Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-26, 23:17
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Men kan ni sluta inbilla er Ryssland är något sorts socialkonservativa fascistland nu? Jag har redan varför det är trams.

Och den riften mellan Putin och Abramovitj är teater.

Jag vet inte riktigt från vinkel det där kom. Jag tror inte du riktigt förstått vad jag skriver och varför.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
De flesta kommer återvända när Putins styrkor fått ge upp.
I övrigt så tycker jag att ukrainarna verkar vara fina människor. Många har utbildning och de skulle nog anpassa sig ganska fort i vårat samhälle. I norra Sverige behövs mycket arbetskraft nu så de är välkomna!

Oavsett vad är de slaver, varför Frankrike, Tyskland och till och med Sverige bekämpade dem och nu Storbritannien genom att lämna Europa samarbetet för att slaver hör inte hemma i Västeuropa.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av B. Mystic
Oj.

Jag förväntade mig inte att du skulle vara så jävla dum i huvudet.
Nazistsvin

Förklara hur jag har fel då istället för att bara avfärda mig med det ultimata skällsordet?
Citera
Medlem
boqpods avatar
HÄRLIGA nyheter!
Flera ryska banker stängs av från SWIFT.
Putin kommer sänka sitt eget land
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etttryggareland
Fantastiskt. Det skall firas med en 12a Rysk Jeltsin

Då är de i pengaknipa.
Deras enda möjlighet blir nu att svartväxla med Indien och Kina.
dessa länder lär skimma stora belopp som betalning för pengatvätten

Kina lär ha någon slags eget interbanksystem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Nej finns ju klipp på när obeväpnat vanligt folk eldar upp ryska pansarfordon

Tänker du på de där bilderna från maidan 20214 eller andra
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det kommer från den annars så Rysslandvänliga Anders Lindberg:
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/lVWxnM/putins-fracka-uppsyn-nar-han-ljuger-ar-varst

Man har inte invaderat Ukraina - man ska till donbass och donetsk. Har följt utvecklingen i Kiev och runt om Ukraina via otaliga medier och cams - händer inte ett piss.

Att du är dum i huvet nog att tro att Ryssland kör på en fullskalig invasion är ditt problem. Då hade det sett väldigt, väldigt mycket annorlunda ut.

Men vet du vad, fortsätt med dina villfarelser om att Ryssland är inkompetenta militärt, att Putin är korkad och att Ukraina vinner "kriget".

Du verkar ha något personligt investerat i att runka till dom tankarna. Säkerligen ryss hetsen i media som påverkat din redan begränsade intelligens.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
låter bra , vart kan man läsa den nyheten ?

Von der leyen sa det precis på presskonferensen. Kommer snart upp på all MSM.
Citera
2022-02-26, 23:18
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etttryggareland
Du är väl inte så naiv som du låter.

Krim under rysk kontroll
Belarus uppfostrad och under Rysk kontroll
Nu är målet Ukraina
Sedan finns det några steg till.

Sluta blunda för denna galning
Öppna ögon och förstå målen

Jag menade att det finns en viss dimension av konflikten som hade existerat utan Putin.
Det Putin gör är att han utnyttjar konflikten för sina egna ändamål.

Om Putin och hans lakejer har jag inte några andra föreställningar än att han vill ställa hela det f.d. Sovjetiska landområdet under den ryska federationens kontroll och därefter expandera federationen ytterligare. Han vill på längre sikt skifta världsordningen mot BRIC, konkurrera undan EU/USA och på samma gång säkerställa att Ryssland blir ledande eller åtminstone jämnstarka med Kina när så väl har skett. Detta är vad jag tror är hans geopolitiska ambition, medan han på ett personligt plan drivs av en kombination av narcissism, revanschlusta och paranoia. Jag tror att han just nu är en oerhört farlig och skadlig person som står oemotsagd av livrädda och menlösa rådgivare.

Hoppas jag gjort min uppfattning tydlig nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Tror ni Sverige kommer stå näst på tur med krig eller vad är era teorier? Jag är livrädd alltså. Jag vill inte förlora mina barn. Jag är så rädd något sker .. vissa skriver massa ocu jag blir rädd

Jag är inte orolig över en potentiell rysk invasion av Sverige. Min enda oro är kärnvapen. Vi är närmare en sådan eskalering än någonsin tidigare.
Citera
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Tror ni Sverige kommer stå näst på tur med krig eller vad är era teorier? Jag är livrädd alltså. Jag vill inte förlora mina barn. Jag är så rädd något sker .. vissa skriver massa ocu jag blir rädd

Nej Putins regi tar slut vid Ukrainakriget, han har gjort bort sig något enormt. Felkalkylerat detta något enormt, hans rådgivare har antagligen vetat om felen men inte vågat säga något. Att ha jasägare runt sig är inte bra.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Von der leyen sa det precis på presskonferensen. Kommer snart upp på all MSM.

ok intressant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in