Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 18:36
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Zelenskys strategi kan vara att förhala och vinna mediekriget.

Baserat på det som hänt senaste sygnet så får jag nog säga att jag tycker att han är vinnaren i mediekriget med en rejäl knockout
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakingteaattheBBC
Det är granatgeväret Karl Gustav vi skickar, inte ett pansarskott.
m 48?? Det tvivlar jag på. Då måste vi skicka en massa ammunition också
Citera
Medlem
Lifeisnows avatar
Jag kommer erbjuda logi i mitt hus till ukrainska flyktingar..min lilla insats..
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Crawz
Bra fråga - vad jag vet är att Europa för en gångs skull behöver vara enat. Putin är en irrationell aktör som kan orsaka extremt mycket skada. Kul att regeringen för en gångs skull har lite bollar, och kudos till Magdalena.

Instämmer. Trodde vi skulle vara sist på bollen men vi var med i matchen redan dag 2!
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Zelenskys strategi kan vara att förhala och vinna mediekriget.

Problemet med det är ju att oskyldiga civila dör under tiden.

Är Ukraina verkligen beredda att offra sitt eget folk på detta viset?
Citera
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Enligt dem så dog det 30 personer under Tjernobyl så den som tror på deras siffror måste ha stora problem i livet.

Exakt så..
Gott om Putinälskare som verkar svälja all propaganda som kommer ut..
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Han har säkert byggt tunnlar a la Kim Jong-Il i några års tid. Troligen planerat det här längre än man tror.

Inget som förvånar. Som nån skrev, förutom att Ryssland har lagt den den största delen av budgeten till militären, så gick mycket till att bygga dachas åt officerare eller generaler.
Citera
2022-02-27, 18:37
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag ser faktiskt ytterligare några alternativ:
  • Den ryska befolkningen till slut tar ut Putins penis ur rumpan och står upp emot honom.
  • Putler tar livet av sig
  • Den ryska militärer tar sina rostiga stridsvagnar och lämnar Ukraina
  • Ryska oligarker i Putlers närhet mördar honom
  • Ryssland väljer att avfyra en atombomb som är så rostig att den exploderar vid avfyrning och tar livet av Putler
Full mobilisering inom hela EU. En gemensam attack rakt in i hjärtat av Moskva. Putin har blivit fullständigt galen och Ryssland måste avmilitariseras. Inget han gör mera är rationellt.
Citera
Medlem
Citat:
Sweden just announced it will deliver 5000 anti-armour rocket launchers, 5000 body armour kits, 5000 helmets, and 135,000 field rations to the Ukrainian armed forces

Sverige nu aktiv part som "neutralt land". Vilken dum jävla fitta.
Citera
Medlem
Russian forces are 50 kilometers, or approximately 31 miles, outside the city center of Mariupol, a city on the Sea of Azov in the southeast of Ukraine, a senior US defense official said.*

The US believes the city will be “well-defended” based on what the US knows about Ukrainian military positions, the official added.

Russian forces are not moving on Odessa as of right now, according to US assessments, the official said, but there is some Russian military posturing in the Black Sea.

Odessa is a port city on the Black Sea, west of Mariupol.

Russia is also trying to advance on the city of Kherson, to the east of Odessa, using forces that invaded from Crimea, the official said

Som vanligt hade rysstrollen fel.

Källa cnn.com
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Jag kommer erbjuda logi i mitt hus till ukrainska flyktingar..min lilla insats..

Neonazisterna eller vilka väljer du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Problemet med det är ju att oskyldiga civila dör under tiden.

Är Ukraina verkligen beredda att offra sitt eget folk på detta viset?

Är Ryssland beredda att offra sitt egna folk, Ukrainska folket, på detta viset? Detta är ett folk som för 25 år sedan var samma land. Samma folk. Samma blod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in