Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 03:54
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lardasss
Dom kommer känna svek men samtidigt förstå. Vi hejar faktiskt inte bara på. Allt luftrum är i princip blockerat, bara finnarna kvar och förhoppningsvis ryssarna. Ett enormt stöd från alla tänkbara håll sker likt aldrig förr under en konflikt. Ekonomiskt på ett sätt som tidigare aldrig skådats. Enorma ekonomiska uppoffringar genomförsförs nu över hela världen.

Trots allt är det fel att inte kliva in, det vet dom flesta. Detta kommer visa sig i en förändring i både FN och säkerhetspolitiken.

Det vore hemskt om globalistprojektet i Ukraina gick förlorat! Vilket nederlag det vore för särskilt USA. Drömmen vore ju total kontroll över jorden under skendemokrati. I hela väst går politiken allt mer mot att åsikter är okej så länge alla tycker likadant. Alla politiker går mot mitten och ska helst tycka lika i alla frågor. Ser du mönstret?
Senast redigerad av twoeggs 2022-02-27 kl. 03:57.
Citera
2022-02-27, 03:54
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vilken hjälp? Det var så under kalla kriget ja. Men annat läge idag.
Inte enligt fd kommunalrådet från Borlänge.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ukraina har knappast valt den här striden. De blev invaderade av annan makt. Ger de upo kommer de tillhöra den makten.
Ukraina har valt att låta sig förföras av USA/EU löften precis som Georgien med Saakashvili. Vändpunkten kom 2008, men ingen tog Rysslands varningar på allvar. Sedan kom statskuppen 2014. 2021 kom långfingret från NATO "det finns ingen rysk intressesfär" och Ukrainas erkännande att man aldrig hade tänkt följa Minsk-protokollet.

Vi såg det inte komma? Really?
Citera
2022-02-27, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Ökade priser leder till mindre konsumtion. Så det fixar nästan sig själv. Dock så produceras det redan massor av produkter i andra länder som vi köper och det fungerar fin fint.

e: Då menar jag främst europeiska länder med bättre arbetsförhållanden och löner än Kina.

Så länge de görs i Europa är det bra. Får mig att undra vad för skit vi köper som är kinesiskt utan att vi riktigt tänk igenom att det är det, men det är en helt annan topic.
Citera
2022-02-27, 03:56
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Det vore hemskt om globalistprojektet i Ukraina gick förlorat! Vilket nederlag det vore för särskilt USA. Drömmen vore ju total kontroll över jorden under skendemokrati.

Globalistprojektet Ukraina huh? nu är det ju så att Kievriket är vad som grundlade Ryssland och är bra mkt äldre än ditt globalistprojekt
Citera
2022-02-27, 03:57
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Nu har jag fått bekräftat det jag länge misstänkte angående ryssarnas relation till sin ledare. Många här inne påstår ju att Putin agerar tvärtemot den ryska opinionen som dock inte vågar stå upp mot honom eftersom han kommer fängsla dem då. Detta har i mina öron inte låtit logiskt då jag vet, i och med att jag studerar historia som amatör, att alla diktatorer har ett visst folkligt stöd annars avsätts de om situationen blir ohållbar för ett lands befolkning genom kupper eller revolutioner.

Om mina källor stämmer vilket de oftast gör då jag i från skillnad till de flesta här inne inte bara konsumerar västlig MSM. Utöver det har jag kontakt med en hel del folk både i Ryssland och Ukraina och kan säga följande som jag hört från flera håll.

Många i Ryssland har sett faktumet att Putin inte agerade kraftfullare mot Kievs folkmord i Donbass som ett stort svek. De har ifrågasatt Putins patriotism då han enligt många inte lyckats skydda etniska ryssar i Ukraina mot Kievs aggression. Han har till slut varit illa tvungen att göra något. Annars kanske han till slut hade slutat hängandes från en lyktstolpe.

Detta till de som kallar Putin för maktgalen despot som går emot sitt eget folks vilja. Diktatorer som går tvärt emot ett folks vilja finns bara i folks fantasier. Som om inte Tyskland stod bakom Hitler till en början i alla fall.

Men att ni orkar. Det är bara islamister och stalinist-boomare som fortfarande stöttar dårjäveln.

