Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-28, 10:12
Medlem
Rengardes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Kan eller vill är väl frågan
När man gör invasioner så brukar man skicka så mkt artelleri regn att man blir galen innan sen flyget fin putsar det sista..sen kommer marktrupper med flygunderstöd

Detta resulterar att städer blir aska
Detta har inte skett, kan det vara så svårt att acceptera att det är inte Saddam Hussein som angriper sin egen befolkning? Ryssland gillar fortfarande sin egen befolkning....

försök att tänka lite vad ni skulle göra om vi anföll Danmark, skulle vi gå redlöst på våra danska bröder?? Men det är just den simpla tanke sättet att Ryssar inte har ett samvete , det tankesättet har vi haft på ryssar sen kalla kriget...

Putin är kall, hård , hänsynslös men dum är han inte. Tänk Olga som bor i Moskva, som har sin son i Kiev och dödades av Spetznas för han flydde skulle inte precis göra Putin populär och även risk till inbördeskrig...tror han har iaf listat ut den lilla viktiga biten eller vad tror du?

Jag tror du missförstod mitt inlägg. Andemeningen av det jag skrev är att Putin ej kan beordra fullskalig attack mot Ukraina (läs atombomber etc) eftersom det skulle kosta enormt mycket lidande hos civilbefolkningen, samt mycket starka reaktioner från omvärlden. Inget av detta tjänar ryssarnas syften.

Sen tror jag att ryssarna har stora problem med både logistik och motivation ovanpå detta men jag syftade i första hand inte på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Det tillhörde Sverige under Karl X. Med Putins logik är det vårt!
Tittar man på historien så är det sant, Kaliningrad borde lämnas över till Sverige. Men ska vi titta på hur läget ser ut idag, så tycker jag att det vore bäst om Kaliningrad skulle tillhöra ett NATO-land, så att man kan bygga militärbaser där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBell
Z*l*nskyj kräver ett omedelbart EU-medlemskap för Ukraina, rapporterar AFP.
Varför maskar du hans namn?

Nåja, Ukraina ska med i EU, det är solklart. Däremot kanske inte på direkten med tanke på alla problem och krig de dras med....
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Länka gärna källa med påståenden.

Jodå det stämmer att ryska su-34 opererar i Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markdaisy
Putin hotar att ta de ryska medborgarnas pengar om sanktionerna blir värre. Det är så här man gör om man vill starta en revolution.

Vilken jävla dåre han är. Nu överväger han att ta pengar från folket för att finansiera sitt meningslösa krig.

https://finance.yahoo.com/news/russia-seize-60t-rubles-citizens-175003496.html
Statskassan är slut.

Jeltsin framstår som nykter jämfört med putler.
Citera
2022-02-28, 10:13
Medlem
Felstavarens avatar
Bilder på övergivna ryska T-80 i Chupakhivka, möjlig soppatorsk eller så har besättningen kort och gott deserterat.

https://twitter.com/HN_Schlottman/status/1497937647418765315/photo/1
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Fast nu blir det ju väldigt annorlunda? Ryssarna har ändå haft det bättre, standarden har väl ökat på senare tid, nu med alla sanktioner slår det otroligt hårt mot Ryssland och det ryska folket.

Tex, St Petersburg skulle vara värd för Champions League-finalen senare i år, tänk dig bara hur en sån sak slår mot ex hotellen och restaurangerna? Samma sak gällande F1, ryska GP, alltså ryska folket får äta så mycket bly just nu att jag inte ens trodde var möjligt.

Jag erkänner, jag var helt säker på att de här sakerna inte skulle bita, jag nämnde det flera gånger här, men oj vad fel jag hade.
När barnamördare V.Puttin tillträdde för 22 år sedan var Ryssland lite före Costa Rica i välståndsligan, nu är man efter. Trots att Ryssland har i de närmaste oändliga mängder timmer, gas, olja, järn och kol, samt rikligt av alla andra råvaror du kan tänka dig. Costa Rica producerar främst bananer.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Jag tror att det slutar med att putin råkar avlida av hjärtatack. Kina och europa kommer överens om att stycka upp ryssland i mindre länder som inte utgör något hot. Ryssland förlorar alla kärnvapen. Eu får betala för att bygga upp dom rysska rikena från grunden.

Eller att han råkar ramla ut genom fönstret efter att han försökt hänga sig.
Citera
2022-02-28, 10:14
Medlem
Kinesiska banker slutar finansiera rysk oljehandel efter oro för västs sanktioner, skriver Nasdaq.

Enligt The Telegraph är agerandet ett tecken på att Peking inte kommer att gå in och stötta Ryssland i konflikten.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markdaisy
Putin hotar att ta de ryska medborgarnas pengar om sanktionerna blir värre. Det är så här man gör om man vill starta en revolution.

Vilken jävla dåre han är. Nu överväger han att ta pengar från folket för att finansiera sitt meningslösa krig.

https://finance.yahoo.com/news/russia-seize-60t-rubles-citizens-175003496.html

Haha, Putler blir verkligen populär nu i Ryssland.

Han vill verkligen bli hatad av alla inklusive sina egna landsmän
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Bilder på övergivna ryska T-80 i Chupakhivka, möjlig soppatorsk eller så har besättningen kort och gott deserterat.

https://twitter.com/HN_Schlottman/status/1497937647418765315/photo/1
Fantastiskt.

Putler nya Kim jung
Citera
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Historia är inte din starka gren tydligen. Finns wikipedia angående nazism och Ukraina. Det är aldrig försent att lära sig något.

Ja för Wikipedia är ju en pålitlig källa. Du framstår mer och mer som en idiot.

Och du verkar ha något fundamentalt fel i huvudet som tycker att RT är säkra källor.

Du bör gå om högstadiet så du lär dig lite mer om vad faktiskt källkritisk innebär.

Nu till OT:

Hur tror ni samtalen mellan Ryssland och Ukraina utspelar sig? Vad sägs?
Man hade velat va en fluga på väggen som lyssnat.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in