2022-02-27, 11:27
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Har du glömt bort, exempelvis, invandringen av miljontals talibaner, att vi slängde bort flera 100 miljarder till medelhavsländerna för få inget tillbaka, all miljöpropaganda och feministpropaganda som skadar oss enormt etc. Sverige är nog bland världens mest korrupta länder.

I detta fallet så hade nato bara kunnat gett putin vad han ville ha, då det inte var något orimligt och problemet hade då varit löst, men de vägrade för det skulle innebära att ge upp kontroll, och kontroll är något ledare nog värdera högst och deras invånare är något de värdera allra minst. Människor är bara schackpjäser för dem, de bryr sig egentligen inte öht, mer än då de tjänar på att låtsas bryr sig. Zelensky som hyllas som en hjälte tvingar alla civila män (inte kvinnor, för män har lägre värde i denna värld) att strida emot deras vilja, därmed sänder många civila till döden för skydda zelenskys röv. Låter det som någon hjälte, någon som står på folkets sida?

USA tvekar inte att gå in i krig då det gynnar dem, kanske inte ekonomiskt men då evt ökad inflytan (kontroll) överväger risk. Sluta se på världens ledare i svart och vit, och gå på all mediapropaganda om vem du ska hata och vem du ska älska. De är alla likadana i grund och botten. De vill alla ha kontroll, pengar och makt, och de alla skiter i dig. De vill bara ha din lydnad.
Herregud vilket skitsnack. Hade du sagt samma sak om Sverige invaderades? Du hade givetvis varit en av dom första att fly landet, ryss-cuck.
Citera
2022-02-27, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Herregud vilket skitsnack. Hade du sagt samma sak om Sverige invaderades? Du hade givetvis varit en av dom första att fly landet, ryss-cuck.

Vad syftar du på? på vilken punkt hade jag ändrat mig om sverige invaderades? Ingenstans skrev jag att det är fel att försöka fly? Läste du ens?
Citera
2022-02-27, 11:36
Medlem
bomhulls avatar
Undrar när det är dags för "father of all bombs"
Putin kommer ju knappast att ge upp .
Citera
2022-02-27, 12:47
Medlem
Rollinghands avatar
Vilket är det troligaste målet för Putins "Papa Bomb"? Kiev? Charkiv? Skulle han släppa den över ett Nato-land är väl WWIII ett faktum.
Citera
2022-02-27, 13:43
Medlem
Citat:
Jag trodde MOAB var någonting man kallade kärnvapen?

Nej du har fel

Varför inte googla?
Citera
2022-02-27, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bromandude
Det är vakuum bomber det handlar om, inte kärnvapen

Vätebomben startas med en atombomb bara så du vet
Citera
2022-02-27, 14:51
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutPrada
Nej du har fel

Varför inte googla?
Jag frågade på ett forum ditt klappträ, mitt första inlägg avslutades med ett frågetecken. Varför så otrevlig? Är du ledsen över att Putin får spö?
Citera
2022-02-27, 17:06
Medlem
Citat:
Jag frågade på ett forum ditt klappträ, mitt första inlägg avslutades med ett frågetecken. Varför så otrevlig? Är du ledsen över att Putin får spö?

Är du ledsen att Hitler dog?
Citera
2022-02-27, 17:23
Medlem
humpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piesco
Vätebomben startas med en atombomb bara så du vet

Var har detta med ämnet att göra?

Om du och alla andra läste artikel så skulle ni kunna diskutera ämnet som är... termobariska bomber.

En termobarisk bomb är i princip en stor bensintank med en laddning i mitten. Laddningen finfördelar bränslet till aerosoldimma, typ som i en förgasare, en andra laddning fjuttar därefter eld på bränslemolnet, tänk dig tändstiftet i motorn. Gör man detta med flera ton bränsle så blir det en väldigt kraftig detonation och extrem värmeutveckling.

Här i liten skala: https://www.youtube.com/watch?v=sv0tGx80yLk

Sen är det där namnet skapat av media som clickbait:
MOAB står för ”Massive Ordnance Air Blast”.[b] Akronymen "MOAB" har retroaktivt gett bomben smeknamnet ”Mother Of All Bombs”[c] på grund av dess storlek.[1]
Citera
2022-02-27, 17:39
Medlem
Vilket land blir epic centrum? Kör han ner den i Ukraina eller satsar han mot Nato-länder? Jag tänker Tyskland.
Citera
2022-02-27, 18:28
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mash08
Vilket land blir epic centrum? Kör han ner den i Ukraina eller satsar han mot Nato-länder? Jag tänker Tyskland.

Historiskt sett så har ryssland haft som responsplan att avfyra atombomber mot stort sett samtliga länder i hela världen. Även random skitländer. Detta, förmodligen för att försäkra sig om att inga fiender finns kvar. Deras doktrin är något man kallar för "realism" där man är hypercynisk och menar att det en militär balans mellan länder är det enda sättet att ha fred.

Han vet att han angrips av kärnvapen om han själv skulle avfyra sådana. Det blir ett utökat självmord och det slutar sannolikt med att allt liv på jorden utplånas.

Du kan ju fråga alla putinvurmare på detta forum som skryter om rysslands tusentals kärnvapenspetsar.
Citera
2022-02-28, 00:24
Medlem
Sluta spekulera. Putin varnar tydligt på ryska att kärnvapen ska mobiliseras och klargöras för användning pga de sanktioner och hur Nato pratar om Ryssland.

Det kommer att smälla. Han har varit inställd på det hela vägen. Att det är detta som måste till.

Han visste i den sekund han invaderade Ukraina att/och vilka sanktioner man kan tänkas använda. Vem som helst som har läst Game Theory vet att vad som än kommer från någon av sidorna, så har den andra sidan redan listat ut det, och nästa drag.

Det finns ingen annan utväg än ett kärnvapenkrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in