"Folkmordet" i Donbass? Ja ja. Kan det här nu. Ni anklagar alltid erat offer för det ni själva tänker göra mot det. Kan det där nu. Vidrigt.

Och sen det här med att Putin inte aaaaaaaalllls vill skada civila och infrastruktur för att han är en sådan mysfarbror till "befriare". Visst. Vi säger väl så då. Skit ner dig.
Citera
2022-02-27, 03:58
Medlem
Efter att ryssarna har tagit över Ukraina kommer de att behöva lämna kvar en stor del av sin arme permanent för att förhindra uppror. Det kommer att bli ytterst kostsamt med tanke på de kraftiga sanktionerna. Nu behöver åtminstone ingen fundera över vad pengarna i Rysslands försvarsbudget ska gå till under Putins resterande tid som President, de kommer att gå åt till att hålla Ukraina under kontroll.
Senast redigerad av absinten 2022-02-27 kl. 04:01.
Citera
2022-02-27, 04:00
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Globalistprojektet Ukraina huh? nu är det ju så att Kievriket är vad som grundlade Ryssland och är bra mkt äldre än ditt globalistprojekt

Vad har det med saken att göra? Det är ju något helt annat. Alltid lustigt att folk försöker få det här till att handla om Ukrainsk nationalism. Riktiga nationalister i Ukraina hatar Zelensky och har Bandera som idol.
Citera
2022-02-27, 04:00
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Lägg där till att Sverige har ett av världens bästa radarsystem så vi ser ryssen komma långt innan de har kollat om båtarna är sjödugliga att ta sig över med... så våra Gotland kan ligga o lurpassa på dem...
Ja, alltså jag har enorm respekt för svensk militärs strategiska kunnande, för att inte säga briljans. Vi är Ukraina i kubik när det gäller försvarsstrategi. Vi känner våra vatten. Ryssen inser detta och skulle nog försöka göra det mesta via luften. Anfaller han oss så bombar han först Stockholm till ruiner.
Citera
2022-02-27, 04:01
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Efter att ryssarna har tagit över Ukraina kommer de att behöva lämna kvar en stor del av sin arme permanent för att förhindra uppror. Det kommer att bli ytterst kostsamt med tanke på de kraftiga sanktionerna. Nu behöver de åtminstone inte fundera över vad pengarna i försvarsbudgeten ska gå till under Putins resterande tid som President, de kommer att gå åt till att hålla Ukraina under kontroll.

Jag förstår liksom fortfarande inte Putins play med det hela. Vinner någon av oss över sju miljarder mänskliga varelser över huvud taget på detta vansinne?
Citera
2022-02-27, 04:03
Medlem
goseigens avatar
Här är en video med ett meningsutbyte mellan ukrainare och ryssar.

https://www.youtube.com/watch?v=oFH9wb5RrAc

Det är skönt att se att det fortfarande finns plats för lite humor mitt i all bedrövelsen.

Den ryska stridsmoralen kan omöjligen vara på topp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Ja, alltså jag har enorm respekt för svensk militärs strategiska kunnande, för att inte säga briljans. Vi är Ukraina i kubik när det gäller försvarsstrategi. Vi känner våra vatten. Ryssen inser detta och skulle nog försöka göra det mesta via luften. Anfaller han oss så bombar han först Stockholm till ruiner.

Varför skulle han bomba sthlm till ruiner när han inte ens kan bomba Kiev eller för övrigt någon stad i Ukraina. Rysslands arme som man tidigare hade lite respekt för vissa sig va ett korthus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Men att ni orkar. Det är bara islamister och stalinist-boomare som fortfarande stöttar dårjäveln.

"Folkmordet" i Donbass? Ja ja. Kan det här nu. Ni anklagar alltid erat offer för det ni själva tänker göra mot det. Kan det där nu. Vidrigt.

Och sen det här med att Putin inte aaaaaaaalllls vill skada civila och infrastruktur för att han är en sådan mysfarbror till "befriare". Visst. Vi säger väl så då. Skit ner dig.

Läste du ens vad jag skrev? Jag tog ingen ställning om Putins agerande var rätt eller fel. Jag ifrågasatte den dominerande uppfattningen som råder här att Putin är en galning som agerar på egen hand. Att ett folkmord ägt rum är inte Putins uppfattning utan det ryska folkets.

Om du inte klarar av att läsa och förstå ett inlägg vad gör du då här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in