2022-02-27, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto--75
Fast, är det inte så att mannen ju dyker upp - som är ett gigantiskt problem!?
Att porrskadade surfar, chattar - skriver saker som dom aldrig skulle skriva när kåtheten lagt sig - kan nog mycket väl stämma.
Men, att gå över gränsen...att göra slag i saken...att faktiskt vara villig att omsätta fantasierna i praktik. Begå övergrepp...
Jag tänker att där skiljer sig männen som är porrskadade med männen som är...ja, rovdjur.

Exakt så.
Citera
2022-02-27, 11:39
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Ja, jag läste länken, har inte läst den förut, men den bekräftar nästintill exakt det jag menar. Till skillnad från vad Dumpen verkar anse så tror jag att porrsurfande kan leda till att gränserna flyttas och man börjar till och med att ägna sig åt olagliga handlingar, vilket också kvinnan säger i videon. Jag tycker gott och väl att en majoritet av Dumpens gäddor verkar tillhöra den kategorin, endast en mindre del är verkliga pedofiler enligt min uppfattning.

Jag anser att man tar tag i detta allvarliga samhällsproblem främst genom fakta, sansade bedömningar och adekvata åtgärder, man kommer aldrig att lösa det genom okunskap, känslostormar och att man låter ett gäng okunniga, aggressiva bonnläppar sitta och gotta sig och gapa pedofil på Facebook eller gå runt i kill-your-pedophile-mössor. Vad man främst INTE lyckas med genom detta, det är att komma åt de riktiga pedofilerna. Man lyckas skrämma en del män från att försöka grooma småflickor på sin höjd vilket i och för sig är en bra effekt. Dock är nog många av dem som Dumpen raggar upp mer eller mindre trallande idioter som inte skulle ha lyckats fixa en flickdejt i alla fall, men man kan lyckas skrämma andra idioter från att göra samma sak och det är bra. Men de verkligt farliga hebefilerna och de explicita pedofilerna hittar du nog inte visandes ansiktet och slapptasken på Kik.

Att prata om att män måste ändra sitt tänkande, att prata om porrvanor och kvinnosyn är en viktig början. Det är ett mansproblem.

Exakt! Det är ett mansproblem, vilket man även ser mycket i denna tråd. Glidandet över vad som är provokation och hur Dumpen jobbar. Det är fan inte okej.
Alla måste inse att det måste få ett slut. Stopp för våra barns skull.
Citera
2022-02-27, 11:50
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Exakt! Det är ett mansproblem, vilket man även ser mycket i denna tråd. Glidandet över vad som är provokation och hur Dumpen jobbar. Det är fan inte okej.

Jag tycker att Dumpen generellt visar vilka svin män är.

Det är just vad som är otäckt, bara en liten del är peddosar, de andra är vad många "normala" män är.

Det är äckligt, jag skäms för mitt släkte.

Men hur skall det lösas?
Citera
2022-02-27, 11:50
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis

Citat:
Det är äckligt, och att försöka utnyttja barn- och minderåriga som Dumpens trallande porrkungar försöker göra är en sådan sak. De klarar inte av att vara knullkung med en vuxen kvinna, den stenhårda penisen till trots.

Bilden blir hyfsat tydlig när männens chattinnehåll, och vilja att dyka upp på fysisk dejt, kan knytas till faktumet att männen sökt sig till forum som domineras av minderåriga. Flera av männen har hängt på KIK i många år. Det talar för att männen har ett långvarigt sug efter barn/minderåriga, för som tidigare nämnt, om de inte hade haft intresse av barn/minderåriga så skulle de bara uppvakta vuxna kvinnor/män.
Citera
2022-02-27, 11:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Undrar hur poppis Dumpen är hos landets journalister? Skriver de bara minsta lilla kritiska skriver de på Dumpen en artikel om att deras följare ska mailbomba journalisten i fråga om hur dum han/hon är och dessutom säkert peddokramare.

Såg tex att en på SVT visst redigerade sin artikel för hon enligt Dumpen hade inte varit snäll nog mot dom och de hade uppmanat sina minst 50000 fans att mailbomba.
Citera
2022-02-27, 12:01
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Undrar hur poppis Dumpen är hos landets journalister? Skriver de bara minsta lilla kritiska skriver de på Dumpen en artikel om att deras följare ska mailbomba journalisten i fråga om hur dum han/hon är och dessutom säkert peddokramare.

Såg tex att en på SVT visst redigerade sin artikel för hon enligt Dumpen hade inte varit snäll nog mot dom och de hade uppmanat sina minst 50000 fans att mailbomba.

Det är bland annat här som jag menar att kontraproduktiviteten träder in.
Citera
2022-02-27, 12:02
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Bilden blir hyfsat tydlig när männens chattinnehåll, och vilja att dyka upp på fysisk dejt, kan knytas till faktumet att männen sökt sig till forum som domineras av minderåriga. Flera av männen har hängt på KIK i många år. Det talar för att männen har ett långvarigt sug efter barn/minderåriga, för som tidigare nämnt, om de inte hade haft intresse av barn/minderåriga så skulle de bara uppvakta vuxna kvinnor/män.
Det reflekterade jag också över. Noterade att en gädda hade hängt på KIK i 3004 dagar.
Citera
2022-02-27, 12:05
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava

Jo, precis så är det ju. De har ett sug efter minderåriga. Det är vad det här handlar om, annars skulle det inte diskuteras.
Citera
2022-02-27, 12:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Det är bland annat här som jag menar att kontraproduktiviteten träder in.

Jo. De måste ju tåla kritisk granskning. Journalister får heller inte ge vika. Det SVT journalisten skrev som fick Dumpen att gå i spinn var ett enda ord. "Dumpen är en organisation som PÅSTÅR sig arbeta mot barnövergrepp". Det här med påstår var ju så kränkande att de uppmanade till mailbombning.
Citera
2022-02-27, 12:09
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Jag tycker att Dumpen generellt visar vilka svin män är.

Det är just vad som är otäckt, bara en liten del är peddosar, de andra är vad många "normala" män är.

Det är äckligt, jag skäms för mitt släkte.

Men hur skall det lösas?

Dumpen visar vilka svin pedofiler är vilket ofta är män, men absolut gäller inte det alla män. De män som går över gränsen måste inse att deras k*k inte Guds gåva till alla andra. Det är straffbart att visa upp den till allmän beskådan.
Hur ska det lösas, ja det vet inte jag. Men vi måste ju alla kämpa åt samma håll.
Hjälpa Dumpen som ändå har börjat ta tag i det hela och sluta acceptera alla pedofilkramare och andra som glider runt. Speciellt här i denna tråd finns alldeles för många av den svarten.
För barnens bästa ❤️
Citera
2022-02-27, 12:10
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Vilket skitsnack! Du ljuger!
Citera
2022-02-27, 12:15
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Det reflekterade jag också över. Noterade att en gädda hade hängt på KIK i 3004 dagar.

Han ramlade väl in på KIK av misstag och hittade sen ingen väg ut och blev därför kvar....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in