2022-02-28, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terpentino
Många undrar väl varför Putin är så betuttad i Ukraina?
Hittade denna på Youtube. 30 min, ser man hela så så ser man motiven till hela operationen. Det mesta jag tidigare hört är att han vill återställa Rysslands till vad det var under Sovjettiden men i videon framkommer de STRATEGISKA syften ganska klart.
Men jag vill redan nu framhålla att enligt min mening är Ukrainafrågan bara ett problem om man är PARANOID, vilket tyvärr han är. Att Nato och Väst skull angripa Ryssland bara så hux flux är en PARANOIA.

Nato är en försvarspakt, de hjälper varandra OM DE blir anfallna, utgör ett hot bara då.
Undrar verkligen om han tror han kan VINNA ett kärnvapenkrig? Om så är fallet får man hoppas att någon i hans närhet upplyser han att INGEN KAN VINNA ett sådant krig.

https://www.youtube.com/watch?v=If61baWF4GE

Tanken var det ja. Men hur förklarar du då: Irak, Libyen, Mali, Afghanistan och Balkan?
Citera
2022-02-28, 03:19
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Du menar att han inte har någon verklighetsuppfattning, även fast han befinner sig i ett hotell mitt i Kiev!?

Tappra armé med helt outbildade civila som fått en AK47 som dom inte kan hantera?

Drömläge för den västerländska propagandamaskinen som kan visa upp foton på alla stackars civila som fått sätta livet till, både med tvång och patriotisk frivillighet.

Dom kommer inte ha en chans mot utbildade militärer.

Och deras blod på gatan är endast Ukrainas ansvarslösa presidents ansvar.

Allt ansvar är Vladimir Putins.

Att försvara sig när människor kommer för att mörda och våldta ens familj är det normala.
Citera
2022-02-28, 03:20
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Winston Churchill kan väl ändå belastas för det då han var en av de främsta förespråkarna för att realisera Operation Unthinkable.

Roosevelt avled väl dessutom innan Tyskland kapitulerade?

Det stämmer jag är trött och det är sent... tar tillbaka det, men då får man väl hoppas att Truman brinner där...
Citera
2022-02-28, 03:20
Medlem
Nej nu har dvärgköttbullen kallat in vitrysslands armé för hjälp.. alltså hur sämst är denna jävla "världsmakt"? Allt dem kan göra är att hota med kärnvapen
Senast redigerad av FEARANDLOATH1NG 2022-02-28 kl. 03:23.
Citera
2022-02-28, 03:21
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjeppkineseN
Tanken var det ja. Men hur förklarar du då: Irak, Libyen, Mali, Afghanistan och Balkan?

Samma argument. Ta upp gammal historia för att rättfärdiga grymma handlingar. Är det allt ni rysstroll har?

Hur mycket brydde du dig om Irak, Libyen, Mali, Afghanistan och Balkan? Detta är nånting din ledare brukar ta upp som argument så jag föreslår att du går och lägger sig för det börjar bli väldigt tröttsamt.
Citera
2022-02-28, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Samma argument. Ta upp gammal historia för att rättfärdiga grymma handlingar. Är det allt ni rysstroll har?

Hur mycket brydde du dig om Irak, Libyen, Mali, Afghanistan och Balkan? Detta är nånting din ledare brukar ta upp som argument så jag föreslår att du går och lägger sig för det börjar bli väldigt tröttsamt.

Det Ryssland gör i Ukraina är oförlåtligt men det ursäktar inte vad NATO sysslar och har sysslat med. Ryssland är skurkar men det är också NATO, två fel gör inte ett rätt.

Man måste kunna hålla två tankar i huvudet samtidigt, testa det!
Citera
2022-02-28, 03:25
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terpentino
Många undrar väl varför Putin är så betuttad i Ukraina?
Hittade denna på Youtube. 30 min, ser man hela så så ser man motiven till hela operationen. Det mesta jag tidigare hört är att han vill återställa Rysslands till vad det var under Sovjettiden men i videon framkommer de STRATEGISKA syften ganska klart.
Men jag vill redan nu framhålla att enligt min mening är Ukrainafrågan bara ett problem om man är PARANOID, vilket tyvärr han är. Att Nato och Väst skull angripa Ryssland bara så hux flux är en PARANOIA.

