Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
Jeg bare påpeker at dersom vitneobservasjonen av BMWen i Ås har relevans
for saken, burde den vært offentliggjort langt tidligere. Såvidt meg bekjent
var første offentliggjøring i forbindelse med "Åsted Norge" på TV2 i juni 2020.
Et sentralt spørsmål er hvor TV2 fikk opplysninger om observasjonen, siden
det later til at det var programredaksjonen som kontaktet vitnet og ikke motsatt.
Da tipset dukket opp på Åsted Norge. Jeg fikk inntrykk av at vitnet hadde forsøkt seg på dusøren, og tipset direkte til Holden.
Så er det mulig at Holden har bedt vitnet kontakte Åsted Norge. Det ser bedre ut, virker mer troverdig, at vitnet kontakter ÅN selv, enn at Holden ber ÅN kontakte vitnet.
Det er flere muligheter, og jeg er ikke sikker på rekkefølgen her.
Det jeg er sikker på, er at slik saken ble presentert i ÅN, så inngår vitnets bilobservasjon i forsvaret av TH, og skal bidra til å så tvil rundt politiets etterforskning, samt tvil om AE virkelig kan ha blitt bortført.
Det er det forsvaret har kokt ned til. Så tvil her. Så tvil der. Så tvil litt hist og pist. Det er alt Holden kan gjøre for TH.
Edit.
Nå ser jeg at SH utlyste dusøren under direkte-sending på Åsted Norge 15. juni 2020. Der reportasjen om Irene og observasjon av BMW på Ås ble sendt.
Det har vært snakk om dusør i flere omganger. Det kan allikevel ha skjedd som jeg beskrev over.
I kan ha vært misfornøyd med responsen fra politiet, og ha henvendt seg direkte til SH. Osv.
Det var SH som mottok henvendelser om dusøren, og han var og er nok på jakt etter alt mulig som kan skape tvil til fordel for TH.