2022-02-26, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Finns det ett enda exempel på att NLAW har använts? Än mindre varit effektivt? Det är bara javelin det talas om.

Ryssland har visat upp beslagtagna NLAW, det är allt man har sett.

Ingen har utbildning på NLAW, Ukraina fick dem för en vecka sedan. Kan det vara effektivt?

Hur mycket utbildning behövs på ett "fire and forget" vapen?

Hur många val finns det? Vapnet gör ju det mesta själv.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
En stridsvagn som rammar en personbil. Föraren verkar dock överleva!

https://www.youtube.com/watch?v=-xcf...channel=TheSun

Det här visar ju vilken respekt ryska soldater har för civila människor. Tanksen kör medvetet över bilisten som lyckligtvis överlever. Otroligt brutalt!
Citera
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JurgenPommerenke
De enda mönster jag ser är dina vanföreställningar.
Och du saknar sakliga argument ser jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Tappra brandmän kämpar i Kiev, där Rysslands missiler regnar in över bostadsområden.

https://dynaimage.cdn.cnn.com/cnn/di...f7e1cc0b60.jpg

Putin bör hanteras som den krigsförbrytare han är. Kort och korrekt rättegång, sen brukar väl liknande personer hängas?

det är såhär krig ser ut. det är inget sandboxspel. civila dör, det går inte att undvika. kolla när usa gör operationer, dom är jävligt försiktiga men dom har ihjäl civila konstant. sluta hyckla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Ryssland kommer förmodligen inte att få spela playoff. Jugoslavien fick inte spela EM 1992.

Det lär bli lösningen. Bättre för alla inblandade att plocka bort Ryssland från ekvationen än att ställa in Vm-kvalet.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Det är jätte effektivt.

Rysslands doktrin handlar om att ödelägga militära mål med flygplan och sedan rulla in med en massa tanks.

För att slå ut en tank behöver man inte själv sitta med en tank. Det räcker med ett stuprör som är jävligt lätt att springa runt med.

Fast man ska träffa också. Och så ska det fungera. Och inte störas ut med EW.
Citera
2022-02-26, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Ryssland är den stora förloraren på ett tredje världskrig. Men om det är vad ryssen vill så låt gå. Ryssland ska hålla sig så jävla långt borta från Europa som det bara går.

ALLA är förlorare på ett världskrig miffo. Detta är inget spel där man kan ”offra lite folk här och där” för att ta gränser och slutligen ”vinna” kriget. Jag vill fan inte att någon ur mig familj och släkt dör för att vi ska ”vinna” över Ryssland i deras konflikt om Ukraina. Är du redo att dö för Ukraina?
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
NOW - Russian cargo vessel intercepted in the English Channel.

https://twitter.com/disclosetv/statu...0E_L0EHwYuuZfQ

Sådant här adderar till en oroväckande framtidsutsikt.
Putin kan mkt väl ta sådant här som "attacker"...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ja, Supermakten usa garanterar att de kan sitta där och titta på lets dance och melodifestivalen. Önskar man hellre att livet blir "Kreml High" så visst, dröm om en värld med multipla supermakter.

Nej.

Det är mänskligt lidande som är priset, så det är mänskligt lidande som ska vägas.

Det är skillnad på vad som är "rätt" och fakta. Exempelvis barnet blev våldtaget (fakta) så blir inte omdömet "rätt" för det utan fel.

Jag har hellre själv USA som supermakt och drömmer inte om något annat men det är en annan diskussion.

Att förutse konsekvenser på sikt är inte lätt. Man kan exempelvis tänka sig att Nato nu taggar ner och det inte blir ett tredje världskrig eller så blir det mer slitningar och någon trycker av och sannolikheten för detta ökar.
Citera
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Jag är för min del tränad för att göra just precis det, även om det var för många år sedan, och fullt beredd att göra det, Putin-cuck.
Haha. Då kan du ju ta första bästa flyg till Polen och ansluta som frivillig i Ukraina i detta nu.

Du inser väl att du kommer bli kanonmat? Vilket jag vet att du aldrig kommer vara beredd på eftersom du är en fredsskadad svenne.
Citera
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
"Gammal" video, och ett exempel på ett ryskt krigsbrott mot ukrainska civila.

Nej, det tror jag inte. Vad jag har förstått så är det ett Ukrainskt stridsfordon som tappade kontrollen, dvs olycka.

Vet att detta har framställs som ryskt överlagt brott, men propaganda pågår från bägge håll, det är ju dock krig. Har jag fel så ändrar jag uppfattning naturligtvis, men bevis behövs (är ju inget ”Z” på stridsfordonet).
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Kriget gynnar dig eftersom ryssen våldtar kvinnor och barn Peddo.

Jasså våldtar dom kvinnor och barn också? Källa på det tack och hänvisa inte till dumpen din pajas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in