Nato är en försvarspakt, de hjälper varandra OM DE blir anfallna, utgör ett hot bara då.
Undrar verkligen om han tror han kan VINNA ett kärnvapenkrig? Om så är fallet får man hoppas att någon i hans närhet upplyser han att INGEN KAN VINNA ett sådant krig.

https://www.youtube.com/watch?v=If61baWF4GE

Där nämner man den stora ståndpunkten och det är naturgasen som tillhör Ukraina.

Rysslands ekonomi blev hotad och nu har de kört ner hela ekonomin i svarta havet.

Det här är handlar inte om NATO.

Det läskiga med Putin i detta skede är om han vet att han är galen. Han är psykiskt sjuk, helt klart men han går alltid runt med en sån stor ångest. Hans dagar är räknade…
Citera
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Ryssland har säkert planer på hur de ska gå tillväga för att ta sverige i ett konventionellt krig om vi ska låta Nato passera genom sverige..Men att tro att de skickar hit 10 nukes för att djävlas under ett MAD event är absurt.

Ryssarna skiter ililla sverige precis som resten av världen gör.. Vi har tills idag dessutom varit neutrala...

Har du följt utvecklingen? Det händer ny saker snabbt nu, EU kommer att ställa upp med att skänka Ukraina stridsflyg och möjligen även att Eu stater bidrar med stridspiloter.
Ukraina har öppnat upp för värvning av europeer, alla är välkomna.

En varning ifrån Rysk sida i hur det kan gå om inte denna utveckling stoppas kan ske varsomhelst och rent logiskt så attackeras ej det centrala Europa direkt utan att målet blir i utkanten en bit ifrån allt och att det finns mindre laddningar, det räcker med att slå ut en större stad och att jag törs lova att hjulen i Väst stannar upp! -Är det värt en vedergällning?
Tänk om våra städer också sätts i brand? Paris, Bryssel, London?
Citera
Medlem
BlackKnightDuncans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Är du efterbliven, läste du ens vad jag skrev? Jag är och var emot all form av EU/NATO/USA-imperalism precis som att Putin inte var ett jävla skit i Ukraina att göra. Det är just pga att västvärlden blandat sig i MENA-iternas konflikter som vi i Sverige har över 400.000 araber.

Men med era argument att eftersom att USA blandar sig i konflikter borde andra också få göra det så borde ju Kina få invadera Taiwan och Vetnam när man ändå håller på.
Kina försökte invadera Vietnam något år efter USA lämnade och det gick inget bra för Mao. Kineserna blev rövknullade och vände hemåt med svansen mellan benen.
Citera
2022-02-28, 03:27
Medlem
Just nu: nya explosioner i Kiev
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina
Citera
2022-02-28, 03:28
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjeppkineseN
Det Ryssland gör i Ukraina är oförlåtligt men det ursäktar inte vad NATO sysslar och har sysslat med. Ryssland är skurkar men det är också NATO, två fel gör inte ett rätt.

Man måste kunna hålla två tankar i huvudet samtidigt, testa det!

Bevara oss från ditt floskler. Du och dina ryssar kommer aldrig få våra sympatier hur mycket du än vrider och vänder på det.
Ett enda land i hela världen går in i ett annat för att mörda barn och kvinnor och det måste stoppas. Han kommer inte undan med det.

Ska du mörda min familj och hotar att spränga hela världen i bitar om nån lägger sig i?
Citera
2022-02-28, 03:29
Medlem
sneebeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Du menar att han inte har någon verklighetsuppfattning, även fast han befinner sig i ett hotell mitt i Kiev!?

Tappra armé med helt outbildade civila som fått en AK47 som dom inte kan hantera?

Drömläge för den västerländska propagandamaskinen som kan visa upp foton på alla stackars civila som fått sätta livet till, både med tvång och patriotisk frivillighet.

Dom kommer inte ha en chans mot utbildade militärer.

Och deras blod på gatan är endast Ukrainas ansvarslösa presidents ansvar.

Ja å är det inte underbart av EU länder att skicka en massa vapen som det krävs lite erfarenhet/utbildning till att avfyra, eller följer det med en IKEA beskrivning om hur man brukar dessa ? så EU länder har en del blod på sina samveten i denna konflikten. bättre att sätta sig vid bordet och syna varandras händer och komma överens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in