2022-02-27, 19:00
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Ni kan alla glömma att Putin kommer använda sig utav kärnvapen. Han är inte så galen.

Han är inte begränsad till kärnvapen. Klorin, Sarin, Novichok och VX nervgas finns även i arsenalen.
Citera
2022-02-27, 19:02
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
De ringer den amerikanska generalstaben och påpekar att laddningarna är ämnade för Dårholm och Muteborg.

God natt SvÄrJe.

Ryssland höjde kärnvapenberedskapen med skälet att dom anser EU hotar dom med sanktioner (en märklig respons dock), med Rysk logik borde dom attackera Bryssel i så fall. Gör dom det gäller full vedergällning. NATO kommer leverera ett tusental strategiska kärnvapen till de flesta städer och militärinstallationer i Ryssland varefter Ryssland kommer att leverera det som finns kvar att leverera globalt.
Citera
2022-02-27, 19:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Det brukar låta så när man ligger åt det röda hållet i den politiska paletten. Då ska alla som vill ha säkerhet för sina nära och kära ställas mot en betongvägg och skjutas.

Jag kan garantera dig att jag och mina vänner hinner skjuta er rödingar långt innan det händer.

Begriper du skillnaden mellan ett existentiellt hot och dina drömmar om att stolt fortsätta hamra i hyckleriets snickarbod?

Ryssen har redan gjort upp med amerikanarna och Västeuropa. De skiter blankt i Banditmonarkin SvÄrJe och de baltiska bananrepublikerna.

De StOrSwäNSkA idioterna rumsterade i Ukraina och trodde det skulle bli ett lukrativt litet Baltikum 2.0.

Nu kommer Norrland ryka på samma sätt som Finland gjorde en gång för inte allt för länge sedan.

Tydligen ska ”vi” nu skicka en massa pansarskott och annat krimskrams. Varför inte slå med den stora släggan och flyga över 50st Gripenkärror och en hundring Lepoarder?

Bara få det gjort så slipper vi SvÄrJe en gång för alla.
Citera
2022-02-27, 19:05
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
MAD doktrinen gäller fortfarande. Garanterad ömsesidig förstörelse. Det där brukar vara ett politisk spel dom har olika alarm nivåer, det kan vara små praktisk detaljer dom ändrar.

Om Ryssarna tar till kärnvapen så vet dom att det är god-natt för dom också.

Men är inte tonläget såpass uppskruvat nu att Ryssland inte kan lägga sig oavsett vad som händer.

Och Ukraina kan väl knappast kapitulera nu när de har hela omvärldens stöd och får vapen och skydsmateriell skickat till sig.
Citera
2022-02-27, 19:05
Medlem
Kan inte Nato förhandla med Ryssland eller få dem att gå med?
Citera
2022-02-27, 19:07
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Begriper du skillnaden mellan ett existentiellt hot och dina drömmar om att stolt fortsätta hamra i hyckleriets snickarbod?

Ryssen har redan gjort upp med amerikanarna och Västeuropa. De skiter blankt i Banditmonarkin SvÄrJe och de baltiska bananrepublikerna.

De StOrSwäNSkA idioterna rumsterade i Ukraina och trodde det skulle bli ett lukrativt litet Baltikum 2.0.

Nu kommer Norrland ryka på samma sätt som Finland gjorde en gång för inte allt för länge sedan.

Tydligen ska ”vi” nu skicka en massa pansarskott och annat krimskrams. Varför inte slå med den stora släggan och flyga över 50st Gripenkärror och en hundring Lepoarder?

Bara få det gjort så slipper vi SvÄrJe en gång för alla.

Du har grova problem med din stavning. Otroligt jobbigt att läsa vad du skriver.
Citera
2022-02-27, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 227
Sverige (Finland) hotas av våld från Ryssland men också av våld från den Islamistiska världen pga påstådda "kidnappningar' av muslimska barn!
Är det en ren slump?

Sverige har ett grundmurat rykte att så gott som alltid lägga sig plattare än en pannkaka under sådana hot!
Så var det under 2:a Världskriget och så är det idag!
Inget annat land skulle bidragsfinansierat massmord på civila i Syrien eller låta Importkriminella bidragslevande rasistapor leva som "Herrefolk" med enbart "Rättigheter".
På bekostnad av arbetande skötsamma betydligt fattigare men ej våldsbenägna människor!

