Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-26, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnifique97
BREAKING NEWS: Tyskland meddelar att EU har utesluter Ryssland från SWIFT.

Yes! Tillbaka till kolchosen då för de ryssar som är tillräckligt nyktra. Barkbröd och hemkörd vodka i 30 år till. Smakligt spis era as.
Citera
2022-02-26, 23:13
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Dax att de får smaka på något bättre!!

Mongoljävel, fuck you!!

Sarkasm är svårt i skrift...
Citera
2022-02-26, 23:14
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Jag hörde också om detta idag på P1. Kina går en extremt smal balansgång här, man vill varken stöta sig med Ryssland eller Väst. Känslan är att ju längre detta krig håller på, och desto mer desperat Putin blir, så kommer Kina att vända sig från honom och mer mot Väst.

Handel och tillväxt är trots allt viktigast för Kina. Kina kan ha en bra framtid, medan Ryssland bara är rost, förfall och tillbakagång. Så varför skulle egentligen Kina välja Ryssland?

Ja, en bra poäng där. Putin blir mer o mer isolerad pga Ukraina krisen.

I väst är Putin nu rökt då han definitivt är stämplad som brutal hatad diktator. Om nu Xi även vänder honom ryggen så står han rätt ensam. Hemmaopinionen i Ryssland verkar också bli ett problem med fler demonstrationer mm.

Vad kommer Putin göra i detta trängda läge? O hur länge dröjer det innan oligarker börjar konspirera?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Tus

Du har ingen susning. Åtskilliga tusentals kryssningsrobotar och andra missiler står i beredskap. Dessa kan användas mot alla som lägger sig i operationen i Ukraina, det har Putin redan deklarerat. Om Polen hjälper till att smuggla in vapen Ukraina, då ligger Polen risigt till skulle jag nog vilja påstå.

Det du påstår är endast idioti. Och snart får du ingen lön längre då finanserna i Kreml är så ansträngda att befolkningen kommer göra uppror😂
Citera
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Hellre folk från Ukraina än MENA.

Absolut. Hundratusentals ukrainare kommer bli en tillgång för Sverige -- till skillnad från de värdelösa låtsasflyktingar som Reinfeldt och Löfvén släpat hit från arabvärlden, Afghanistan och mörka Afrika.
Citera
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Självklart. Man har alltid ett val.

Var och en står sig själv närmast. Putins generaler går med på denna vansinniga invasion eftersom de inte vill förlora jobbet och för att de kanske kommer att bli rikligt belönade för jobbet, de personligen förlorar ingenting på det. Att få en amerikansk kärnvapenrobot i huvudet skulle de dock personligen förlora på. Sedan kommer Putin knappast kunna gå runt särskilt länge och fråga sina officerare om någon kan tänka sig att offra sitt och alla andra ryssars liv innan han blir avsatt av sin egen militär.

Nej, Putin må vara mäktig. Men makten att starta kärnvapenkrig utifrån sina egna nycker har han inte.
Du är bara naiv och tror på allt du tänker vad gäller mänskliga beslut och psykologi.

Här filmas en kolonn med tanks på väg in i en oprovocerad invasion av ett fritt land.
https://edition.cnn.com/videos/world/2022/02/26/russian-tanks-ukraine-video-pleitgen-vpx.cnn

Putin verkar inte ha speciellt svårt att övertyga/skrämma sin militära personal till lydnad.

Klart som fan att Ryssland avfyrar kärnvapen om Putin vill och ger ordern. Ryssar har även sprungit mot en säker död både en och två och tre ggr tidigare i krig.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutPrada
Men jag har ju redan svarat på detta i denna tråd och totalt förudmjukat dig?

Hur har du förudmjukat mig? Genom att tafatt klämma ur dig "han är en diktator nationalist så de så"?

Diktator är han. Vidrig är han. Men han är ingen nationalist. Släpp den illusionen nu.
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Tus

Du har ingen susning. Åtskilliga tusentals kryssningsrobotar och andra missiler står i beredskap. Dessa kan användas mot alla som lägger sig i operationen i Ukraina, det har Putin redan deklarerat. Om Polen hjälperg till att smuggla in vapen Ukraina, då ligger Polen risigt till skulle jag nog vilja påstå.

70% av era styrkor är involverade i kriget mot Ukraina
Ni har redan tagit er vatten över huvet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Självklart. Man har alltid ett val.

Var och en står sig själv närmast. Putins generaler går med på denna vansinniga invasion eftersom de inte vill förlora jobbet och för att de kanske kommer att bli rikligt belönade för jobbet, de personligen förlorar ingenting på det. Att få en amerikansk kärnvapenrobot i huvudet skulle de dock personligen förlora på. Sedan kommer Putin knappast kunna gå runt särskilt länge och fråga sina officerare om någon kan tänka sig att offra sitt och alla andra ryssars liv innan han blir avsatt av sin egen militär.

Nej, Putin må vara mäktig. Men makten att starta kärnvapenkrig utifrån sina egna nycker har han inte.
Lev i din dröm. Ryssland är korrupt. Vad hände idag när Abramovitj....Tjoffs...sa hej då Chelsea.... Förstå att i Ryssland gäller bara "MONEY TALKS" ... klart att de gör som dvärgen säger annars så väntar en tegelmur och en liten patrull med gevär. Vakna nu pucko!
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etttryggareland
Det är en korrekt beskrivning.
I ett demokratiskt Ryssland med öppna fria val hade ni inte behövt ett försvar överhuvutaget.

Demokrati har inget med strategi att göra. Råder dig att läsa på on historien mellan USA och Ryssland, amerikanarnas avsky för dom och det ständiga utmålandet som "hotet".

Samtidigt expanderar NATO (som är helt styrt av USA) I Europa. Kolla antalet medlemsländer från 2000-2010. De bygger baser och flygplatser här och var i Europa.

Man använder hela tiden propagandan om "DEN FARLIGA RYSSEN" för att själva expandera. När ryssen sen reagerar som man varnat för i 20 år så cashar man in på propagandan - "vad var det vi sa" och ni idioter sväljer varenda ord.

Borde vara olagligt att komma med så korkade jävla påståenden som det gjorts i den här tråden. Absolut absurt.
Citera
Medlem
peterZiipens avatar
När t.ex. Tyskland säger att de ska bistå Ukraina med 1000st anti-tank vapen. Hur går det till rent praktiskt? Rullar de in med lastbilar till Kiev? Släpper av vapnena vid polska/ukrainska gränsen?
Citera
Medlem
Tror ni Sverige kommer stå näst på tur med krig eller vad är era teorier? Jag är livrädd alltså. Jag vill inte förlora mina barn. Jag är så rädd något sker .. vissa skriver massa ocu jag blir rädd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in