2022-02-27, 19:49
Medlem
Lagerthas avatar
Vill Putin ha Gotland så kan han väl få det. Vi kommer alltid att vara småpotatis för Ryssland. Det är Ryssland vi ska fjäska för, inte NATO.

Som Putin själv säger, "ett kärnvapenkrig skulle förstöra världen. Men en värld utan Ryssland är ingen värld jag bryr mig om."

Man får tycka vad man vill men Putin menar allvar.
Citera
2022-02-27, 19:53
Medlem
qups avatar
Mycket bra trådstart! Jag har inget att tillföra för nu.
Citera
2022-02-27, 19:55
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Vill Putin ha Gotland så kan han väl få det. Vi kommer alltid att vara småpotatis för Ryssland. Det är Ryssland vi ska fjäska för, inte NATO.

Som Putin själv säger, "ett kärnvapenkrig skulle förstöra världen. Men en värld utan Ryssland är ingen värld jag bryr mig om."

Man får tycka vad man vill men Putin menar allvar.

Haha har han sagt det? Länk
Citera
2022-02-27, 19:57
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Haha har han sagt det? Länk

Jag sparade inte den är jag rädd men stöter jag på den igen så ska jag uppdatera dig.
Citera
2022-02-27, 20:04
Medlem
District9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Alltså vem fan trodde att Ryssland skulle gå in Ukraina. Det är fullständigt jävla vansinnigt. Jag trodde det definitivt inte. Jag håller med dig om att Ryssland nog trodde de skulle mötas med jubel alternativt skrämma livet ur ukrainarna som omedelbart skulle vika sig. Det har inte hänt. Jag tror liksom du att ryssarna har förlorat en del soldater. Hur många vet jag inte med kanske något tusental.

Varken ledningen för Ukraina, soldaterna eller miliserna har backat. Nu har också NATO/EU skickat stöd. Detta betyder en aggressiv och våldsam lösning på Ukrainakrisen. Det är nog den enda utvägen för Ryssland. Det är möjligt att Ryssland kan vinna det i Ukraina men för varje dag som går blir konflikten större och farligare efter det här. Till slut stannar inte Ryssland vid Ukraina och ger sig på oss. Vad skall vi göra då? Jag vet inte hur du känner mig jag känner mig jävligt nervös inför detta.

Jag är också väldigt nervös och precis det otänkbara hände och vad är nästa otänkbara sak som händer? Kärnvapen? Jag skulle säga att drar ganska sannolikt med att de används. Synd att EU eskalerade vela kriget och inte bara sanktionerade milt mot Ryssland för att .arkera. nu har man startat ett handelskrig och skickat massa vapen för stt döda ryska söner.
Citera
2022-02-27, 20:07
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
om han nu vill utplåna ukrainarna
Inte det han vill, då han påstått sig vilja "befria ukrainarna". Hur han nu än vänder sig har han förlorat kriget och eller informationskriget. Så han är på väg att bli ännu en världsfrånvänd stolle som hört röster, sprängt sig eller styrt in i en vägg för att parafrasera händelserna på Drottninggatan i Stockholm 2003, 2010 och 2017.
Citera
2022-02-27, 20:11
Medlem
Självklart är det arrangerat alltihop.
De är lika stora egon båda två/alla...
som ligger bakom detta.

Först pandemin. Sen detta!

Naturligtvis lider folk, och vissa dör.
Men att tro på att "onda" Ryssland attackerar "goda" Ukraina bara för att.....
Och försöka utmåla vissa som Hjältar
och Förenkla Detta är höjden av dumhet!

Människor Sluta Dö och sprida Lögner vidare för Alla Ledare som SKITER I ER!!!
Ni är bara kanonmat för dem!!
Gå inte på mediapropagandan!
Senast redigerad av anayla 2022-02-27 kl. 20:23.
Citera
2022-02-27, 20:14
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Du glömde länkarna som backar upp ditt påstående??

Vilka länkar är det du behöver?

Källlan till att den är dumt att gå in med allt man har är vishet som kommer direkt från mig.

Att puttlers kanonmat inte fått med sig mat och drivmedel är allt för uppenbart för alla som följer slakten på twitter.

Här till exempel plundras det:

https://mobile.twitter.com/girkingirkin/status/1497408367723229187

Föresten, kolade din posthistorik. Du kanske ska anmäla dig som frivillig till ryska förbanden? Dom är ju så snälla och söta. Vinner verkar som ju göra med så det är ju ingen fara för din hälsa. Du vill väll stötta dem i kampen mot nazismen? Eller var det sionismen…
Citera
2022-02-27, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Vedervärdigt. Kan Ryssland ockupera hela Ukraina? Nej, det är för stort. Kan Ryssland fullkomligt demolera Ukraina bäst de vill? Ja. Kommer de göra det? Troligtvis ja. Vet USA & Europa om det? Ja. Bryr de sig? Nej.

Kommer sluta så jävla illa allt det här. För oss med. Ryssarna kommer införa sanktioner tillbaka förr eller senare. När de stryper gas och olja så kommer Europas ekonomi som redan är på gränsen till kollaps, att kollapsa.

Jag tror tyvärr du har rätt.
Citera
2022-02-27, 20:20
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av District9
Jag är också väldigt nervös och precis det otänkbara hände och vad är nästa otänkbara sak som händer? Kärnvapen? Jag skulle säga att drar ganska sannolikt med att de används. Synd att EU eskalerade vela kriget och inte bara sanktionerade milt mot Ryssland för att .arkera. nu har man startat ett handelskrig och skickat massa vapen för stt döda ryska söner.

Man skickar vapen för att rädda en demokrati under attack. Puttlers stackars slaktgossar skulle ju kunna gå hem till Ryssland i stället? Tycker du inte det är en bättre idé för dem än att bli bränd levande i ett stridsfordon på grund av en galen diktator?

Ni rysstroll får fan lägga av nu. Detta är på riktig. Ryska unga män DÖR till stor del tack vare era hjävla villfarelser.

Opinionen vrids kolossalt mot er ståndpunkt. Alla hatar Putin mer o mer. skrämseln om ”new world order”, (som jag själv köpt delvis) låter som en utopi jämfört med att leva under Putler (eller dö under som nu är faller för >>3000 unga ryssar).
Citera
2022-02-27, 20:20
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
.
Senast redigerad av redrik.feinfeldt 2022-02-27 kl. 21:03. Anledning: Trams
Citera
2022-02-27, 20:21
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Självklart är det arrangerat alltihop.
De är lika stora egon båda två/alla...
som ligger bakom detta.

Först pandemin. Sen detta!

Naturligtvis lider folk, och vissa dör.
Men att tro på att "onda" Ryssland attackerar "goda" Ukraina bara för att.....
Och försöka utmåla vissa som Hjältar
och Förenkla Detta är höjden av dumhet!

Det man kunde se under både pandemin och nu konflikten i Ukraina är pöbelmentaliteten och hur de flesta är potentiella fascister och mördare om de anser sig ha tillräckligt mycket stöd och många bakom sig.
Tvångsvaccinationer, vaccinpass, hårda lockdowns och ryskt blod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in