Citat:
Ursprungligen postat av
Lava
Det är inte första och det är inte sista, när taskig läsförståelse och/eller arrogant slarvläsning innebär att jag tillskrivs åsikter jag inte har, eller diskussionen får helt nytt fokus och innebörd, så kommer jag fortsätta poängtera just detta. Om mottagaren känner sig dum ligger på honom/henne.
Det fetstilta coming back at ya. Snyggt försök till härskarteknik. Du var otrevlig än en gång. Jag förlåter dig dock.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lava
Det fetstilta, Here we go again, jag har redan uttalat mig om det, oerhört tröttsamt. Jag orkar inte ta upp det igen.
Och jag har tagit upp varför jag tycker fortfarande det är relevant. Känner att jag inte får något bra svar på det. Vi kan släppa det och gå vidare om du vill.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lava
Detta är varför jag ursprungligen formulerade huruvida de uthängda anhörigas lidande är av betydande grad. Vart jag står har jag redan varit tydlig med, det finns inget som tyder på att lidandet är av betydande grad. Uthängningen är inte den största smällen, det är sveket dumpenmannen utsatt sina anhöriga för.
Än en gång är allt relativt utifrån person och situation. Sveket är möjligtvis värre för somliga än andra. För andra är helt andra känslor större och mer nämnbara. Man kan inte utgå från att varje människa är stöpt i samma form och kommer känna exakt samma och reagera likadant som en annan. Du utgår mycket från dig själv. Det är bra till viss del, men man måste ibland ta ytterliggare ett steg och se saker ur hur andra kan se det. Människan är mycket mer komplicerad än att alla skulle vara Billys bokhylla med precis samma IKEA-manual.