Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-28, 01:06
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Ta dina mediciner, varm mjölk och kura ihop dig i mammas säng så tar personalen hand om dig imorgon.

Fasen, du lägger upp det så mysigt att jag blir sugen på att bli omhändertagen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Spekulation från min sida men ryssarna kanske chansar . Dom har ju inte kontroll över luftrum så det är rätt så farligt med så stora kolonner. Amerikanarna och britterna dröser nu med unerrättelseinformation helt öppet så lokala grupper kan hitta bra mål. Har dom robot 57 och mineringar så blir det grymt farligt för dessa kolonner. Även med ganska enkla medel kan gruppen fördröjas. Jag skulle inte vilja sitta i dessa tankbilar. Speciellt utan flygunderstöd i fientlig terräng.

Lol såg du klippen från Kharkiv där ryssarna körde runt med lättare fordon och tankbilar rätt in i staden?
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Jo men om två decennier så har nog Ryssland hittat en annan inkomstkälla än tysk gas.
De tjänar pengar på att sälja rysk gas till Tyskland (inte tvärt om).
Ryssarna kan sälja ved – det finns gott om skog i Ryssland. Men det ger förstås inte samma intäkter som olja och gas. Ryssarna kan se fram emot några bistra år framöver.
Citera
2022-02-28, 01:07
Medlem
Chrille Ps avatar
Många landsförrädare i den här tråden.

För om ni tycker att det Putin gör i Ukraina är bra, kommer ni stå och vifta med den ryska flaggan om han angriper Sverige va? Ni kan ju lika bra beger er till Moskva imorgon.
Citera
Medlem
Putin får sina egna emot sig till och med en ryska företräadre erkänner för fn att de inte fiss belägg för atack
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
OM det blir kärnvapenkrig så kommer Sverige närmast utplånas. De som är kvar, de militära medel vi har kvar kommer lägga all sin fokus på att attackera Ryssland, så veranda man som står kvar kommer attacker Ryssland, då menar jag total utplåning av Ryssland, varenda människa skulle bli en måltavla. Hela världen kommer samlas och invadera Ryssland, troligtvis i det mest brutala postapokalyptiska vansinne som ens går att föreställa.

Så ni som tror att kriget nu bara finns i Ukraina, det kan spridas otroligt lätt nu. Sverige är ett av målen för attack och det vet vi. Skulle nog säga att vi aldrig varit såhär nära ett kärnvapenkrig än vissa tillfällen under kalla kriget. Kanske till och med värre.

Om det blir kärnvapenkrig så kan jag tänka mig att Nato-länder med kärnvapen kommer vara Rysslands främsta mål och de kommer utplånas innan de hinner bomba nästa land.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Skulle nog påstå att i detta läget är det bäst att Ryssland vinner. Risken för kärnvapenkrig har nog inte varit högre än under kalla krigets dagar. Drar konflikten ut på tiden och Putin blir mer galen så vet vi inte ens om världen existerar inom 1 månad. Jag skulle börja flytta mig ut mot landsbygden redan nu om jag var er och om ni har möjlighet. Blir det kärnvapenkrig så kommer Sverige vara ett av målen, Stockholm, Uppsala, Göteborg, Malmö, Västerås och alla försvarsanläggningar kommer få varsin bomb på sig.

I detta läge så tycker jag nästan det är lite konstigt att inte några ryska generaler har genomfört en statskupp mot Putin. Men Putin har väl bytt ut varenda general till sin fördel.

Väst anser sig vara de godaste av de goda och många tror att allt är bra och löser sig med lite twitter och mainstream media.
Öst lever inte på det viset och har nu agerat efter att väst inte kan kompromissa i sina vänsterliberala globalistdrömmar.
Hoppas det slutar med en djävla smäll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Om allt spårar ur så tror jag att ryssarna kommer att attackera Sverige ett icke NATO land speciellt nu när Sverige skickar vapen till Ukraina. Har en övertygande känsla av att det kommer att ske, hoppas jag har fel.
Det känns som en väl underbyggs analys. Ska de simma eller försöka länspumpa de rostiga vraken med slagsida som skräpar i Königsberg?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manissa
haha hundra miljarder är för fan 12% av rysslands bnp enligt wikipedia. Där försvann militärbudgeten för 2023 ups

Hehe ja, mem en del verkar tro att det är "stjärnstopp" när det kommer till ryssen storlek på plånboken.
Citera
2022-02-28, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lardasss
Haha knappast. Idioten förfogar över något hundratal. Majoriteten kommer aldrig brinna av då en motattack sker samma stund den första drar iväg och slår ut b.la en stor andel av arsenalen. Malmö, Uppsala mm är inte några platser han skulle sikta in sig på. Ett kärnvapenkrig är för övrigt en minimal utgång även om ett antal länder blandar sig i konflikten och ett tredje världskrig bryter ut.

Du vet inte vad du pratar om. Ryssland har väldigt får fasta ballistiska kärnvapen. De befinner sig på rörliga fordon,placerade där inget vet vart dom är. De har även en uppsjö av dom på ubåtar.
Citera
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Jag börjar på riktigt tro att Ryssarnas framgångar är större än vi tror.
Svensk media, Amerikansk media, Europeisk media överlag matar oss med nyheter om vilka framsteg Ukrainas militär gör.

Ändå så ser man bomber och stridigheter mer och mer centralt i Ukraina.
Det måste ju betyda att Ryssarna kommer allt djupare in i Ukraina? Och det måste betyda att Ukrainska armen inte kan stå emot? Har känt sedan dag ett att något inte stämmer med rapporteringen kring Ukraina, allt kan inte vara guld och gröna skogar för Ukrainska militären eller hur?

Den videon som sprids nu överallt från den sjuka explosionen är filmad i närheten av staden Palanka enligt Bellingcat som analyserat geodata från klippet. Palanka ligger central i Ukraina nedanför Kyiv.

Ja, jag håller med i din analys. Det är ett pågående informationskrig mellan Väst och Ryssland, rapporteringen i Väst börjar likna Bagdad Bob (för tydlighetens skull har jag inte följt Rysslands rapportering så kan inte kommentera den, men det är uppenbart att det är ett informationskrig från båda hållen där det både förekommer falsarier, överdrifter, underdrifter m.m.).

Men jag tror kanske inte att Putin-regimen hade förutspått att det skulle bli en sån uppslutning bakom Ukraina, i form av vapenleveranser, bidrag och ekonomiska sanktioner.

Förhoppningsvis bör man kunna komma fram till en fredlig lösning på konflikten inom mycket kort.
Citera
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Ja. Det du skriver stämmer väldigt bra med vad rysstrollen har repeterat gång efter gång efter gång!!

It all makes sense now. Så även om Ryssland krigar för att de anser att Ukraina är ett hot för ekonomin - Så gjorde de jobbet själva iaf. Fascinerande.

Precis! det måste fan vara sanningen. Hade de klarat sin målsättning med att ha en marionettregering inom 72h så hade väst inte gjort nått pga beroendet av gas & olja från ryssen. Och ryssen hade då haft ännu mera kontroll över gasen till Europa dessutom och väst hade helt enkelt inte gått in för att alla väljare hade fått frysa i vårkylan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in