2022-02-28, 03:00
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
tala med honom. Cirkusapan Reinfeldt har träffat putin en gång och gapar som dig. Du och ruinfeldt...
Du som känner Putin kan väl fixa detta, geni.
Det var knappast värt att svara dig. Men ändå. OT/trams var ditt svar.
Ditt svar till mig får mig inte att tro att du är speciellt begåvad heller.

PS. Jag känner inte Putin. Däremot vet jag vilket beslut han har fattat. Det räcker för mig. DS.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjeppkineseN
NATO skapades just som en försvarsallians mot det ryska hotet efter andra världskriget. Ryssland har aldrig och kommer inte ha en chans att vare sig gå med i NATO eller spela på samma villkor som tex Sverige. Ryssland är fienden och NATO behöver en fiende. Det är alltså mycket tack vare NATO vi har den situationen vi ser idag.

Inte att Soviet union la halva Europa under sig och skapade en järnridå samt tvingade länder att avstå Marshall plan.

Så det skapades en motvikt mot detta i form av NATO.

Nä, allt är Natos fel såklart. Även att Ryssland invaderar ett annat land. Smakar lika illa som USA gick in i Vietnam.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
NATO skapades just som en försvarsallians mot det ryska hotet efter andra världskriget. Ryssland har aldrig och kommer inte ha en chans att vare sig gå med i NATO eller spela på samma villkor som tex Sverige. Ryssland är fienden och NATO behöver en fiende. Det är alltså mycket tack vare NATO vi har den situationen vi ser idag.

Mycket möjligt, men det har ju ryssarna sig själva att skylla för och ingen annan... och så som de håller på nu så kommer det ju att öka på antalet medlemmar där.

Mycket av det vi ser idag kan vi tacka Nato för ja men även Sovjetunionen/Ryssland.
Citera
2022-02-28, 03:01
Medlem
Citat:
Korrekt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Alla som har låg hjärnkapacitet borde verkligen se på detta för att få en förståelse över varför det "går så segt" och "vad dåliga Ryssarna är som inte har vunnit kriget än".

https://youtu.be/1vdiEABLFoo

Han sitter i Kiev och gör denna film.

Förklarar varför det är som det är och hur det kommer att gå.

Självklart så kommer väldigt få av dom som redan är hjärntvättade och ointelligenta vägra att klicka på länken. Men gör ett försök i alla fall. Sanningen svider när man upptäcker att man haft fel så länge.

🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨🚨
Låter helt logiskt det han säger. Bra video
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Den enda situationen är att Putin invaderade ett demokratiskt land utan grund och hotar att spränga hela världen.

Ja, om man endast läser Aftonbladet så ligger det till så.
Citera
2022-02-28, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Tittade bara på halva, måste lägga mig och sova. Kan du berätta om snubben tycker att det är rätt att gå in i och erövra Ukraina? Han berättade bara dittills vilken strategi Putin och hans Ryssland har.

Han säger att du borde lyssna klart på videon
Citera
2022-02-28, 03:02
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrB
Mitt tips till dig är att du hädanefter enbart länkar till källor som kan verifieras som oberoende.
Du får förlåta mig, men det blir inte så värst trovärdigt när man inte lyckas träffa rätt en enda gång.
Varför tror du så många i den här tråden enbart ser dig som ett rysstroll? Ingen slump precis.

Alltså bara sluta nu..
Alla mina länkar har varit till Bild.de, Focus.de och Aftonbladet.se
Citera
2022-02-28, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Mycket möjligt, men det har ju ryssarna sig själva att skylla för och ingen annan... och så som de håller på nu så kommer det ju att öka på antalet medlemmar där.

Mycket av det vi ser idag kan vi tacka Nato för ja men även Sovjetunionen/Ryssland.

"Feb 27 (Reuters) - Kosovo has asked the United States to establish a permanent military base in the country and speed up its integration into NATO after Russia's invasion of Ukraine, Kosovo's Defence Minister Armend Mehaj said on Sunday."

https://www.reuters.com/world/europe/kosovo-asks-us-permanent-military-base-speedier-nato-membership-2022-02-27/
Citera
2022-02-28, 03:06
Medlem
Sök "live cam kyiv" YouTube , kryssa i "Live" under filter på Youtube så hittar du. Smällde rätt ordentligt i kiev camen för ett par minuter sen, dock varit väldigt lugnt hittills
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Samma här! Kan du posta webkamera url igen så vore du schysst!
Citera
2022-02-28, 03:07
Medlem
MrsEjPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Samma här! Kan du posta webkamera url igen så vore du schysst!

Jag kollar på en sida som heter WacMilk. 9 live rutor.
Citera
2022-02-28, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Inte att Soviet union la halva Europa under sig och skapade en järnridå samt tvingade länder att avstå Marshall plan.

Så det skapades en motvikt mot detta i form av NATO.

Nä, allt är Natos fel såklart. Även att Ryssland invaderar ett annat land. Smakar lika illa som USA gick in i Vietnam.

Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded

Givetvis så är det inte endast NATO's fel. Det krävs två för tango.

Tycker dock det är viktigt med en nyanserad bild av situationen och att man förstår varför Ryssland ser ut som det gör och hur denna situation kan uppstå. Vi hade all chanser i världen att släppa in Ryssland i värmen efter -89, men av den uppenbara anledning som jag tidigare nämnde så gjorde man inte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in