2022-02-27, 00:32
Medlem
Hussefars avatar
Seriöst Lava. Varför denna attityd? Du tjatar samma svar hela tiden när man kommer med olika infallsvinklar. Det blir som att prata till en vägg. Du hänvisar till forskning och kommer med en artikel.

Du dumförklarar andra men försöker rädda dig själv med att lägga orden i andras munnar. Du försöker rädda situationer genom att bortförklara dig med påståenden som att det du egentligen menade med hjärnskada var att porrskadade män är dumma i huvudet varpå sedan efteråt glider in på TED-Talks. Känns som att inte vi kommer något mer vidare va?
Senast redigerad av Hussefar 2022-02-27 kl. 00:42.
Citera
2022-02-27, 00:36
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Ja lokal media, räknas inte det? Sexuella övergrepp tillhör vardagen, nationell media är inte någon kriminaltidning så de sållar hårt med vilka fall de tar upp. Lokala vardagsbrott hamnar i den lokala tidningen.

Lokal media är media men väldigt småskaligt. Dumpen och med sin Facebook-sida är media men av större natur. Där har du skillnaden i hur många det når ut till.
Senast redigerad av Hussefar 2022-02-27 kl. 00:46.
Citera
2022-02-27, 01:23
Medlem
Lysturkens avatar
Såg att det var en sandneger som fastnat på kroken nu senast. Lyckosten fick åka piket också. Tyvärr känns såna här fångster jävligt tråkiga. Han kunde ju inte ens kommunicera.
Citera
2022-02-27, 03:43
Medlem
1754s avatar
Jag har letat igenom Dumpen, men hittar inte sidan om Ångemannen. Deras sökfunktion fungerar inte heller. Google är ingen hjälp heller. Det har säkert länkats här redan, men är tacksam nån kan länka igen. Jag vill se vem som tagit livet av sig.
Citera
2022-02-27, 04:00
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Jag har letat igenom Dumpen, men hittar inte sidan om Ångemannen. Deras sökfunktion fungerar inte heller. Google är ingen hjälp heller. Det har säkert länkats här redan, men är tacksam nån kan länka igen. Jag vill se vem som tagit livet av sig.
Det är inte Ångemannen. Det är hundmannen
Citera
2022-02-27, 05:39
Medlem
Lysturkens avatar
För er som är uppdaterade kommer här pressmeddelandet från det drabbade företaget i ett av fallen:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=5029883120367440&id=273699205 985879&m_entstream_source=timeline&anchor_composer =false
Citera
2022-02-27, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Seriöst Lava. Varför denna attityd? Du tjatar samma svar hela tiden när man kommer med olika infallsvinklar. Det blir som att prata till en vägg. Du hänvisar till forskning och kommer med en artikel.

Du dumförklarar andra men försöker rädda dig själv med att lägga orden i andras munnar. Du försöker rädda situationer genom att bortförklara dig med påståenden som att det du egentligen menade med hjärnskada var att porrskadade män är dumma i huvudet varpå sedan efteråt glider in på TED-Talks. Känns som att inte vi kommer något mer vidare va?

Spot on! Hon har fastnat i en vinkelvolt där hon bara upprepar samma fras men troligtvis inte själv fattar vad hon vill ha sagt. Särskilt gulligt av henne att hänvisa till hp-poäng för att på något sätt hänföra att hon skulle vara av högre vetande än andra. Tillåt mig att le.
Citera
2022-02-27, 08:50
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ämnet är intressant. Läste du länken jag postade till lille Bosse?

