2022-02-27, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg bare påpeker at dersom vitneobservasjonen av BMWen i Ås har relevans
for saken, burde den vært offentliggjort langt tidligere. Såvidt meg bekjent
var første offentliggjøring i forbindelse med "Åsted Norge" på TV2 i juni 2020.
Et sentralt spørsmål er hvor TV2 fikk opplysninger om observasjonen, siden
det later til at det var programredaksjonen som kontaktet vitnet og ikke motsatt.

Da tipset dukket opp på Åsted Norge. Jeg fikk inntrykk av at vitnet hadde forsøkt seg på dusøren, og tipset direkte til Holden.

Så er det mulig at Holden har bedt vitnet kontakte Åsted Norge. Det ser bedre ut, virker mer troverdig, at vitnet kontakter ÅN selv, enn at Holden ber ÅN kontakte vitnet.

Det er flere muligheter, og jeg er ikke sikker på rekkefølgen her.

Det jeg er sikker på, er at slik saken ble presentert i ÅN, så inngår vitnets bilobservasjon i forsvaret av TH, og skal bidra til å så tvil rundt politiets etterforskning, samt tvil om AE virkelig kan ha blitt bortført.

Det er det forsvaret har kokt ned til. Så tvil her. Så tvil der. Så tvil litt hist og pist. Det er alt Holden kan gjøre for TH.

Edit.

Nå ser jeg at SH utlyste dusøren under direkte-sending på Åsted Norge 15. juni 2020. Der reportasjen om Irene og observasjon av BMW på Ås ble sendt.

Det har vært snakk om dusør i flere omganger. Det kan allikevel ha skjedd som jeg beskrev over.

I kan ha vært misfornøyd med responsen fra politiet, og ha henvendt seg direkte til SH. Osv.

Det var SH som mottok henvendelser om dusøren, og han var og er nok på jakt etter alt mulig som kan skape tvil til fordel for TH.
Senast redigerad av kornblomst 2022-02-27 kl. 18:29. Anledning: Edit.
Citera
2022-02-27, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det må jo være en veldig risiko å involvere så mange statister over så mange timer i noe som skal ligne scener fra en kidnapping.

Helt enig. Hvis bilen har noe med saken å gjøre er det nok som en del av en reell eller bestilt kidnapping.

Hvis TH står bak, vil det smarteste være å utføre hele forbrytelsen som om det var en reell kidnapping.

Men politiet har vel mest tro på at AE ble drept i S4, uten at de virker å være 100% sikre på dette.
Citera
2022-02-27, 18:31
Medlem
I sine e-poster var TH opptatt av å beskrive forsvinningen til AEH som en film, med scener og bilder.

Igjen tok TH utgangspunkt i bakhonet og beskriver den som «tydelig planlagt og regissert».
Den røde stolen med trusselbrev og eiendelene til AEH beskriver han som «et stilleben fra kunstens verden».

Videre skriver TH:
«Det er kanskje heller ikke tilfeldig at to menn viser seg foran kameraene på Futurum i timene før bortføringen».

Samtidig er TH opptatt av at dette skjedde på dagen for Halloween:
«Dagen er en feiring av alle som har gått bort», skriver han.

Så fortsetter han:
«Om vi tenker som en dramatiker, eller som en som skriver filmplot,
så vil man raskt kunne tro at dette er scener fra en dreiebok.»
Citera
2022-02-27, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Da tipset dukket opp på Åsted Norge. Jeg fikk inntrykk av at vitnet hadde forsøkt seg på dusøren, og tipset direkte til Holden.

Så er det mulig at Holden har bedt vitnet kontakte Åsted Norge. Det ser bedre ut, virker mer troverdig, at vitnet kontakter ÅN selv, enn at Holden ber ÅN kontakte vitnet.

Det jeg er sikker på, er at slik saken ble presentert i ÅN, så inngår vitnets bilobservasjon i forsvaret av TH, og skal bidra til å så tvil rundt politiets etterforskning, samt tvil om AE virkelig kan ha blitt bortført.

Det er det forsvaret har kokt ned til. Så tvil her. Så tvil der. Så tvil litt hist og pist. Det er alt Holden kan gjøre for TH.

Vanligvis ville det være store sjanser for at denne bilen faktisk ble identifisert etter at Åsted Norge publiserte saken. Det har skjedd mer enn en gang at saker har blitt oppklart der. Da ville innslaget fjernet evt tvil, og ikke sådd tvil.
Senast redigerad av Lorentsen 2022-02-27 kl. 18:43. Anledning: Omformulering
Citera
2022-02-27, 18:51
Medlem
Citat:
I sine e-poster var TH opptatt av å beskrive forsvinningen til AEH som en film, med scener og bilder.

Igjen tok TH utgangspunkt i bakhonet og beskriver den som «tydelig planlagt og regissert».
Den røde stolen med trusselbrev og eiendelene til AEH beskriver han som «et stilleben fra kunstens verden».

Videre skriver TH:
«Det er kanskje heller ikke tilfeldig at to menn viser seg foran kameraene på Futurum i timene før bortføringen».

