Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-26, 23:15
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Rätt troligt att de kommer bli rätt blodigt de närmaste dagarna.
Visst, Ukraina kan nog säkert spänna musklerna, de betvivlar jag inte. Men den bilden som media försöker måla upp att Putin har Putin har underskattat Ukraina helt och tappat förståndet helt dessutom är ju bara ett rätt fånigt sätt att försöker underminera Putin..
Nej, inte en chans. Man går inte in i ett krig med en klackspark. Typiskt propaganda.

Jo, förefaller att delar msm försöker dela upp en bild att "det håller på att vända nu". Det är nog ett rent önsketänkande..

Samtidigt är det inte mycket vi vet : Ryska förluster, moralen hos ryssarna..(den kan nog dala om detta kan bli att dra ut)
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Haha du är så jävla slut i huvudet med ditt vettlösa babbel i denna tråd.
Så han skulle köra över varenda NATO-land på minuter? Det är därför det går så bra för dom i Ukraina nu förstår jag? Som inte ens är med i NATO? Hahaha bitch please.

Du kallar dessutom konsekvent detta för en fredsoperation.

Omvärlden kallar det ett krig.
Ryssarna själva kallar det ett krig. Ryssarna själva säger att de inte vill vara där.

Du är en nyttig idiot. En av få som är så korkad att du går på Kreml-propagandan. Inte ens ryssarna själva gör det.

Skriv gärna ett svar för all del. Alltid underhållande. Jag har liksom slutat bli arg då jag mest tycker synd om människor som är så blåsta.

Japp, det tar inte många minuter för en missil att nå sitt mål. Utanför amerikanska och brittiska kusten ligger kärnvapenubåtarna laddade och de är laddade i både Kaliningrad och överallt annars i Ryssland. Man leker inte krig med Ryssland. Det kan få enorma konsekvenser. Det grannland till Ukraina som hjälper till att smuggla vapen in till Kiev bör nog tänka sig för.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Medan de sitter och tigger utan närmsta matbutiken?
De får lite mums mums ...
Citera
Medlem
Starsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Tydligen har ryssar satt på sig ukrainska uniformer för att utföra sabotage, dessa kan nog riskera nackskott ja.

Antar att du har källa på det?
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ---xOOx---
Yes! Tillbaka till kolchosen då för de ryssar som är tillräckligt nyktra. Barkbröd och hemkörd vodka i 30 år till. Smakligt spis era as.
Om det stämmer, starkt och klokt beslut.
Citera
Medlem
Förlåt har inte så bra koll. Vad är Swift? Och på vilket sätt straffas Ryssland?
Citera
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Tus

Du har ingen susning. Åtskilliga tusentals kryssningsrobotar och andra missiler står i beredskap. Dessa kan användas mot alla som lägger sig i operationen i Ukraina, det har Putin redan deklarerat. Om Polen hjälper till att smuggla in vapen Ukraina, då ligger Polen risigt till skulle jag nog vilja påstå.

Sverige skickar vapen till Ukraina precis som USA och många andra länder, så även Polen. Man behöver inte smuggla nånting, bara skicka över grejerna.

Soldater skickas emellertid inte av någon nation men frivilliga soldater får göra vad de vill.

Ryssland har inte en chans mot NATO så meningslöst att hota med något annat än kärnvapen.
Citera
Medlem
B. Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Men fortsätt inbilla dig Putin är en "nazist" då och att detta inte är ännu ett uttryck utav judiskt (Putin är en krypto) hat mot vita ukrainare. Han avslutar det Stalin och Kaganovich påbörjade. Och Zelenskyj matar själv Putins terrormaskin med lik. Påpassligt av Zelenskyj att evakuera alla judar ur Ukraina till Israel och göra antisemitism olagligt strax innan Putin inledde sin "avnazifiering".

Så länge ni fortfarande ser honom som "Putler" och judar i allmänhet som oskyldiga stackars offer ni känner er skyldiga att tycka synd om så kommer världen fortsätta vara så här galen.

Jag är trött på hela världen. Så trött.

Oj.

Jag förväntade mig inte att du skulle vara så jävla dum i huvudet.
Nazistsvin
Citera
Medlem
Frickys avatar
Jag ställer mig tveksam till effekten utav sanktionerna rörande SWIFT-betalningar som inte längre är möjliga för Putin.

Jag tror Putin sitter på en hel del Bitcoin och Ethereum.
Citera
2022-02-26, 23:16
Medlem
bullerbyns avatar
Mycket bra av Hasek, Ryssarna måste tvingas att vända sig mot Putin.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/g6OakL/haseks-attack-pa-ovechkin-lognare-vill-riva-kontraktet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TordesPung
Du verkar smart som tvekar på vad jag ville visa med det klippet.
Ingen aning. Förvirrat . Att de är en elitgrupp?
Citera
Medlem
RYSSAR STORMAR HANS LIVE

https://youtu.be/vQMlVpBh01s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in