Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-28, 01:04
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lardasss
Sluta larva dig. 100 miljarder plus halva centralbankens tillgångar, samt övriga frysta tillgångar är ett enormt slag för ryssarna. Intäkter från naturgas kommer minska rejält. Det är varken svårt eller dyrt att skeppa gas via fraktfartyg, problemet är att fler transporter måste lösas. avtal/kontrakt med andra länder kommer du se början av i slutet av veckan.

100 miljarder för ett land med Frankrikes BNP är dåligt. Lite som en kväll på krogen som spårar ur men det löser sig.
Det är inte katastrof

Däremot är halva centralbankens tillgångar allvarligt.

Det är antagligen det samlade läget som är allvarligt.
Inget ägande utomlands
BP droppar Rosneft
Inget flygande.

Rika ryssar har några trista år framför sig.

Ska bli kul att se hur den ryska börsen utvecklar sig imorgon
Citera
Medlem
Först trodde man Kim Jong var mest galen men det har visat sig att han ligger på andra plats nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Om allt spårar ur så tror jag att ryssarna kommer att attackera Sverige ett icke NATO land speciellt nu när Sverige skickar vapen till Ukraina. Har en övertygande känsla av att det kommer att ske, hoppas jag har fel.
Sverige är inget NATO land, men Ryssland vet om att Sverige har ett avtal med NATO. De skulle behöva en jävligt bra anledning för att attackera Sverige utan att NATO skulle backat Sverige.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Kanske är lite för kort tid att hinna placera ut alla trupper i position?

Om jag fattat rätt ska fredsförhandlingar hållas imorgon bitti. Antingen sätter Putin allt han har redan i natt för att få slut på kriget eller åtminstone förbättra sin förhandlingsposition, eller så radar han upp trupperna som ett rent hot om vad som sker om han inte får det han vill under förhandlingarna, det aset. Det är fan rövarfasoner på riktigt. Som en mongolhord som belägrade städer under sen medeltid.

Spekulation från min sida men ryssarna kanske chansar . Dom har ju inte kontroll över luftrum så det är rätt så farligt med så stora kolonner. Amerikanarna och britterna dröser nu med unerrättelseinformation helt öppet så lokala grupper kan hitta bra mål. Har dom robot 57 och mineringar så blir det grymt farligt för dessa kolonner. Även med ganska enkla medel kan gruppen fördröjas. Jag skulle inte vilja sitta i dessa tankbilar. Speciellt utan flygunderstöd i fientlig terräng.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Var får man mest trovärdig info om läget?

Magkänslan eller höften.
Citera
2022-02-28, 01:05
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Om allt spårar ur så tror jag att ryssarna kommer att attackera Sverige ett icke NATO land speciellt nu när Sverige skickar vapen till Ukraina. Har en övertygande känsla av att det kommer att ske, hoppas jag har fel.
Hur tänker du att det spårar ur?
Putin har gjort sig själv och Ryssland till paria i hela världen. Du menar att han härnäst i desperation ska försöka övertyga ryska mödrar att skicka sina återstående söner till Sverige för att förkolnas här?
Om Putin över huvud taget klarar att klamra sig fast vid makten så kommer han ha fullt upp med att undvika att bli lynchad. Jag tror att vi i Sverige och andra europeiska länder kan koppla av. Putin har i bästa fall några veckor kvar att leva.
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manissa
Betydligt mera logiskt än att ryssen går in för att få bort nazistregimen som leds av en nazistjude som får betalt av Israel i ett land som inte är med i Nato eller har kärnvapen som hotar ryssen med Natos kärnvapen. Ryssen befriar två självständiga separatist republiker som enbart erkänns av ryssen som gick in i resten av landet innan de gick in och befriade de två fria regionerna som inte ens hunnit ha val och tillsätta en egen regering som kunde bestämma att de ansluter sig till ryssen. Och slutligen så är allt ändå rätt av ryssen för att Amerikanerna invaderade Irak & allt är bara globalist västs hat mot ryssen.

Nått i den stilen har jag förstått att foliehattarna menar är bakgrunden till att allt detta händer.

Ja. Det du skriver stämmer väldigt bra med vad rysstrollen har repeterat gång efter gång efter gång!!

It all makes sense now. Så även om Ryssland krigar för att de anser att Ukraina är ett hot för ekonomin - Så gjorde de jobbet själva iaf. Fascinerande.
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Nu ska Ukraina kapitulera. Enligt dig.

Läs folkrätten.

Folkrätt är inget större stater bryr sig om nämnvärt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Det finns inga krigsförbrytare i denna konflikt.
Skitstöveln Puttler som beordrade både invasionen 2014 och den förra veckan är krigsförbrytaren i detta fall.
Citera
2022-02-28, 01:06
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Var får man mest trovärdig info om läget?

Om du vill ha den senaste och snabbaste infon så:
Bild.de
Focus.de
Citera
Medlem
ostfrallan39s avatar
Vad är det som egentligen talar för att ryssen skulle avfyra kärnvapen? Är väl bara om Putin inser hur hårt han har fuckat upp och tillslut beordrar att förvandla natt till dag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Skulle nog påstå att i detta läget är det bäst att Ryssland vinner. Risken för kärnvapenkrig har nog inte varit högre än under kalla krigets dagar. Drar konflikten ut på tiden och Putin blir mer galen så vet vi inte ens om världen existerar inom 1 månad. Jag skulle börja flytta mig ut mot landsbygden redan nu om jag var er och om ni har möjlighet. Blir det kärnvapenkrig så kommer Sverige vara ett av målen, Stockholm, Uppsala, Göteborg, Malmö, Västerås och alla försvarsanläggningar kommer få varsin bomb på sig.

I detta läge så tycker jag nästan det är lite konstigt att inte några ryska generaler har genomfört en statskupp mot Putin. Men Putin har väl bytt ut varenda general till sin fördel.

Haha knappast. Idioten förfogar över något hundratal. Majoriteten kommer aldrig brinna av då en motattack sker samma stund den första drar iväg och slår ut b.la en stor andel av arsenalen. Malmö, Uppsala mm är inte några platser han skulle sikta in sig på. Ett kärnvapenkrig är för övrigt en minimal utgång även om ett antal länder blandar sig i konflikten och ett tredje världskrig bryter ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in