Många som lider av hypersexualitet skjuter upp saker för att exempelvis onanera istället, berättar forskaren Katarina

Vad är sexmissbruk, eller hypersexualitet?
– Det är en beteendestörning, även kallad impulsiv sexuell beteendestörning, som drabbar mellan 3–5 procent av befolkningen, de flesta män. Det kan handla om allt från omfattande användning av internetporr vid onani till parallella sexuella tillfälliga kontakter eller överdriven konsumtion av sexuella tjänster som telefonsex. Ungefär hälften har också en sexuell avvikelse som kan vara olaglig, till exempel pedofili, exhibitionism eller sexköp. Gemensamt kännetecknas tillståndet av att man tappar kontrollen, tar stora risker och att man fortsätter trots att beteendet får negativa konsekvenser.

https://ki.se/forskning/vad-raknas-som-sexmissbruk

Ja, jag läste länken, har inte läst den förut, men den bekräftar nästintill exakt det jag menar. Till skillnad från vad Dumpen verkar anse så tror jag att porrsurfande kan leda till att gränserna flyttas och man börjar till och med att ägna sig åt olagliga handlingar, vilket också kvinnan säger i videon. Jag tycker gott och väl att en majoritet av Dumpens gäddor verkar tillhöra den kategorin, endast en mindre del är verkliga pedofiler enligt min uppfattning.

Jag anser att man tar tag i detta allvarliga samhällsproblem främst genom fakta, sansade bedömningar och adekvata åtgärder, man kommer aldrig att lösa det genom okunskap, känslostormar och att man låter ett gäng okunniga, aggressiva bonnläppar sitta och gotta sig och gapa pedofil på Facebook eller gå runt i kill-your-pedophile-mössor. Vad man främst INTE lyckas med genom detta, det är att komma åt de riktiga pedofilerna. Man lyckas skrämma en del män från att försöka grooma småflickor på sin höjd vilket i och för sig är en bra effekt. Dock är nog många av dem som Dumpen raggar upp mer eller mindre trallande idioter som inte skulle ha lyckats fixa en flickdejt i alla fall, men man kan lyckas skrämma andra idioter från att göra samma sak och det är bra. Men de verkligt farliga hebefilerna och de explicita pedofilerna hittar du nog inte visandes ansiktet och slapptasken på Kik.

Att prata om att män måste ändra sitt tänkande, att prata om porrvanor och kvinnosyn är en viktig början. Det är ett mansproblem.
Senast redigerad av Beckisbarnet 2022-02-27 kl. 09:25.
Citera
2022-02-27, 08:52
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Jag undrar hur det kommer sig att porrkonsumtionen dels exploderat och dels avancerat. Det har för många människor resulterat i ett missbruk som sabbar både vardagslivet och relationer. Det är intressant eftersom porr bevisligen inte är något människan behövde innan 60-talet. Hade dessa människor missbrukat någonting annat om de inte hade missbrukat porr/sex? Tänker på detta med att vissa har sk beroendepersonlighet.

Att porrkonsumtionen exploderat beror självklart på internet, tror inte det är många smågrabbar av idag som snor en porrtidning av sin farsa och bygger upp ett lager i sin trädkoja. Vet inte vad du menar med att porren ”avancerat”, men antar att du menar att den blivit mer extrem och det skriver jag inte under på. Finns ganska extrem porr från förr inklusive övergrepp på barn och yngre.

Vill återigen påtala att jag inte försvarar pedofili men försöker tänka lite utifrån konceptet orsak och verkan.

Att porr numera är extremt lätt att få tag på är inte det enda problemet. Ytterligare ett problem är att det går att få tag på relativt anonymt vilket pushar gränserna och producenterna som vill tjäna pengar nappar såklart.

För en normal man är knappast en titel som: ”Daughter gets fucked by her not father” knappast barnporr, men tänker man till lite så undrar man ju lite kring producenternas intentioner när de klär upp unga kvinnor i barnsliga kläder eller skoluniformer, de vill såklart leverera en produkt som efterliknar barnporr utan att bryta lagen och därmed sker en normalisering vilket för somliga blir svårt att hantera.

Förutom att porren är extremt tillgänglig numera erbjuder internet även ett antal plattformar som gör det betydligt enklare för förövare att kontakta barn. Att kontakta barn i sexuellt syfte är givetvis sjukt men långt ifrån alla som gör det tänker på vad de egentligen gör är min gissning. Det är ingen ursäkt utan snarare en förklaring. Man är naiv om man tror att alla barn är ”oskyldiga”, finns nog en hel del som driver med vuxna för att inte tala om vuxna ”troll” som låtsas vara barn i skydd av en upplevd anonymitet.

