Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-26, 23:16
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Du och jag är på samma sida, men jag skulle snarare säga 1-2% (om man inte räknar in Krim och de områden som separatisterna har haft sedan 2014).

https://en.wikipedia.org/wiki/2022_Russian_invasion_of_Ukraine#/media/File:2022_Russian_invasion_of_Ukraine.svg

Det är oerhört små områden som Ryssland lyckas kontrollera efter 3 dygn. Man har inte heller lyckats inta någon signifikant stad. Denna "invasion" är en katastrof för Kreml.

Rent områdesmässigt känns det inte som allt för stora områden nej, men frågan är samtidigt hur mycket av Ukrainas försvarsförmåga man slagit ut. Det var väl ganska mycket som rök den första tiden av invasionen på grund av flyganfall medan man nu tycks satsa mer på marktrupper. Ukraina är dock stort så att det här skulle vara över på några dagar är nog önsketänkande, om någon hoppades på det.
Citera
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Varför ska Ukraina kapitulera? Det är inte dom som startat detta. Nä för fan håll ut så länge det går och ta med så många ryssar som möjligt med in i döden. Vilket även den allmänna opinionen verkar vara bland befolkningen. Civila står i kö för att försvara sig mot Rysslands angrepp.
Varför vill du att fäder, bröder, söner, kvinnor och barn ska dö? Är uppriktigt nyfiken om du ser det som någon slags match.
Men det går tydligen lätt att anmäla sig som frivillig, gör det!
OB disclaimer: Hejar inte på Putin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Nu ska vi se. Ukrainska nazister? Men han var ju jude nyss? Är det nazistjudar som leder Ukraina? Vad kommer härnäst – marsmänniskor? Är det mars-jude-nazister kanske? Hur ska ni ha det?

Det har alltid varit nazister. Ukraina älskar nazister, därför det var och är det största nazzefästet. Var har du varit de senaste åren? Jäkla bonnläpp
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Mer troligt i så fall att pappa Abramovitj suttit på familjemiddagarna och muttrat över att tack vare Putin är det sanktioner och han förlorar pengar. Kanske har de börjat känna flåset från indragna visum också.

Dmitrij Peskovs dotter har också postat saker. Unga kvinnor som är lite woke och inte speciellt ryska i sättet längre(i o m bott utanför landet och inte umgås med gopniks).

Men kan ni sluta inbilla er Ryssland är något sorts socialkonservativt fascistland nu? Jag har redan utrett med er varför det är trams.

Och den där riften mellan Putin och Abramovitj är teater.
Senast redigerad av torstenferdinand 2022-02-26 kl. 23:19.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
När t.ex. Tyskland säger att de ska bistå Ukraina med 1000st anti-tank vapen. Hur går det till rent praktiskt? Rullar de in med lastbilar till Kiev? Släpper av vapnena vid polska/ukrainska gränsen?

Undrar jag med. Tänk om ryssarna tar vapnen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag ställer mig tveksam till effekten utav sanktionerna rörande SWIFT-betalningar som inte längre är möjliga för Putin.

Jag tror Putin sitter på en hel del Bitcoin och Ethereum.
Då lägger vi ned Bitcoin. Handuppräckning ?
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Avstängning från SWIFT.

Nice.

låter bra , vart kan man läsa den nyheten ?
Citera
2022-02-26, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Har KINA skapat systemet? Du får nog läsa om lite nogrannare denna gång.

Ja, alltså inte SWIFT.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Nej. Den haltar inte alls.
De flesta i denna tråd tycker på samma sätt.
Vi tycker att ryssarna är vilseledda av Putin och önskar dem all lycka med en fredlig och konstruktiv regim.

De flesta i denna tråd är stollar som lämnat verkligheten, förblindade av ryss-hatet, och befinner sig numera i ett fiktivt värld. Ryssarna är inte vilseledda. Hade de varit de hade de störtat Putin.
Citera
Medlem
Salcinns avatar
Att släppa luftburna styrkor rakt in i en ockuperad stad är dödsdömt och kommer ej att hända. Så uppgifter om det är klart fejk.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harklank
Tjetjenerna har fått det väldigt hårt idag.

En general död och en hel kolumn slaktad utanför Gostomel.

Ville bara dela de goda nyheterna!
Vad är en "kolumn" i militära sammanhang?
Citera
Medlem
District9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
När t.ex. Tyskland säger att de ska bistå Ukraina med 1000st anti-tank vapen. Hur går det till rent praktiskt? Rullar de in med lastbilar till Kiev? Släpper av vapnena vid polska/ukrainska gränsen?

Det undrar jag med. Gav inte putin en varning om att lägga sig i konflikten? Undrar vad fan konsekvenserna av detta skit blir. Mer vapen innebär bara fler liksäkar på båda sidorna.... troligtvis set vi kriv ännu längre in i Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in