Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-26, 23:59
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jag har egna barn. Men varför skulle jag nödvändigtvis föredra att gå och dö för en nation bara för det? Jag vill leva för mina barn inte för ett land. Har inga sådana känslor för Sverige även om jag är svensk. Däremot älskar jag mina barn och vill att de får en bra framtid och för det krävs det ju att de och vi föräldrar är vid liv till att börja med. Skulle Sverige bli ryskt ja då får vi väl anpassa oss till det. Man kan väl ha en framtid i Ryssland med?

Här på Flashback gnälls det ju jämt om hur dåligt Sverige är så det är rätt lustigt att alla nu blivit patrioter över en natt.

Du är som min kompis G. När vi var unga och jag fick spö av ett gäng blattar. Efteråt undrade jag varför han inte hjälpte. "Bättre en får stryk än två" det var kallt och rationellt. Och idag skulle jag aldrig hjälpa G om han råkade i knipa. Du vill gärna leva i en värld av frihet men vill inte offra nåt för den. Då får du väl åka snålskjuts så länge det går
Citera
2022-02-27, 00:00
Medlem
Antivaxxers avatar
Någon som minns hur det slutade för Julius Caesar?

Dags att lille Vladde går samma öde till mötes.

Alltid trott att ryssar hade stake, men det har dom inte. Tvi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Du tror inte en sånt scenario skulle inbringa 100% flyganfall vilket skulle göra kaos med Kiev...?

Ingen har vunnit ett krig enbart genom flyganfall och om det enbart vore flyganfall kan försvaret också fokusera enbart på luftvärn.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Tack för att du talar klarspråk, Putin kan endast kommunicera med våld och hot om massförstörelse.

Det är bara våld som USA och Pentagon begriper, så ja. Våld löser problemen mot en västvärld som försöker isolera och hota Ryssland.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrixNe
Känns som att det är mer action på natten när det är mörkt, varför?
Psykologiskt. Ukrainarna håller sig vakna på dagarna och tvingas vara vakna på nätterna när Psykopat-Putin bombar. De blir helt enkelt sämre på att strida när de inte sovit.
Citera
Medlem
fckmebackwardss avatar
5000 ryska soldater i Begorod vägrar strida

https://twitter.com/nexta_tv/status/1497702921521311746
Citera
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skadan
Enligt säkra uppgifter kom han på att han glömt en öppen burk rysk kaviar i Putin plaza som han ville äta upp, så han reste dit.

Förstår dock inte hur han skulle öka moralen. Skjut ihjäl era medmänniskor i Ukraina så får ni bonus!
Samma sak som att en tränare kan vända en match genom att säga rätt saker i ett omklädningsrum i halvtid.
Folk ser alltid upp till/respekterar sin ledare och får en nytändning när man blir pushad och vet att man har deras röst i huvudet. Människa fungerar så, även i krigstider. Det har åtskillig slag bevisat flera gånger om.

Det mesta tyder på att det inte riktigt går enligt planen för invasionen, har man då en ledare som också överger en (vilket verkar ske nu) så kommer det också gå däråt. Kanske vi ska vara tacksamma för

Sen är jag helt säker på att alla ryska soldater i Ukraina inte stödjer Putin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ukraina använder drönare åtminstone de första dagarna fick vi rapporter på det. De slog ut flertal konvojer av rysk troop med hjälp av drönare.

Ukraina ska ha köpt 12 drönare av Turkiet.
Citera
Medlem
Varför är det helt dött på livestreamen? När kommer ryssarna synas?
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
En av Sundsvalls största arbetsgivare och en av Europas största aluminiumproducenter riskerar att drabbas tack vare detta krig... som Putin envetet fortsätter att traggla vidare i.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois
Här får man överblick, granskningar över allt som läggs upp och delas på sociala medier. Väldigt källkritisk.

https://youtu.be/f9omgO14IfM
Rekommenderas starkt!
Citera
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
BREAKING: EU to cut off some Russian banks from SWIFT

https://www.youtube.com/watch?v=vaGr8ECWllE

Låt mig gissa, de banker som hanterar betalningar för Gas kommer inte sanktioneras.

Det var nog Tyskland och Italiens krav för att godkänna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in