Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-26, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag säger att det är dags för de ryssar som inte är galna att agera nu. Avsätt honom innan han ställer till mer.

Då missförstod jag dig.
Önskar dig en trevlig helg.
Citera
2022-02-26, 20:46
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Tillägg.

Konvojen från norr har lidigt ganska stora förluster med. Något bombade den ordentligt tidigare idag. Jag spekulerar bara här, men jag tror inte det var ukrainarna själva som gjorde det....

Förövrigt börjar det komma ut lite bilder på dagens granatattacker. Men det var väntat när precisionsvapnena tog slut i fält, artelerier är inte samma sak och pricksäkerhet.

Det rullar in nytt ikväll just nu.
Bara stridsvagnar 200st+ och det har rapporterats att termobariska enheter körs igenom här också.
Citera
2022-02-26, 20:47
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag tror nog att du bör förlika dig med faktum att Biden nu offrar Ukraina för sina egna syften.

Du ’bör förlika’ dig med att det blir besvärligare för er än vad ni räknade med. Vi har inte heller sett slutet av sanktioner mot er. Håll till godo!
Citera
Medlem
slashxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Det enda rätta Ukraina kan göra nu är att meddela sin villkorslösa kapitulation nu omedelbart, endast så kan vi få slut på lidandet och rädda oskyldiga ukrainska liv som annars går till spillo om kriget får fortsätta.
"Det enda rätta"

Nog är det intressant att se hur svenskens mentalitet förändrats från "varje meddelande om att motståndet ska uppges är falskt" till att sluta strida efter mindre än 10 000 döda.

Man vinner bara mot en tyrann genom att göra det så dyrt för fi att vinna striden att det inte är lönt att fortsätta. Ukrainas framtid hänger på att aldrig ge upp. Ja, kanske om han attackerar med kärnvapen.
Senast redigerad av slashx 2022-02-26 kl. 20:50.
Citera
Medlem
Jag blir otroligt stolt över dessa patrioter i Ukraina som vägrar ge upp. Vi har bland annat sett unga män som återvänder hem från andra länder för att stå upp för sitt modersland. De vet att chansen att vinna är liten, men det skall kosta motståndaren till varje pris.
Citera
Medlem
https://t.me/nexta_live/17907

Färsk film från ikväll på nedskjuten ryssk helikopter.

När skall ryssen fatta att de inte skall flyga mot svenskt Luftvärn?
Citera
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Tjetjenska generalen Magomed Tushayev tillintetgjord av Ukrainska styrkor.

https://twitter.com/olex_scherba/sta...40933625577473

Länk funkar inte, men känns gött om det är sant!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Och lämna familjen i kriget? Absolut inte. Däremot tror jag många män gärna hade följt med sina familjer under flykten för att se till att de kommer fram säkert.

Flyktingströmmarna vi sett till Sverige består av 95% ensamma män. De kallas ankarbarn av en anledning. Hur kan du inte se skillnaden?

Inte lämna familjen kanske, men tror knappast alla vill ställa upp oavsett. Dra med familjen, mycket möjligt. De män som inte har familj skulle säkert många av dem vilja dra också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja han har gjort bort sig, jag tror även länder som Kina är trötta på honom nu. Även om han vinner nu så har han gjort sig så impopulär i hela världen och hemma, samt att Rysslands ekonomi kommer bli miserabel.
Det är nog så sant som det är sagt. Jag har för den delen tänkt i samma banor som du vad gäller Kina, och det vore ju jätteskönt om det var som så.
Citera
Medlem
[quote=Snoppsalva|79243273]
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k

Kommer den kommentaren från hjärtat eller hjärnan?

Både och antar jag. Tycker du det verkar gå bra för Ryssland i Ukraina? Ryssen har tagit duktigt med stryk hittills. Var rädd tidigare att det skulle bli en total överkörning från rysk sida. De har dock hittills visat på en enorm inkompetens.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Dagens Ukraina visade sig vara en munsbit, som väntat. De hårdföra nazistiska styrkorna i öst kommer snart att utplånas.
Så det var Psykopat-Putins mening att tusentals ryssar skulle förkolnas i strider mot sin "munsbit" och transporteras hem i liksäckar? Ryssarna är fan ännu sjukare än vad vi visste sedan tidigare.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Den (((ukrainska))) regimen skiter totalt i vita ukrainare och andra folk i Ukraina och skickar de i döden för sina egan syften. Detta beror på att regimens folk är inte ukrainare själva, utan anti-gojer som ockuperat landet med USAs hjälp.
Lägg av med dina antisemitiska tröttsamma kodord, blöjnasse. Du sprider korkade konspirationsteorier, det är det enda du gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in