Citat:
Ursprungligen postat av
NixonGonzales
Det är exakt den här Ryska övertron på rysstödet i Ukraina som dina tre musketörer felkalkylerat. Du och Putin trodde det Ryska trupperna skulle mötas av jubel och blommor när dom äntrade Ukraina. Rysslojaliteten i Ukraina må ha varit 50% men det var innan 2014. Idag möjligtvis 15-20% men väldigt osäkert då även Ryssar i Ukraina ses skälla ut Ryska soldater och be dom åka hem till sitt land. Putins handlande i sedan 2014 har minskat hans popularitet bland befolkningen i Ukraina, han såg inte det komma! Hur bra strateg är man då?
Ukraina har 1,5 miljoner krigsveteraner och hunnit beväpna en del av dessa med moderna vapen skänkta av väst. Även här felkalkylerar du och Putin! Ryska värnpliktiga pojkar ligger utspridda på gator och fält i Ukraina. Dessa pissar du och Putin på genom att förneka Ryska förluster. Jag lider med deras fäder som förlorat sina barn, och som kanske aldrig får hem en kropp att begrava.
Ryssland kan inte vinna kriget. Han är politiskt död om han förlorar det. Därför kör han nu kärnvapenhotet, ett reellt hot då han är helt oberäknelig. Det som nu kan stoppa oss från en total katastrof, är om ryssarna cementerade igen grottan i Uralbergen som Putin sitter i. Vad Svenskar skriver på detta forum, att dom inte är beredda att försvara sitt land, representerar inte Svenska majoriteten. Men du och Putin får gärna tro det. Du som för en månad sedan bedyrade att Ryssland aldrig skulle använda sina styrkor mot sitt broderfolk i Ukraina. Det vore klädsamt med ett erkännande att du hade fel, sedan avlägsna dig från dessa forum för all framtid!
Alltså vem fan trodde att Ryssland skulle gå in Ukraina. Det är fullständigt jävla vansinnigt. Jag trodde det definitivt inte. Jag håller med dig om att Ryssland nog trodde de skulle mötas med jubel alternativt skrämma livet ur ukrainarna som omedelbart skulle vika sig. Det har inte hänt. Jag tror liksom du att ryssarna har förlorat en del soldater. Hur många vet jag inte med kanske något tusental.
Varken ledningen för Ukraina, soldaterna eller miliserna har backat. Nu har också NATO/EU skickat stöd. Detta betyder en aggressiv och våldsam lösning på Ukrainakrisen. Det är nog den enda utvägen för Ryssland. Det är möjligt att Ryssland kan vinna det i Ukraina men för varje dag som går blir konflikten större och farligare efter det här. Till slut stannar inte Ryssland vid Ukraina och ger sig på oss. Vad skall vi göra då? Jag vet inte hur du känner mig jag känner mig jävligt nervös inför detta.