Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 17:21
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Exakt! Lite ironiskt för Putin att hans handlingar senaste veckorna troligen gör att fler länder är benägna att gå med i Nato. Var nog inte hans avsikt..
Så är det.
Det är därför frågan om hans förstånd är högst relevant.
Vilket vi som håller tummarna för att dom som kan ta honom om daga också inser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Från Aftonbladet:

Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj har publicerat ett nytt tal till nationen. Där kommenterar han bland annat sitt samtal med Belarus president Alexander Lukashenko idag angående förhandlingar med Ryssland.

”Jag vill inte ha missiler, plan eller helikoptrar som flyger från Belarus till Ukraina. Jag vill inte att trupper går in i Ukraina från Belarus. Och han försäkrade mig om det”, skriver han på Telegram.

Vete fan om jag litar på Lukashenko, har fått bilden av att han är både kriminell och galen, värre än Putin. Någon som vet när förhandlingarna är tänkta att ske? Har inte hittat info än om det.

ja precis, sen skickade han två Iskander missiler till Kiev

https://twitter.com/AuroraIntel/status/1497969587308142593?s=20&t=eeyOxhUmkpuv9r3iOMYCXA
Citera
Medlem
villass avatar
"Zelensky says Belarus leader assured him that missiles, warplanes and helicopters won’t fly to Ukraine from his territory" https://twitter.com/ragipsoylu/status/1497968194002247681?s=20&t=q6uydVvOeIbAuFM1bUfCVA
Det svänger fort, enl uppgifter avfyrades ju Iskander missiler från Belarus för knappt en halvtimme sedan..
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Från Aftonbladet:

Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj har publicerat ett nytt tal till nationen. Där kommenterar han bland annat sitt samtal med Belarus president Alexander Lukashenko idag angående förhandlingar med Ryssland.

”Jag vill inte ha missiler, plan eller helikoptrar som flyger från Belarus till Ukraina. Jag vill inte att trupper går in i Ukraina från Belarus. Och han försäkrade mig om det”, skriver han på Telegram.

Vete fan om jag litar på Lukashenko, har fått bilden av att han är både kriminell och galen, värre än Putin. Någon som vet när förhandlingarna är tänkta att ske? Har inte hittat info än om det.
Lukashenko är väl strået värre än Kamrat Putin tyvärr så jag vet inte kan man lita på en kobra inte attackerar???

Någonstans har väl Lukashenko saker vinna på om han lyckas få Ryssland backa ut från Ukraina, Skulle nog vara en fjäder i hans hatt att titta jag var den som löste konflikten liksom...
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Vad kan Zelensky gå med på vid fredsförhandlingar, ur Ukrainas perspektiv? De mer extrema kraven Putin säkert kommer att komma med kan vi nog avfärda med en gång, men av följande:

- Ukraina drar tillbaka NATO-ansökan och lovar att inte ansöka igen under X antal år.

- Ukraina erkänner Donbass och Luhansk som, quote unquote, "självständiga" republiker.

- Ukraina ger upp territorium längs kusten som ger Ryssland en gräns med Moldavien.

Känns spontant som att endast NATO-ansökan är möjligt för Zelensky att gå med på. Allt annat är ju att betrakta som en ren seger för Ryssland, och ett bevis för att Putin kan avkräva tribut medelst våld.

Släppa Krim är nog ett rimligt alternativ.

Men också positiva saker; ekonomiskt samarbete ryssland-ukraina måste fram.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
RYSKA OLIGARKER VILL HA FRED

De ryska oligarkerna Michail Fridman och Oleg Deripaska efterfrågar en fredlig lösning på Rysslands krig mot Ukraina och säger att kriget är ”en tragedi för båda sidor”, rapporterar Reuters.

Kanske dödar oligarkerna putin?

Jag är inte ett dugg förvånad om det blir oligarkerna som stoppar det hela. När oligarkernas fruar och älskarinnor längre inte kan köpa nya skor och handväskor varje dag lär det ta hus i helsicke.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pocahontas vän
Mer korrupt än Ryssland? Nej. Du hänvisar helt och hållet till ryskpropaganda, ohemul uppenbar propaganda.

Ännu mer huvudlösa? Bra.

Oj då så alla bilder och videos av offren massakern i Odessa, 2014, är bara "fake news" enligt dig?

Var och en får tror vad hen vill!

Men klaga inte då, om omgivningen uppfattar dig som en av de slöaste kniven i lådan.

Med dom orden avslutar jag diskussion med dig, puss.
Citera
2022-02-27, 17:22
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Nu är rätt läge att göra statskupp i Vitryssland. Bättre läge kommer inte.

Ja, eller mot Putler? Han borde ha många interna fiender nu
Citera
2022-02-27, 17:22
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Från Aftonbladet:

Lukashenko ser att detta inte gick så himla lätt som Putin intalat honom och pissar nu ner sig när han inser vilket misstag han gjorde som lät Putin nyttja hans gränser. Snacka om att bli ensam i världen när ens enda kompis blir utskämd. Tänk om den Vitryska befolkningen ser vilken tönt Putin är och gör revolt för de nu inte är rädda för ryssen jävla plot twist!
Citera
2022-02-27, 17:23
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilted
100000 pers som protesterar i Minsk nu. Ge det en dag till så stormar avsätter de Lokatieko och startar sitt eget frihetskrig. Går bra för Ryssland nu.

Länk?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
ja precis, sen skickade han två Iskander missiler till Kiev

https://twitter.com/AuroraIntel/status/1497969587308142593?s=20&t=eeyOxhUmkpuv9r3iOMYCXA

Florerar uppgift på twitter som gör gällande att minst en Iskander detonerade i Zhytomyr . Finns klipp på det.
Senast redigerad av OY 2022-02-27 kl. 17:41.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
För nån dag sedan var det 150 000 flyktingar till EU, nu 300 000 - detta enligt Ylva Johansson.
https://edition.cnn.com/europe/live-news/ukraine-russia-news-02-27-22/index.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in