Så fortsetter han:

Går det an å hinte mer tydelig til sønnen, TEH, og vennene hans. TEH har vært aktiv innenfor film.

Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Vanligvis ville det være store sjanser for at denne bilen faktisk ble identifisert etter at Åsted Norge publiserte saken. Det har skjedd mer enn en gang at saker har blitt oppklart der. Da ville den fjernet evt tvil, og ikke sådd tvil.

Ja, om bilen ble identifisert og sjekket ut av saken, så ville tvil ha blitt fjernet.

Men det har jo ikke skjedd så langt.
Citera
2022-02-27, 19:49
Medlem
Citat:

Edit.

Nå ser jeg at SH utlyste dusøren under direkte-sending på Åsted Norge 15. juni 2020. Der reportasjen om Irene og observasjon av BMW på Ås ble sendt.

Det har vært snakk om dusør i flere omganger. Det kan allikevel ha skjedd som jeg beskrev over.

I kan ha vært misfornøyd med responsen fra politiet, og ha henvendt seg direkte til SH. Osv.

Det var SH som mottok henvendelser om dusøren, og han var og er nok på jakt etter alt mulig som kan skape tvil til fordel for TH.

Nå er det vel på tide at denne forfatterforeningen deres får hue opp av vinflaska og prøver å sortere fakta i saken. Ikke bare lage nye avsnitt i en hinsides strøm av mer eller mindre idiotiske avsnitt om villedning. Snart så jeg tror dere kanskje anklager TH også for å ha fått Putin til å angripe Ukraina som en del av villedningen.

Irene opplevde hendelsen, noterte ned detaljer om forløpet digitalt på jobben. Og meldte dette inn til politiet noen få dager etter at saken ble offentligjort i januar 2018. Altså, hun har beviser for at hun opplevde dette.
Gro på sin side stod frem etter at Irene var på Åsted Norge. Den reportasjen må vi nesten tro ble laget av Tv2 når politiet hadde gjort sin etterforskning av sporet. Enten via tips fra politiet selv, Irene, en lekkasje eller et anonymt rips til Tv2.
Citera
2022-02-27, 20:07
Medlem
Citat:
Går det an å hinte mer tydelig til sønnen, TEH, og vennene hans. TEH har vært aktiv innenfor film.

Bare det å komme på og deretter formidle at trusselbrevet og ringene til AEH minnet om «et stilleben fra kunstens verden».
Citera
2022-02-27, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
kunne ikke ta sjansen uansett at en evt skillsmisse ville ende i retten?
mulig hun kontaktet advokat for å se om hun hadde krav på mer. Usikker på om det er noe muffens med ektepakten. Ikke alt vi får innsyn i.
Citera
2022-02-27, 20:39
Medlem
Citat:
Bare det å komme på og deretter formidle at trusselbrevet og ringene til AEH minnet om «et stilleben fra kunstens verden».

Sånn umiddelbart, har jeg litt vanskelig for å tro at dette stammer fra TH selv. Det bryter med det inntrykket jeg har fått av han sånn "live". Fra NRK-intervjuet. Har ikke annet å sammenligne med.

Lurer på om uttrykket kan stamme fra en av mailene hans til politiet, de han fikk hjelp til å skrive.

Billedbruken "som et stilleben fra kunstens verden" underbygger at det synsinntrykket TH fikk da han gikk inn døren og så den røde stolen med ringene og trusselbrevet, var et førsteinntrykk. Det skjulte og nærmest innebygde premisset i uttrykket, er ment å skape forestillinger om at TH ikke kan ha arrangert utstillingen selv.

Hvis TH snakket på den måten i de første avhørene hos politiet, synes jeg det peker mot at han hadde forberedt utsagnet.

Ellers vet vi at politifolkene som møtte TH på Shell-stasjonen sa at han snakket i halv setninger. Det så vi i NRK-intervjuet også. Det er slik jeg kjenner han.

Det er også en del nick her inne som skriver i lignende vendinger. Som forsøker å overbevise gjennom måten de anvender språket på. Som er mer aktive i enkelte perioden, og mindre aktive i andre. På TT-siden.

Det kan minne litt om manipulerende retorikk som revolusjonslystne ytterste venstre kapret mange unge mennesker med, tilbake på 70-tallet.
Senast redigerad av kornblomst 2022-02-27 kl. 20:48. Anledning: skrivefeil
Citera
2022-02-27, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Ja, det er vel en mulighet for at dette stemmer, men alt for tidlig å konkludere med dette.
Har litt problem med badelampen og at aeh er en kvinnelig ektefelle uten tilknytning til kriminelle grupper. Kan strekke meg til at en innleid nektet å drepe henne, men aksepterte å rydde opp. I så fall er th morderen som overlot et åsted til 3. Mann.
Citera
2022-02-27, 20:44
Medlem
Citat:

Edit.

Ikke usannsynlig dette. Fame, mulig dusør og livlig fantasi er en trigger for mange. I samme gate som såkalte klarsynte bløffmakere
Citera
2022-02-27, 20:47
Medlem
Citat:

Videre skriver TH:

Så fortsetter han:
Gått bort passer vel ikke helt inn i kidnapping mot løsepenger . Stemmer mer med har levd livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in