2022-02-26, 16:47
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Exakt. Farligt att falla in i någon sida just nu.
Hjärntvätten sitter djupt hos båda sidor. Själv har jag arbetat mot ryska/sovjetiska system. Den erfarenheten har tagit "rysskräcken" ur mig. Och vet man något om moderna kärnvapen, deras funktion och kärnvapentaktik är man inte rädd för det heller. Sedan ligger vår ö såpass långt ifrån europa att "rysshotet" är tämligen obefintligt här. Om man inte räknar en eller annan rattfull turist i en hyrd Range rover då.....
Senast redigerad av Mainforcepatrol 2022-02-26 kl. 16:48. Anledning: Stavning...
Citera
2022-02-26, 16:48
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Jag tycker vi ska försöka gå med i NATO haha det kommer aldrig hända.
Putin kommer styra våra intressen totalt.

Jaha, så det är Putin som har ordnat så att Sverige stridövar med Nato. Och Putin som styr oss att stödja alla sanktioner mot Ryssland? Han låter ju verkligen som ett riktigt stjärnskott den där ryssen
Citera
2022-02-26, 16:50
Medlem
area50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Men Kan Ni För Helvete Komma Med Motargument Istället För At Kalla Alla Som Har En Nyanserad Insikt För "rysstroll"!!!!
Inte lätt för ny-vakna svenssons som helt plötsligt blivit experter på utrikespolitik att se detta på ett objektivt synsätt.
Citera
2022-02-26, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Det är just därför folk funderar på om flinten Putin är dement. Det finns liksom inget scenario där Ryssland kan gå vinnande som nation ur detta oavsett om man belägrar Ukraina.

ja exakt dom kmr ju inte vinnande på något sätt, dödar bara oskyldiga människor helt i onödan, han borde göra ju göra självmord om han e less på sig själv och sluta döda folk som vill leva fritt här i världen…
Citera
2022-02-26, 16:53
Medlem
Dags att gå med Nato, dvärgen tror han kan hota vem han vill med sina stridsvagnar från ww2. Sänk ryssjävlarna, död åt Ryssland!
Citera
2022-02-26, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskoega
Det är just därför folk funderar på om flinten Putin är dement. Det finns liksom inget scenario där Ryssland kan gå vinnande som nation ur detta oavsett om man belägrar Ukraina.

ja exakt dom kmr ju inte vinnande på något sätt, dödar bara oskyldiga människor och kommer bli så fattiga i längden som land efter santionerna och dom kommer inte gå bort på några år..… helt i onödan, han borde göra ju göra självmord om han e less på sig själv och sluta döda folk som vill leva fritt här i världen…
Citera
2022-02-26, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikeasson
Är född o uppvuxen blatte i Sverige. Pengar hindrar mig från att lämna just nu. Behöver 100-200 lax mer, tror att SD erbjöd vissa återvändare cirka 400

Nato ja tack? Så du vill pulveriseras tsm med dina tråkiga landsmän? VF inte! Hoppas ni går in. Hade gärna velat se ett par mosade sönderbombarderade svennar på Gotland och Öland, det hade varit en fin början

Sverige är inte något normalt land någonstans. Kvinnor som rakar håret kort, humanister och feminister som stöttar gangsterrapp för att förstöra ungdomarnas sinneslag osv. Värst av allt är sekularismen.

Hela landet är bokstavligt talat knullat med feminister alla myndigheter, bara kvinnor som får jobb genom könskvottering, kvinnor ska vara starka män ska vara svaga och sitta hemma,folk har så konstiga rättigheter här, man kan inte ens diskutera nåt på jobbet utan att nån ska känna sig kränkt osv osv.

Svenskarna lever inte i verkligheten.
Fk me hur dålig är skolan idag med denna stavning. Jag ser att vi måste jobba hårt om ni båda är födda här men stavar som kråkor. Inte undra på att landet ser ut som det gör om vi släpper ut analfabeter ut i arbetslivet...
Citera
2022-02-26, 16:57
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Hoppas du har rätt. Vet du vad du pratar om eller vad?
Jag börjar bli riktigt orolig med Sveriges ståndpunkt just nu.

Jag har en viss ringa erfarenhet.

En kunds "fastanställda" skulle använda ett MLRS som var nylevererad från Ryssland.

Med en instruktör/rådgivare.

Det resulterade i en kraftig explosion efter att ca 5-8 raketer lämnat avftringslådan.

Visade sig att bränsler i raketerna var felaktigt, med luftbubblor och sprickor.

Upplever att kvalitetskontrollen ofta fallerar på mer avancerad utrustning, samt att vissa konstruktionslösningar är...tveksamma.

Dock, deras lastbilar, APC och stridsvagnar är förbannat driftsäkra, om än omoderna, och AK, är, trots sin enkelhet, ett överlägset pålitligt vapen.

Mer avancerade system undviker jag gärna att vara nära när de används......
Citera
2022-02-26, 16:58
Medlem
JamesWebbs avatar
Fortsätter komma in videos på utslagna ryska fordon längst vägarna. Ryssarna har förlorat lika mycket pansar som hela Sveriges försvar på tre dagar enligt rapporter

https://twitter.com/IntelCrab/status...DLm-fo7HkxC0Cw
Citera
2022-02-26, 17:00
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Hjärntvätten sitter djupt hos båda sidor. Själv har jag arbetat mot ryska/sovjetiska system. Den erfarenheten har tagit "rysskräcken" ur mig. Och vet man något om moderna kärnvapen, deras funktion och kärnvapentaktik är man inte rädd för det heller. Sedan ligger vår ö såpass långt ifrån europa att "rysshotet" är tämligen obefintligt här. Om man inte räknar en eller annan rattfull turist i en hyrd Range rover då.....

Putin har tagit bort överenskommelsen med, sina ministrar som tidigare var en spärr för avfyrning av kärnvapen.
Nu behöver han inte be om lov... Han kan trycka av hela arsenalen om han känner för leva rövare.

Sug på den tanken. En dåre med möjlighet till utplåna det mesta levande i världen..

Hoppas någon tar fanskapet av daga. Illa kvickt.
Citera
2022-02-26, 17:01
Medlem
stapobapos avatar
Det är klart Sverige inte ska gå med.

1. I stort sett alla Svenska män är fjollor. De är otroligt feminina i jämförelse med andra nationer (Med största sannolikhet höga östrogen halter i svenska dricksvatten ;-) )

2. Då passar det bättre att Sverige och svenskar är Rysslands lilla bitch. Bättre det än att dö antar jag.
Citera
2022-02-26, 17:02
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Dock är min spontana känsla här på terassen, att Sverige och Finland BORDE gå med i nato ENDAST för att Putin hotade med att skicka sin skrotsamling om de gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in