Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-28, 03:30
Medlem
Kaos i Ryssland, alla försöker tömma automaterna hur lång tid innan Putin blir dödad av sina generaler tror ni
Citera
2022-02-28, 03:32
Medlem
jamescarters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FEARANDLOATH1NG
Nej nu har dvärgköttbullen kallat in viteysslands armé för hjälp.. alltså hur sämst är denna jävla "världsmakt"? Allt dem kan göra är att hota med kärnvapen

Folk verkar ha bilden av att den ryska armén är väldigt stark men verkligheten är väldigt långt ifrån detta, Ryssland har ett fåtal bra grupper i sin armé men den breda majoriteten är dåligt tränade, pratat med tidigare kollegor från Ryssland om detta för några år sedan och deras militärtjänstgöring var att vara arbetskraft mer eller mindre och gick ut på att göra saker som att inventera sjukhusmaterial och köra lastbilar, många av dom saknar både kunskap och erfarenhet av krigssituationer och har inte så mycket mer erfarenhet än civilisterna på den Ukrainska sidan gränsen. Lägg där till att det är lättare att försvara en position än att inta den. Ryssland vinner mark men det går alldeles för långsamt och allt för många börjar ställa sig emot kriget för att Putin skall sitta bekvämt just nu, Kärnvapenhotet är ett tydligt kvitto på det.
Citera
2022-02-28, 03:32
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duckyyy
Just nu: nya explosioner i Kiev
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina

Skumt, vart? Ok Kiev är stort men inga smällar på någon LIVE cam jag har i gång i alla fall
Citera
2022-02-28, 03:34
Moderator
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Har du följt utvecklingen? Det händer ny saker snabbt nu, EU kommer att ställa upp med att skänka Ukraina stridsflyg och möjligen även att Eu stater bidrar med stridspiloter.
Ukraina har öppnat upp för värvning av europeer, alla är välkomna.

En varning ifrån Rysk sida i hur det kan gå om inte denna utveckling stoppas kan ske varsomhelst och rent logiskt så attackeras ej det centrala Europa direkt utan att målet blir i utkanten en bit ifrån allt och att det finns mindre laddningar, det räcker med att slå ut en större stad och att jag törs lova att hjulen i Väst stannar upp! -Är det värt en vedergällning?
Tänk om våra städer också sätts i brand? Paris, Bryssel, London?
Kort motfråga: Menar du att det är bättre att Putin får inta Ukraina och tillsätta ett eget styre? Då blir det som vanligt igen?
Hitler fick som han ville i början...............
Citera
2022-02-28, 03:34
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Bevara oss från ditt floskler. Du och dina ryssar kommer aldrig få våra sympatier hur mycket du än vrider och vänder på det.
Ett enda land i hela världen går in i ett annat för att mörda barn och kvinnor och det måste stoppas. Han kommer inte undan med det.

Ska du mörda min familj och hotar att spränga hela världen i bitar om nån lägger sig i?

Citat:
Ursprungligen postat av KjeppkineseN
Ja, dig hade jag mördat.
Pojkar pojkar..
Citera
2022-02-28, 03:36
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneebeen
[/b]

Ja å är det inte underbart av EU länder att skicka en massa vapen som det krävs lite erfarenhet/utbildning till att avfyra, eller följer det med en IKEA beskrivning om hur man brukar dessa ? så EU länder har en del blod på sina samveten i denna konflikten. bättre att sätta sig vid bordet och syna varandras händer och komma överens.

Det vågar inte EU för dom vet att dom gör fel.

Putin kommer att göra verbal slarvsylta av dom.
Citera
2022-02-28, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekosmos
Kaos i Ryssland, alla försöker tömma automaterna hur lång tid innan Putin blir dödad av sina generaler tror ni
Haha såg det, till och med videon som Putin la ut idag när han börja hota så såg man direkt på generalerna, fan ena rullade ögonen. Nej slutet för Putin är snart här tack och lov!
Citera
2022-02-28, 03:37
Medlem
crippledmfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Bra grävt. Tyckte det lät som vanlig propaganda. Desperata much? Haha

På vilket sätt förändras det hela av att det finns en rysk wikisida som inte nämner mycket mer än att han är en chilensk filmproducent? Står inget positivt eller negativt om honom direkt, bara korta, objektiva beskrivningar om hans arbete. Förstår inte hur grävandet i fråga skulle påverka hans trovärdighet. Är väl ingen som påstått att han är nån expert i sig?
Citera
2022-02-28, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Skumt, vart? Ok Kiev är stort men inga smällar på någon LIVE cam jag har i gång i alla fall
Hittar inte heller något förutom det som står på Aftonbladet

Nya explosioner har efter flera timmars lugn hörts i Kiev och Charkiv, uppger Ukrainas underrättelsetjänst på Telegram. Dessutom tjuter flyglarmet i Chernihiv, enligt Kiev Independent.
Citera
2022-02-28, 03:39
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Det vågar inte EU för dom vet att dom gör fel.

Putin kommer att göra verbal slarvsylta av dom.

Putin är den enda som gör fel enligt alla regelböcker. Undantaget borde vara Maos röda bok.

Utan honom hade vi inte suttit och tjafsat och oroat oss för att bombardera jordklotet med atomvapen.
Citera
2022-02-28, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Rysstrollet kallar mig för natotrollet.
Jag hatar inte nån förutom att det är helt oförståeligt att man försöker tysta ner rapporteringar och gaslightar vanliga människor om att Ryssland har rätt i sin sak. Det är en diskussion i sig.

Två rätt blir inte ett fel men jag förlåter dig.
Du är ju störd, jag föreslår att du lämnar pojkrummet och skaffar sig ett liv.

Du har inte bidragit med ett skit i denna tråden.
Citera
2022-02-28, 03:40
Medlem
Hur nära bör den konvojen nu bara Kiev?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här