2022-02-24, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Tyvärr kan jag inte berätta hur jag vet detta. Men det är från säker källa.

Okej.
Jag vet hur det är... Går fan inte att röja vissa källor och så är det bara.

Och då vet ju du att dina ord aldrig kommer nå 100% här i tråden, såklart.

Men jag har ingen anledning att INTE tro dig.
På nåt sätt tog han sitt liv, så varför inte. Även om det kanske var ett lite märkligt sätt att göra det på.

TACK !!!
Citera
2022-02-24, 15:14
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Okej.

På nåt sätt tog han sitt liv, så varför inte. Även om det kanske var ett lite märkligt sätt att göra det på.

TACK !!!
Så lite så!
Citera
2022-02-24, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Att det är nedtystat av fam Hax är föga förvånande, det är helt i stil med deras beteende. De tappar ju minnet likt HD, fasadernas mästare.
Vad som förvånar mig mer är att det inte är nån annan som läckt info.

Det kom in en vedhög i skogsbrynet bortåt ängen, drygt 150 m bort, men på bilder är krimtekniker och bilar vid nåt uthus där traktorn är parkerad. Om så är fallet tror jag mer på hängning.

Man hade sett "vissa skador" på SD och det var därför SOA först åkte in som misstänkt. Vid hängning blir det ju inte den typen av skador. Men jag vete tusan vad jag ska tro om dödsorsaken, faktiskt.

Minns att jag läste en oneliner i tråden samma dag som SD avled. Där skrevs det första gången om att han skulle ha skurit halsen av sig. Han måste ha blivit totalt livrädd och blockerad. Kanske var han helt säker på att han skulle gå fri även i HR?

Men att skära halsen av sig själv.....näe.
Senast redigerad av zilvereko 2022-02-24 kl. 17:11.
Citera
2022-02-24, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Man hade sett "vissa skador" på SD och det var därför SOA först åkte in som misstänkt. Vid hängning blir det ju inte den typen av skador. Men jag vete tusan vad jag ska tro om dödsorsaken, faktiskt.

Minns att jag läste en oneliner i tråden samma dag som SD avled. Där skrevs det första gången om att han skulle ha skurit halsen av sig. Han måste ha blivit totalt livrädd och blockerad. Kanske var han helt säker på att han skulle gå fri även i HR?

Håller med om det liksom de allra flesta nog gör. Räcker för egen del med att toppsa mig själv i halsen i ett covid-test för att inse hur svårt det är att forcera kroppen att stå emot retningen.

Men om man spekulerar och tänker sig att han fick panik, eller redan hade föresatt sig om hur han skulle handla vid en fällning utan att någon skulle hinna med att hejda honom, så kanske man kan tänka sig den här brutala men ohejdbara formen av självmord.

Bara man kommer förbi första hugget (eller skäret) så vet man att det i princip är oåterkalleligt. Man får karva vidare o löpa linan ut snabbt för att undvika utdraget lidande.
Citera
2022-02-24, 21:48
Medlem
develis avatar
Citat:

Jag är mer intresserad av vart han var - vilket jag skrev om relaterat till vart krim tekniker befinner sig på foton.
Dvs bredvid uthus och nära där traktorn är parkerad. Därav fundering på hängning.

En hängning kan se arrangerad ut och är kanske inte på hög höjd. Alternativt mer som kvävning.
För övrigt kan han ha varit helt desperat innan, jag tror iaf att det är utfört i affekt, eftersom han har visat okontrollerat beteende innan domen (vilket jag anser de skulle tagit fasta på och plockat in honom och inte lutat sig mot en gammal 7a). Här hade rätten vid fällande dom kunnat begära en RPU, han har många tecken på dysfynktioner, och då hade han varit inlåst innan dom likaväl.

Han kan tex ha stått och slagit huvudet i en vägg vid besked om 18 års fängelse så blodvite uppstått.

Alltså - det är för få uppgifter för att få en vägledande bild om vissa yttre skador, men som sagt - det jag i huvudsak funderat kring är att krimtekniker, poliser och krimbil är vid nån byggnad.
Citera
2022-02-24, 22:28
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Okej.

TACK !!!

Don efter person kanske…
Citera
2022-02-25, 05:45
Medlem
Citat:
Jag har ingen koppling till fam Davidsson, men jag har efter tid fått informationen från mycket säker källa, kommer och kan tyvärr inte ge dig mer information hur jag vet det.

Tack för info, vet att du tidigare lämnat information ingen annan haft som sedan visat sig stämma.
Citera
2022-02-25, 07:24
Medlem
Citat:
Tyvärr kan jag inte berätta hur jag vet detta. Men det är från säker källa.

Tack för att Du berättar! Jag väljer att tro på dig (också).

Vilket förskräckligt sätt att ta sitt liv!
Citera
2022-02-27, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Tack för att Du berättar! Jag väljer att tro på dig (också).

Vilket förskräckligt sätt att ta sitt liv!

Han måste ha blivit panikslagen när domen föll. Garanterat trodde han på en friande dom även i HR. Han hade troligtvis även blivit en belastning för familjen A.
Citera
2022-02-28, 15:40
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Han måste ha blivit panikslagen när domen föll. Garanterat trodde han på en friande dom även i HR. Han hade troligtvis även blivit en belastning för familjen A.
SD tog inte livet av sig.
Han hade alldeles för höga tankar om sig själv för att kunna göra det.
Han var övertygad om i sin egoistiska dumhet att han även i Hovrätten skulle bli friad.
Däremot hade han inte räknat med att 2 nära personers (läs: SOA och HD) inblandning I mordet på LW
skulle bli hans fall. Och även hans död.
Han blev mördad pga det han visste.
Det är mycket som är mörkat pga jäv och underlåtenhet i bevismaterial.
Fy faen vilket jävla skitfall detta är.
Citera
2022-02-28, 16:22
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Ja du här snackar vi fanatiker, dessa halvhjärnor kommer med rena trådsanningar om och om igen, inte nog med att hon har mördat lena hon har lyckats ta livet av maken också och som löken på laxen så lyckas hon ta mej fan att blåsa ungarna på deras arv också.
"Rena" trådsanningar!?
Citera
2022-02-28, 22:55
Medlem
Asynjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
SD tog inte livet av sig.
Han hade alldeles för höga tankar om sig själv för att kunna göra det.
Han var övertygad om i sin egoistiska dumhet att han även i Hovrätten skulle bli friad.
Däremot hade han inte räknat med att 2 nära personers (läs: SOA och HD) inblandning I mordet på LW
skulle bli hans fall. Och även hans död.
Han blev mördad pga det han visste.
Det är mycket som är mörkat pga jäv och underlåtenhet i bevismaterial.
Fy faen vilket jävla skitfall detta är.

Vore intressant att veta om rättsmedicinska kollade vinklarna på karvandet och om det var 100 % troligt att SD mördat sig själv? De kan ju knappast hunnit få in kroppen för undersökning innan polisen beslutade att släppa ex svärfar fri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in