Sverige är därför det land i världen som det lönar sig allra bäst att hota med, men även utsätta för våld!
Det som i andra länder ger långa fängelse-straff och genomförd utvisning ger i Sverige ännu mer helt kravlösa bidrag o rätt att bestämma vad Svenskar får tänka, tycka, säga och skriva! Via Hets-Lagar som leder tankarna till den tid det var olagligt att prata sanning om ockuperande Tyska soldater i Norge och Danmark..
Det kan omöjligt ha gått Ryssarna förbi!
Varför skulle inte Ryska Kriminella kunna vara "Herrefolk" över Svenskar istället, tänker de nog?

Jag tycker dina tankar är mycket relevanta, om att Sverige lägger sig platt. Jag ser Nato som enda försvaret då jag föraktar de flesta politiker vi har i Sverige.

Vi har en kriminalitet, som liknar det som sker mot civilbefolkning krig, och då tänker jag mest på personrånen och våldet mot landets kvinnor. Om vi leker med tanken att detta som får pågå dagligen i Sverige, skulle ske i Ukraina under kriget där, blir det sedan konsekvenser i domstolen i Haag!!!

Vi har tagit in folk som hatar och föraktar oss, och vårt att sätt leva. De flesta kriminella är män från Mena. Dessa kriminella är födda här med föräldrar utan en civiliserad värdegrund att förmedla. Politiker som Annie Lööf har genom prestige, sett till att vi har kronvrak från Afghanistan som lämnat kvinnorna i sitt hemland till ett vidrigt öde. Dessa män lever här, begår brott och utvisas inte. Kriminella från Mena har nästlat in sig överallt, och är till och med advokater och läkare. Likt Oligarker tömmer de statskassan och vår välfärd, genom att utnyttja systemen med sin kriminalitet.

Det vi också ser är svenska makthavare som inte värnar om vår rätt som befolkning att leva fredligt enligt egna normer. Den ökade kriminaliteten tolereras i Sverige, och det är vi som ska anpassa oss till Mena. Det krossar vår identitet och vår försvarsvilja i det fall Putin skulle invadera oss. Vi är ju vana nu med övergrepp och köper ett larm som enda skydd, då staten inte finns längre för vanligt folk i vardagen.

Jag är övertygad om att Putin ser oss som enkla byten om han skulle få för sig att invadera Sverige. Våra politiker låter islamister terrorisera oss, så varför inte ryssar?
Citera
2022-02-27, 19:08
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeItMatters
Kan inte Nato förhandla med Ryssland eller få dem att gå med?
Ryssland ville gå med år 2000 men Bill Clinton var inte intresserad. NATO måste ha en fiende, RYSSLAND.
Citera
2022-02-27, 19:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Han är inte begränsad till kärnvapen. Klorin, Sarin, Novichok och VX nervgas finns även i arsenalen.
Putin skickar ett gäng städerskor?
Citera
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tycker dina tankar är mycket relevanta, om att Sverige lägger sig platt. Jag ser Nato som enda försvaret då jag föraktar de flesta politiker vi har i Sverige.

Vi har en kriminalitet, som liknar det som sker mot civilbefolkning krig, och då tänker jag mest på personrånen och våldet mot landets kvinnor. Om vi leker med tanken att detta som får pågå dagligen i Sverige, skulle ske i Ukraina under kriget där, blir det sedan konsekvenser i domstolen i Haag!!!

Vi har tagit in folk som hatar och föraktar oss, och vårt att sätt leva. De flesta kriminella är män från Mena. Dessa kriminella är födda här med föräldrar utan en civiliserad värdegrund att förmedla. Politiker som Annie Lööf har genom prestige, sett till att vi har kronvrak från Afghanistan som lämnat kvinnorna i sitt hemland till ett vidrigt öde. Dessa män lever här, begår brott och utvisas inte. Kriminella från Mena har nästlat in sig överallt, och är till och med advokater och läkare. Likt Oligarker tömmer de statskassan och vår välfärd, genom att utnyttja systemen med sin kriminalitet.

Det vi också ser är svenska makthavare som inte värnar om vår rätt som befolkning att leva fredligt enligt egna normer. Den ökade kriminaliteten tolereras i Sverige, och det är vi som ska anpassa oss till Mena. Det krossar vår identitet och vår försvarsvilja i det fall Putin skulle invadera oss. Vi är ju vana nu med övergrepp och köper ett larm som enda skydd, då staten inte finns längre för vanligt folk i vardagen.

Jag är övertygad om att Putin ser oss som enkla byten om han skulle få för sig att invadera Sverige. Våra politiker låter islamister terrorisera oss, så varför inte ryssar?

Väst stöttar Ukraina så de också kan bli lika dekadenta som Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Ryssland ville gå med år 2000 men Bill Clinton var inte intresserad. NATO måste ha en fiende, RYSSLAND.

Måste de?
Citera
2022-02-27, 19:11
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeItMatters
Måste de?

Ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera