Citat:
Ursprungligen postat av
Lava
Jag undrar hur det kommer sig att porrkonsumtionen dels exploderat och dels avancerat. Det har för många människor resulterat i ett missbruk som sabbar både vardagslivet och relationer. Det är intressant eftersom porr bevisligen inte är något människan behövde innan 60-talet. Hade dessa människor missbrukat någonting annat om de inte hade missbrukat porr/sex? Tänker på detta med att vissa har sk beroendepersonlighet.
Att porrkonsumtionen exploderat beror självklart på internet, tror inte det är många smågrabbar av idag som snor en porrtidning av sin farsa och bygger upp ett lager i sin trädkoja. Vet inte vad du menar med att porren ”avancerat”, men antar att du menar att den blivit mer extrem och det skriver jag inte under på. Finns ganska extrem porr från förr inklusive övergrepp på barn och yngre.
Vill återigen påtala att jag inte försvarar pedofili men försöker tänka lite utifrån konceptet orsak och verkan.
Att porr numera är extremt lätt att få tag på är inte det enda problemet. Ytterligare ett problem är att det går att få tag på relativt anonymt vilket pushar gränserna och producenterna som vill tjäna pengar nappar såklart.
För en normal man är knappast en titel som: ”Daughter gets fucked by her not father” knappast barnporr, men tänker man till lite så undrar man ju lite kring producenternas intentioner när de klär upp unga kvinnor i barnsliga kläder eller skoluniformer, de vill såklart leverera en produkt som efterliknar barnporr utan att bryta lagen och därmed sker en normalisering vilket för somliga blir svårt att hantera.
Förutom att porren är extremt tillgänglig numera erbjuder internet även ett antal plattformar som gör det betydligt enklare för förövare att kontakta barn. Att kontakta barn i sexuellt syfte är givetvis sjukt men långt ifrån alla som gör det tänker på vad de egentligen gör är min gissning. Det är ingen ursäkt utan snarare en förklaring. Man är naiv om man tror att alla barn är ”oskyldiga”, finns nog en hel del som driver med vuxna för att inte tala om vuxna ”troll” som låtsas vara barn i skydd av en upplevd anonymitet.
Det är inte som förr när pedofiler som saknade anhöriga att förgripa sig på var tvungna att ”ragga” på gatan vilket jag tror endast ”äkta” pedofiler får för sig att göra. Jag vill verkligen göra skillnad på ”internetpedofiler” och ”äkta pedofiler” då jag tror och hoppas de förstnämnda endast är ”offer” för en sjuk industri och tror de flesta i den kategorin skulle backa i verkligheten. Hoppas ni som läser fattar hur jag tänker…
Minns förövrigt en liten episod från förr då jag och några polare träffade på en pedofil i en park inne i stan. Vi var väl 11-12år, minns att vi gick i mellanstadiet. En gubbe kom fram till oss och ville ta foton på oss med förevändningen att han sökte fotomodeller. Det eskalerade ganska snabbt och plötsligt skulle vi posera i bar överkropp och vi fick frågor om vi börjat runka, om vi hade lagt vår första sats osv. Riktigt äckligt såhär i efterhand när man insett vad det egentligen handlade om.
Vill även minnas att Flashback back in the days outade pedofiler i papperstidningen med namn, bild, adress osv skillnaden var att Flashback outade dömda pedofiler och inte godtrogna män med skeva fantasier.
Svårt att ha en absolut åsikt avseende Dumpen känner jag. Tror de tyvärr förstör livet på ett oproportionerligt sätt för många ”oskyldiga”. Som jag sagt tidigare vore det intressantare om de taggade ner lite och istället för att enbart döma söker ett djupare svar från männen de konfronterar utan ambitionen att förstöra folks liv vilket för mig är en tydlig ambition då de kontaktar familj, arbetsgivare mm, mm. Detta eftersom jag som ”normal” inte förstår hur man kan tända på barn utan antar att man för att göra det måste ha nåt fel i hjärnan vilket jag tror de flesta håller med om att det inte kan ses som kriminellt.
Tror de skulle göra betydligt mer nytta för utsatta barn om de istället för att ytterligare stigmatisera frågan snarare ”normaliserade” den så att ”äkta” pedofiler inser att de har fel i huvudet och söker vård/behandling.
Hat är sällan en särskilt bra drivkraft för att uppnå något gott.