Det är inte som förr när pedofiler som saknade anhöriga att förgripa sig på var tvungna att ”ragga” på gatan vilket jag tror endast ”äkta” pedofiler får för sig att göra. Jag vill verkligen göra skillnad på ”internetpedofiler” och ”äkta pedofiler” då jag tror och hoppas de förstnämnda endast är ”offer” för en sjuk industri och tror de flesta i den kategorin skulle backa i verkligheten. Hoppas ni som läser fattar hur jag tänker…

Minns förövrigt en liten episod från förr då jag och några polare träffade på en pedofil i en park inne i stan. Vi var väl 11-12år, minns att vi gick i mellanstadiet. En gubbe kom fram till oss och ville ta foton på oss med förevändningen att han sökte fotomodeller. Det eskalerade ganska snabbt och plötsligt skulle vi posera i bar överkropp och vi fick frågor om vi börjat runka, om vi hade lagt vår första sats osv. Riktigt äckligt såhär i efterhand när man insett vad det egentligen handlade om.

Vill även minnas att Flashback back in the days outade pedofiler i papperstidningen med namn, bild, adress osv skillnaden var att Flashback outade dömda pedofiler och inte godtrogna män med skeva fantasier.

Svårt att ha en absolut åsikt avseende Dumpen känner jag. Tror de tyvärr förstör livet på ett oproportionerligt sätt för många ”oskyldiga”. Som jag sagt tidigare vore det intressantare om de taggade ner lite och istället för att enbart döma söker ett djupare svar från männen de konfronterar utan ambitionen att förstöra folks liv vilket för mig är en tydlig ambition då de kontaktar familj, arbetsgivare mm, mm. Detta eftersom jag som ”normal” inte förstår hur man kan tända på barn utan antar att man för att göra det måste ha nåt fel i hjärnan vilket jag tror de flesta håller med om att det inte kan ses som kriminellt.

Tror de skulle göra betydligt mer nytta för utsatta barn om de istället för att ytterligare stigmatisera frågan snarare ”normaliserade” den så att ”äkta” pedofiler inser att de har fel i huvudet och söker vård/behandling.

Hat är sällan en särskilt bra drivkraft för att uppnå något gott.
Citera
2022-02-27, 09:52
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar

Det du upplever är en konsekvens av att du inte förstår vad du läser, men verkar sakna insikt om just det. Din läsförståelse är helt enkelt inte på topp. Huruvida det beror på en faktisk svaghet eller på att du är arrogant och slarvig när du läser låter jag vara osagt. På det gissar och spekulerar du utifrån konceptet att det skulle vara sanning eller ha någon sorts värde i samtalet. I mötet med mig blir det friktion eftersom jag har noll tålamod med folk som använder din kommunikationsmetod.

Du kan göra det lätt för dig nu när du har facit, överlämna mina poster till användare som förstår dem.
Citera
2022-02-27, 10:26
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Vill man se hur sjuka vi män är räcker det att läsa trådarna där krigsoffer från Ukraina ses som knullobjekt.

Så jävla vedervärdigt, i vilka trådar har du läst det, här på Flashback?

Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
.... det som äcklar mig är utnyttjandet av människor i underläge.

Det är äckligt, och att försöka utnyttja barn- och minderåriga som Dumpens trallande porrkungar försöker göra är en sådan sak. De klarar inte av att vara knullkung med en vuxen kvinna, den stenhårda penisen till trots.
Citera
2022-02-27, 10:54
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto--75
Fast, är det inte så att mannen ju dyker upp - som är ett gigantiskt problem!?
Att porrskadade surfar, chattar - skriver saker som dom aldrig skulle skriva när kåtheten lagt sig - kan nog mycket väl stämma.
Men, att gå över gränsen...att göra slag i saken...att faktiskt vara villig att omsätta fantasierna i praktik. Begå övergrepp...
Jag tänker att där skiljer sig männen som är porrskadade med männen som är...ja, rovdjur.

Ja, jag håller med dej här.
Dessa herrar har haft tid på sej att fundera och kanske låtit bli mötet.
Men de väljer ändå att lämna hemmet och dataskärmen och tar sej till mötesplatsen.
Ett aktivt val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in