Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Man hade sett "vissa skador" på SD och det var därför SOA först åkte in som misstänkt. Vid hängning blir det ju inte den typen av skador. Men jag vete tusan vad jag ska tro om dödsorsaken, faktiskt.
Minns att jag läste en oneliner i tråden samma dag som SD avled. Där skrevs det första gången om att han skulle ha skurit halsen av sig. Han måste ha blivit totalt livrädd och blockerad. Kanske var han helt säker på att han skulle gå fri även i HR?
Men att skära halsen av sig själv.....näe.
Jag är mer intresserad av vart han var - vilket jag skrev om relaterat till vart krim tekniker befinner sig på foton.
Dvs bredvid uthus och nära där traktorn är parkerad. Därav fundering på hängning.
En hängning kan se arrangerad ut och är kanske inte på hög höjd. Alternativt mer som kvävning.
För övrigt kan han ha varit helt desperat innan, jag tror iaf att det är utfört i affekt, eftersom han har visat okontrollerat beteende innan domen (vilket jag anser de skulle tagit fasta på och plockat in honom och inte lutat sig mot en gammal 7a). Här hade rätten vid fällande dom kunnat begära en RPU, han har många tecken på dysfynktioner, och då hade han varit inlåst innan dom likaväl.
Han kan tex ha stått och slagit huvudet i en vägg vid besked om 18 års fängelse så blodvite uppstått.
Alltså - det är för få uppgifter för att få en vägledande bild om vissa yttre skador, men som sagt - det jag i huvudsak funderat kring är att krimtekniker, poliser och krimbil är vid nån byggnad.