan långt innan internetporren, internet som forum gör oss bara mer medvetna kring vad som händer i världen), men att det kan förflytta missbrukarnas sexuella gränser. Någon som tidigare inte tänt på 14-åringar, gör det via internetporren.
Mig veterligen föds man som pedofil och dragen börjar ge sig till känna i samband med puberteten. Sedan kan det, precis som du skriver, finnas påverkan som gör att människor flyttar gränser när det gäller sexuella preferenser. Jag läste för länge sedan ett referat till en amerikansk studie gällande homosexualitet i amerikanska fängelser. Det var alltså fler som hade homosexuellt sex än som själva klassade sig som homosexuella. Apropå att flytta gränserna.
Citat:
Det bästa verkar vara just kemisk kastrering, via läkemedel. För att minska/förstöra sexualdriften. En av de främsta experterna inom forskning kring psykopati är psykopat själv. Han tror att vi i framtiden kan bota psykopati med ett piller, som förändrar hjärnkemin. Förhoppningsvis kan pedofili botas på samma vis, i framtiden.
P-spruta och antidepressiva ska annars fungera bra har jag hört
Oavsett lösning så ska lösningen kontrolleras av någon annan.
Det ryktas om att flera utvalda snuskgubbar lockats till träffar med falska 12-13-åringar.
På plats har personer visat chattloggar och filmat precis som Dumpen. Personerna har också visat upp de uthängda på Dumpen och visat vad som hänt med några av dessa efteråt.
Inriktat på 45-60-åriga gubbar med stabila liv och ekonomi.
I dessa fall har personerna fått en andra chans att gå vidare i livet utan att anhöriga och företag blandats in.
Enligt rykten en affärsidé där offret med glädje skakat fram minst 5-siffriga belopp för att slippa få livet förstört😅
Inte enbart Dumpen som ser ekonomi i det här.
Även några av de Dumpen haffat har vittnat om det. Utpressning. Dumpen har väl gjort det mer lönsammare.
Ja ta bara han den rike de haffade förra veckan. Om de sagt swisha över X belopp så raderar vi din chatt och du kommer inte hängas ut. En sådan person skulle nog kunna betala en hel del.
Dock en kvinna som utpressade män på dylikt sätt åtalades förra veckan. Men då gällde det en vuxen kvinna så männen hade polisanmäl. Tveksamt om benägenheten att anmäla är lika stor om det gäller män som raggat efter 13-åringar.
Mig veterligen föds man som pedofil och dragen börjar ge sig till känna i samband med puberteten. Sedan kan det, precis som du skriver, finnas påverkan som gör att människor flyttar gränser när det gäller sexuella preferenser. Jag läste för länge sedan ett referat till en amerikansk studie gällande homosexualitet i amerikanska fängelser. Det var alltså fler som hade homosexuellt sex än som själva klassade sig som homosexuella. Apropå att flytta gränserna.
Tror du att det är så? Att man föds till pedofil?
Jag har alltid trott att det beror på uppväxt, kanske att man blir utsatt för något eller att det på annat sätt går snett i hjärnan.
Men är det på det viset är det kanske inte så konstigt att det inte verkar gå att bota dem.
Tror du att det är så? Att man föds till pedofil?
Jag har alltid trott att det beror på uppväxt, kanske att man blir utsatt för något eller att det på annat sätt går snett i hjärnan.
Men är det på det viset är det kanske inte så konstigt att det inte verkar gå att bota dem.
Vilken jävla mardröm att vara född så!
Det påstods länge att de flesta pedofiler själva varit utsatta för sexuella övergrepp som barn men det finns nyare studier som dementerar detta. Heterosex, bisex och homosex är klassade som sexuella läggningar och pedofili som en sexuell störning, men om man tittar på forskningen så verkar det faktiskt vara så att pedofili också är en sexuell läggning som uppträder tidigt i livet. Visst är det ett fruktansvärt öde.
Tidigare i denna tråd publicerade jag material till en föreläsning, där framkom att de pedofiler som söker hjälp är de som valt att inte leva ut sin sexualitet och då i gengäld mår fruktansvärt dåligt.
Jag tar det väl med en nypa salt, men ja, det är ju ett perfekt upplägg för utpressning. Det finns absolut de som skulle vilja köpa sig ur situationen.
Å andra sidan, hur vet vi att det inte redan har hänt med Dumpen? Det finns som sagt ingen direkt som kan granska deras verksamhet och det kanske finns en anledning till att mest socfall verkar hängas ut... 🤔
Tror att socialfall inte har så mycket stålar att undvara, smartare då att pressa ut rommen ur rika välgödda gäddor.
Jag kan förstå folks invändningar mot dumpens tillvägagångssätt. Men jag förstår verkligen inte de här sympatierna för alla jon som åker dit. Om det nu är som Markbigbone säger att han låtsas vara pedofil för att komma åt morsan så är han ju duktigt dum i huvudet och förtjänar att hängas ut enbart på grund av det. Vilken normal vuxen person som helst hade ju blivit väldigt avtänd av att snacka med en kvinna som visar sig vara incestpedofil.
Senast redigerad av Geigerzehler 2022-02-28 kl. 14:39.
Vad förstår du inte? Ja, jag anser att man bör ta det här på fullaste allvar, inte tramsa och att man bör vara väldigt väldigt säker på sin sak. Utöver att det är tveksamt om det är deras uppgift överhuvudtaget. Det har jag skrivit flera gånger och är inte så intresserad av att upprepa mig mer.
Men ja, självklart får i princip alla där skylla sig själva som chattar om sånt och vill träffa minderåriga. Det tror jag få motsätter sig. Problemet blir ju om någon enstaka inte ens haft det syftet eller att dom leder in samtalet till sådant, vilket inte gör det rätt att motparten anammar, men det är inte självklart rätt heller och leder säkerligen till att folk hamnar i deras klor som inte alls haft såna avsikter. Men ja, det är nog någon enstaka, men det är i sådana fall illa nog i och för sig.
Senast redigerad av Krimkoll 2022-02-28 kl. 14:49.
[spoiler]Mäns sexualitet minskar med åldern, mer än kvinnors. Så att mäns lust (eller problem att få erektion) i högre åldersgrupper, är naturligt. Naturligt är också att äldre kvinnor, nu med internet, söker sig till yngre män.
Äldre kvinnor har hög och stark sexualdrift och söker därför med ljus och lykta efter unga och potenta män. Men det finns ingen naturlighet i att unga kvinnor eller flickor aktivt skulle söka äldre gubbar med hängkuk och fläskmage.
Citat:
Ursprungligen postat av cogito.ergosum
Nu tror jag inte att porrmissbruk i sig skapar pedofili (som i människor som attraheras av könsomogna barn, det fenomenet har funnits sedan långt innan internetporren, internet som forum gör oss bara mer medvetna kring vad som händer i världen), men att det kan förflytta missbrukarnas sexuella gränser. Någon som tidigare inte tänt på 14-åringar, gör det via internetporren.
Jag tror inte heller att porrmissbruk skapar klart utsagt pedofili. Men för den andra kategorin så kan porren mycket väl skapa sjuka kopplingar, det är givet det faktum att internetporren är extremt sjuk och gränslös. Något liknande har det aldrig funnits tillgång till tidigare i mänsklighetens historia.
Senast redigerad av Beckisbarnet 2022-02-28 kl. 15:22.