Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 06:50
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTwoZero
Exakt, vi ska radera ut dem från världskartan. Dom ska vara avklippta från all framtid, nekas inträde i samtliga länder inte kunna åka på semester å dyl.
Det är faktiskt viktigt för mänskligheten.

Om omvärlden ser hur isolerade Ryssland blir så kommer inget land starta krig igen. Så det gäller att statuera exempel nu. Stenhårt
Citera
2022-02-27, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Varför bör det vara tvärtom? Ja det är en seriös fråga.

Är det inte perfekt att göra sig av med stridsvagnar och sånt som ändå ska skrotas snart och man behåller de lite mer moderna för att upprättahålla ett bra försvar och sen använda dom?

Svårt o hålla moralen uppe när man skickas iväg i en konservburk från andra världskriget vetandes att motståndarna sitter på Javelins. Kan man lika gärna gå gör ändå ingen skillnad
Citera
2022-02-27, 06:51
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Huvudstyrkam somhar kortast väg mot Kiev och även är ryssens mest moderna har inte nått fram ännu. Den kom via Belarus norr ifrån och beräknas närma sig idag Söndag.

Alltså det är ganska enkelt. Ukraina är stort, en tank drar massor av bränsle och kör kanske 35-40kmh marchfart som mest för att få bränsleresurser att vara OK. Lägg till att de blir konstant attackerade. Klart drt tar tid att köra....
Orkar du länka all dina främsta hemsidor där du får all information angående kriget?

Skulle vara super. Har haft det svårt att hitta bra analytisk info...
Citera
2022-02-27, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Colonel Gaddafi.
https://youtu.be/rWLViOyMFU0

Bra ledarskap.
Jag började med att läsa några kommentarer. Sanningsministeriet står för produktionen.
Citera
2022-02-27, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Jag tänker att han kommer att hyllas som en hjälte som dog för sitt land och kommer användas som ett exempel på hur modig och inspirerande en ledare kan vara. Till skillnad från Putin som sitter och trycker i sitt nybyggda palats och sänder knappt fullvuxna pojkar till att dö i hans vansinniga krig.

Ja han kunde ju i alla fall visat upp sig på videos runtom i Ukraina. Då hade han blivit populär, men att tro att Putin skulle sätta sin fot där är ju inte troligt.
Citera
2022-02-27, 06:53
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Kan det vara så att man slösar och gör sig av med skiten först, och spar lite på dom nya grejerna tills man gjort sig av med skroten?
Låter helt sjukt men har tänkt samma

I kostnad av människoliv men samtidigt är det inget som skulle förvåna mig överhuvudtaget när vi har med Ryssland att göra. Mycket möjligt
Senast redigerad av bergsdal 2022-02-27 kl. 06:56.
Citera
2022-02-27, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Ja men betyder inte ryssarna kan bara ha kvar skräp till försvaret. Ryssland har en stor gräns att försvara från öst till väst.

Fast de gör ändå ingen skillnad typ, fast iof killgissar jag och leker hobby general. Men vi kommer aldrig se kursk i 4k eftersom tydligen verkar Bästa försvar är att gömma sig i städerna, fråga talibanerna/ukrainare samt alla krig på senare tid.
Citera
2022-02-27, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonslayerxoxo
Svårt o hålla moralen uppe när man skickas iväg i en konservburk från andra världskriget vetandes att motståndarna sitter på Javelins. Kan man lika gärna gå gör ändå ingen skillnad

Precis, svårt att ha hög moral när man vet att ammunitionen som fienden använder nästan är värd mer än konservburken man sitter i.
Citera
2022-02-27, 06:56
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Vi har sett massor med nlaw också! Kan inte vara lätt att sitta i ett ryskt fordon
Citera
Medlem
Citat:
Fast de gör ändå ingen skillnad typ, fast iof killgissar jag och leker hobby general. Men vi kommer aldrig se kursk i 4k eftersom tydligen verkar Bästa försvar är att gömma sig i städerna, fråga talibanerna/ukrainare samt alla krig på senare tid.

Samt måste jag i framtiden korrekturläsa mina post, jävlar va grötigt det blev.
Citera
Medlem
Citat:

Krig i 4k?

Verkar som allt man ser är så dålig kvalitet som möjligt.
Ungefär som att de som filmar har mobiler från 2005.
Citera
2022-02-27, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Vi har sett massor med nlaw också! Kan inte vara lätt att sitta i ett ryskt fordon

Hade ja vart ryss hade ja hellre gått än att sitta i en sån bmp. Rullande Likkistor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in