2022-02-27, 11:26
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Jag skrev ju. PRopagandamärken. Putlers gristryne eller ryssflaggor.

En rysk flagga innebär ju inte att man gillar Putin.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
För övrigt noterar jag att mängden experter på ryska militärfordon, utrustning och taktik aldrig varit så många som just nu.

Jag kunde inte så mycket om militära saker för några veckor sedan men nu är jag en krigsexpert! SVT ville ha med mig som expert i agenda men jag tackade nej för jag tycker de håller lite för oseriös nivå jämfört med oss experter här på FB. Skämt åsido så kan man faktiskt lära sig mycket på FB.
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Världen samlas nu för att hitta en lösning så att man blir oberoende av rysk olja och gas. Det var ett stort misstag från början att tro att man kunde lita på ryssarna.

Nu har hela världen lärt sig en gång för alla att man inte kan lita på dem. Överallt i världen kommer man se sig om efter andra exportörer för att ersätta allt man tidigare köpte från Ryssland. Det kommer ytterligare slå sönder den ryska ekonomin.

Och det fina i kråksången är att när importen väl är ersatt så kommer aldrig affären tillbaka för ryssarna. Det här är kort och gott en omställningskostnad man inte tar sig två gånger.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Imorgon börjar slaktfesten av Rysslands ekonomi. Kommer Ryssland att bli världens fattigaste land?
Hur påverkar det kriget? Intressant artikel från sexpressen för en gångs skull:

"Den ryska regeringens kostnader för sina lån har fördubblats och kreditvärdigheten har nedgraderats till skräpstatus... Kort sagt, Ryssland har blivit en global ekonomisk paria.

– Ni har hört talas om Fortet Ryssland med en krigskassa på 630 miljarder dollar i utländska reserver. Det är imponerande, men det är bara imponerande om de kan använda reserverna.

För att kunna använda sina reserver måste Ryssland kunna sälja dem och köpa rubel, för att hålla sin egen valuta under armarna."
Citera
2022-02-27, 11:27
Medlem
arbetets avatar
Trodde aldrig att jag skulle få se detta. Ren rasism på obehaglig nivå nästan i BBC. Och de verkar inte ens fatta att det är det (video):

Petty Is Praxis
@rtyson82
“It’s very emotional for me because I see European people with blue eyes and blonde hair being killed”
https://twitter.com/rtyson82/status/...zGHNFy0fqsiZ8A

Tänk om Trump skulle säga detta!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Ingen har hotat Sverige och Finland. Det enda Zacharova sa var att ett eventuellt svenskt medlemskap kan få militärpolitiska konsekvenser. Det kan betyda vad som helst.

Så vi ska kartlägga alla ryssar nu? Skulle du kartlägga alla turkar om Erdogan "hotade" Sverige?

Nej och det är för att den enda officiellt accepterade rasismen i detta land är den mot ryssar.

1. Den Svenska säkerhetstjänsten håller alltid ögonen på alla utlänningar.

2. Det är helt okej att vara rasistisk mot svenskar, amerikaner och tyskar också. Ifall när jurister och politiker får bestämma.

3. Får man tro Ukrainas liveuamap är det inte otroligt långt kvar av kriget nu.

4. Nu är det färdigflashbackat!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
De kommer få ett helvete. De trodde att de skulle bli välkomnade eftersom Putin sa det. Istället kommer 10.000-tals Ukrainare stå kämpa emot. Kommer bli en chock för de ryska pojkarna.

10.000-tals är en grav underdrift. Det bor ca 45 miljoner invånare i Ukraina. Tror du då att endast 10.000 stannar och försvarar sig?
Citera
Medlem
Maackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Ja hemskt när folk har olika åsikter eller hur. Usch det gillar vi inte. Detta påminner mer och mer om SVTs partiledardebatter.

Alla ska tycka så lika som möjligt och dunka varandras ryggar.
Dock så är det rätt vidrigt att folk kan hejja på när Putins lakejer går in och dödar människor.
Det är närmast sjukt beteende
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Verkar inte finnas några fungerande livekameror i från Charkiv.

De har skjutits sönder av ryska elitsoldater.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Det är ingen rasism att i krigstid kontrollera folk. Väx upp!

Rasismen mot ryssar och slaver i Sverige är inte ett nytt fenomen. Den intensifieras bara under krigstider. Den har funnits i Sverige minst sedan WW2.
Citera
Medlem
rostsyntess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Den där lögnen är debunkad av Tjetjeniens informationsminister såg jag på twitter.

Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
LMAO! Sicken jäkla vekling! Man kan ju tro att det är något som brinner i Kreml nu...

Helt klart. Det ideal fallet hade varit att dom tröttnade på Putler när han ville trycka på den röda knappen och därefter avlivade sin björn.
Citera
Medlem
RusImperias avatar
Riktigt våldsamma strider har utspelat sig i Irpin strax utanför Kyiv idag på förmiddagen. Tänker inte spekulera i vem som gjort vad osv. Men varnar lite för grisiga videos...

(FB) Händelseutveckling för ryska operationen i Ukraina 2022
VARNING FÖR KÄNSLIGA!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in