2022-02-27, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg bare påpeker at dersom vitneobservasjonen av BMWen i Ås har relevans
for saken, burde den vært offentliggjort langt tidligere. Såvidt meg bekjent
var første offentliggjøring i forbindelse med "Åsted Norge" på TV2 i juni 2020.
Et sentralt spørsmål er hvor TV2 fikk opplysninger om observasjonen, siden
det later til at det var programredaksjonen som kontaktet vitnet og ikke motsatt.

https://m.facebook.com/astednorge/posts/1193429711007700?_se_imp=2OyCgDp6jVJaDXmZl
Citera
2022-02-27, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Drepte ektefellen for å slippe å betale 200000 og en bruktbil til ektefellen. Pengene gikk til oppussing av bolig i sv hun ikke eide. Bil trenger hun ikke nå. Hadde levd livet iflg th.

Nei, TH drepte AEH fordi hun ville skilles
Citera
2022-02-27, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det var vitnet som tok kontakten med tidligere drapsetterforsker Asbjørn Hansen i Åsted Norge. Og hun kontaktet jo også politiet et år tidligere. Jeg tror du skal få store problemer med å lage noe mistenkelig ut av dette vitnet.

Men du er fortsatt "åpen for at TH er skyldig"...
Citera
2022-02-27, 17:33
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Drepte ektefellen for å slippe å betale 200000 og en bruktbil til ektefellen. Pengene gikk til oppussing av bolig i sv hun ikke eide. Bil trenger hun ikke nå. Hadde levd livet iflg th.

kunne ikke ta sjansen uansett at en evt skillsmisse ville ende i retten?
Citera
2022-02-27, 17:53
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Det var vitnet som tok kontakten med tidligere drapsetterforsker Asbjørn Hansen i Åsted Norge. Og hun kontaktet jo også politiet et år tidligere. Jeg tror du skal få store problemer med å lage noe mistenkelig ut av dette vitnet.

Klarer ikke å finne opplysninger om at det første vitnet (Irene) tok kontakt med Åsted Norge.
Det står derimot at det andre vitnet (Gro) tok kontakt med Hansen etter å ha sett det første vitnet på TV.

Jeg prøver ikke å mistenkeliggjøre vitnene på noe som helst vis, og politiet sier jo selv at de
oppfattet Irene som troverdig og oppriktig, men at etterforskning av tipset ikke førte frem.

Det er heller TV2s valg av publiseringstidspunkt jeg stusser over.
Citera
2022-02-27, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Men du er fortsatt "åpen for at TH er skyldig"...

TH kan vel stå bak selv om BMWen på Ås er innblandet?

Det kan godt hende BMWen ikke har noe med saken å gjøre, men det skader vel ikke å finne ut mer om denne bilen? Er du redd for hva som kan komme frem?
Citera
2022-02-27, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
kunne ikke ta sjansen uansett at en evt skillsmisse ville ende i retten?

Det kan sies at TH var en feiging som ikke ville gå med på skilsmisse selv om han visste at retten ville bestemme et beløp for AEH.
Citera
2022-02-27, 17:57
Medlem
Citat:

Det kan godt hende BMWen ikke har noe med saken å gjøre, men det skader vel ikke å finne ut mer om denne bilen? Er du redd for hva som kan komme frem?

Sannsynligvis er TH oppdragsgiver.
Citera
2022-02-27, 18:00
Medlem
Citat:
Det kan godt hende BMWen ikke har noe med saken å gjøre, men det skader vel ikke å finne ut mer om denne bilen?

Den bilen er nok utbrent.
Citera
2022-02-27, 18:04
Medlem
Citat:
Klarer ikke å finne opplysninger om at det første vitnet (Irene) tok kontakt med Åsted Norge.

Det blir sagt i dette innslaget på Åsted Norge: https://www.tv2.no/v/1571501/

Citat:
Det står derimot at det andre vitnet (Gro) tok kontakt med Hansen etter å ha sett det første vitnet på TV.

Jeg prøver ikke å mistenkeliggjøre vitnene på noe som helst vis, og politiet sier jo selv at de
oppfattet Irene som troverdig og oppriktig, men at etterforskning av tipset ikke førte frem.

Det er heller TV2s valg av publiseringstidspunkt jeg stusser over.

Ja vel. Jeg ser ikke helt problemet med at TV2 ville bidra til å finne ut av hvem som kjørte denne bilen, ved å lage en sak om observasjonen i Åsted Norge. Politiet hadde tydeligvis lagt sporet til side.
Citera
2022-02-27, 18:05
Medlem
Citat:

Det må jo være en veldig risiko å involvere så mange statister over så mange timer i noe som skal ligne scener fra en kidnapping.
Citera
2022-02-27, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Sannsynligvis er TH oppdragsgiver.

Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Den bilen er nok utbrent.

Ja, det er vel en mulighet for at dette stemmer, men alt for tidlig å konkludere med dette.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in