Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 18:39
Medlem
Har vi passerat 10.000 alkoholiserade ryssar?

Drömmen vore att Ukrainarna kunde ta kål på 200.000-300.000 ryssar när vi summerar allting.

Då är Putins armé ganska stukad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Har sett hur jävla tandlös och rövknullad den sk ryska björnen blivit hittills i Ukraina.

Dröm vidare det enda det landet har är kärnvapen allt annat verkar ju dagisbarn på valfri förskola här i landet kunna göra bättre.

Om jag läser rätt så har inte Ryssland genomfört några kärnvapentest sedan 1990?
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det redovisas förluster regelbundet.

Fast de rapporterar ju att ingen har dött. Enda som rapporterar är ukrainsk sida.
Citera
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Moralen är givetvis väldigt låg, men tror ryssarna kommer vara tvungna att ändra strategi. Annars riskerar man att förlora i princip halva sin armé innan de ännu ”deltar” i strid.

Klart är ju att underrättelserna har gått fel på vägen upp till Kreml innan man startade den här kampanjen. Bara denna veckan ärdet ju klart med att de får ytterligare runt 10 000 pansarskott. Personligen tror jag inte man kommer kunna inta Kiev med marktrupper om inte man sätter in massiva bombningar.

Jag fattar inte vad planen är efter de lyckas "inta" Kiev. Säg att de står där till slut som härre på täppan och viftar med ryssflaggan. Sen då? Ska de försöka behålla säkerheten i ett land med 40 miljoner människor som hatar dem + plus resten av världen? Tillsätta nån skojpresident som blir mördad efter en vecka? Någon najs liten "bufferzon" kommer de aldrig få, snarare ett segdraget och kostsamt helvete. Kommer bli Nordirland av det hela.
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ifly
Oroa er inte för kärnvapen

De kommer att detonera på ryskt territorium, det ser NATO till
Hur då?
Citera
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Sverige nu aktiv part som "neutralt land". Vilken dum jävla fitta.

Saken är den att Sverige inte ställer in sitt humanitära bistånd på 8 miljoner sek till Ryssland. Så sverige är alltså neutralt i den mening att de hjälper båda länderna (vilket iofs i min mening inte är att hålla sig utanför direkt när ena sidan får vapen )
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Full mobilisering inom hela EU. En gemensam attack rakt in i hjärtat av Moskva. Putin har blivit fullständigt galen och Ryssland måste avmilitariseras. Inget han gör mera är rationellt.

Snarare så att Väst blivit galna, sådana som du var nog redan galna, som häller bensin på elden i denna konflikt.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Full mobilisering inom hela EU. En gemensam attack rakt in i hjärtat av Moskva. Putin har blivit fullständigt galen och Ryssland måste avmilitariseras. Inget han gör mera är rationellt.
Håller med. Det är ett alternativ. Psykopat-Putin har passerat en röd linje - det finns ingen väg ut för honom nu. Det är slut för Putin, oavsett om han lyckas ta Ukraina eller inte.
Citera
2022-02-27, 18:40
Medlem
Citat:

Har Finland bistått med något?
Citera
Medlem
Citat:

Äntligen visar Sverige lite "balls"

Det var på tiden efter 70 års undfallenhet mot de ryska kommunist-fascisterna
Citera
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Alla ex yougoslaver i Sverige har ju nu möjligheten att fly tillbaka till sina länder.

Vart tar svensken vägen när ryssen kommer?

Thailand?
Citera
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
m 48?? Det tvivlar jag på. Då måste vi skicka en massa ammunition också

Jag ändrade inlägget, läste något tidigare har dag om att K-G skulle skickas, var fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in