Citat:
Ursprungligen postat av
Coolt-nick
Okej, jag förstår. Bra att du står för att du hade hög alkoholkonsumtion tidigare. Jag hoppas att du har koll på vad du gör så det inte spårar ur för dig igen. Drack du problematiskt innan du gick med i LARO också?
Jag drack
mkt för typ 10 år sedan, men sen jag började med opi så slutade jag ganska direkt med alkoholen. Min största rädsla är inte att bli beroende av alkoholen, men att jag kan ta dumma beslut och fixa fram tyngre droger.
Jag hoppas det håller för dig, att inte blir mer än en öl eller två. Om du kommer på dig själv med att tänka "fan vad skönt det vore med en riktigt karatefylla i helgen nu när jag ändå inte tar antabus längre" så borde du berätta för någon att du tänker så.
Vill inte vara jobbig eller dryg, upplever en igenkänning i mycket av dina resonemang och vill bara försöka hjälpa till

Nej jag drack i princip ingenting före jag kom med i Laro. Det ironiska var att jag började dricka betydligt mer när jag kom med i Laro. Förmodligen för att det är en laglig drog och socialt accepterad.
Ungefär efter julhelgen så drack jag i princip varje dag, 3-5 starköl varje dag i drygt en månad, vilket laro också snappade upp. Men jag är på banan nu igen och dricker bara 2-3 öl per vecka och då endast i festliga sammanhang eller om jag är på middag hos någon. Inte ensam framför datorn och tröstdricker

Jag känner igen det du skrev om rädslan för att fixa andra droger på fyllan. Man blir ju jävligt dum och tar dumma beslut när man har druckit. Jag var väldigt nära att köpa på mig ett litet lager benso för några veckor sedan när jag satt ensam och drack. Tack och lov så hejdade jag mig och tänkte på vilka jobbiga konsekvenser det eventuellt skulle bli