Citat:
Ursprungligen postat av
tjollahopp85
Jag börjar på riktigt tro att Ryssarnas framgångar är större än vi tror.
Svensk media, Amerikansk media, Europeisk media överlag matar oss med nyheter om vilka framsteg Ukrainas militär gör.
Ändå så ser man bomber och stridigheter mer och mer centralt i Ukraina.
Det måste ju betyda att Ryssarna kommer allt djupare in i Ukraina? Och det måste betyda att Ukrainska armen inte kan stå emot? Har känt sedan dag ett att något inte stämmer med rapporteringen kring Ukraina, allt kan inte vara guld och gröna skogar för Ukrainska militären eller hur?
Den videon som sprids nu överallt från den sjuka explosionen är filmad i närheten av staden Palanka enligt Bellingcat som analyserat geodata från klippet. Palanka ligger central i Ukraina nedanför Kyiv.
Ja, jag håller med i din analys. Det är ett pågående informationskrig mellan Väst och Ryssland, rapporteringen i Väst börjar likna Bagdad Bob (för tydlighetens skull har jag inte följt Rysslands rapportering så kan inte kommentera den, men det är uppenbart att det är ett informationskrig från båda hållen där det både förekommer falsarier, överdrifter, underdrifter m.m.).
Men jag tror kanske inte att Putin-regimen hade förutspått att det skulle bli en sån uppslutning bakom Ukraina, i form av vapenleveranser, bidrag och ekonomiska sanktioner.
Förhoppningsvis bör man kunna komma fram till en fredlig lösning på konflikten inom mycket kort.