2022-02-26, 20:23
Medlem
Jag undrar vad era läkare tycker om att ni dricker alkohol? Min läkare vill absolut inte att man ska dricka och har sagt att man inte får det. Men har aldrig lämnat positivt prov på alkohol inte ens druckit typ 2 år innan jag gick in i LARO gillar inte alkohol alls. Men har nu varit rent +1 år typ och är sugen på att ta nån/några öl. Tror ni man får kicken från LARO om man dricker några kalla, eller säger dem mer så för att dem helst inte vill att man ska dricka? Och bara kommer bli arga om det blir ett stort problem?
Citera
2022-02-26, 23:02
Medlem
En fundering ang buprenorfin

Jag har missbrukat sub i 10 år, Laro sen två år tillbaka, numera får jag Buvidal injektioner en gång i månaden 128mg, jag har inga planer på att avsluta behandlingen (nånsin?)
Kan man gå på buvidal en hel livstid eller ökar toleransen tillslut så att 128mg inte räcker tillslut? Jag har hört att det finns en starkare spruta på 1XXmg men sen finns inget mer.
Jag får lite panik på tanken med tanke på att jag har styrt upp livet med denna medicin.
Senast redigerad av svinpels99 2022-02-26 kl. 23:13.
Citera
2022-02-27, 12:16
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolt-nick
Okej, jag förstår. Bra att du står för att du hade hög alkoholkonsumtion tidigare. Jag hoppas att du har koll på vad du gör så det inte spårar ur för dig igen. Drack du problematiskt innan du gick med i LARO också?

Jag drack mkt för typ 10 år sedan, men sen jag började med opi så slutade jag ganska direkt med alkoholen. Min största rädsla är inte att bli beroende av alkoholen, men att jag kan ta dumma beslut och fixa fram tyngre droger.

Jag hoppas det håller för dig, att inte blir mer än en öl eller två. Om du kommer på dig själv med att tänka "fan vad skönt det vore med en riktigt karatefylla i helgen nu när jag ändå inte tar antabus längre" så borde du berätta för någon att du tänker så.

Vill inte vara jobbig eller dryg, upplever en igenkänning i mycket av dina resonemang och vill bara försöka hjälpa till

Nej jag drack i princip ingenting före jag kom med i Laro. Det ironiska var att jag började dricka betydligt mer när jag kom med i Laro. Förmodligen för att det är en laglig drog och socialt accepterad.
Ungefär efter julhelgen så drack jag i princip varje dag, 3-5 starköl varje dag i drygt en månad, vilket laro också snappade upp. Men jag är på banan nu igen och dricker bara 2-3 öl per vecka och då endast i festliga sammanhang eller om jag är på middag hos någon. Inte ensam framför datorn och tröstdricker
Jag känner igen det du skrev om rädslan för att fixa andra droger på fyllan. Man blir ju jävligt dum och tar dumma beslut när man har druckit. Jag var väldigt nära att köpa på mig ett litet lager benso för några veckor sedan när jag satt ensam och drack. Tack och lov så hejdade jag mig och tänkte på vilka jobbiga konsekvenser det eventuellt skulle bli
Citera
2022-02-28, 12:04
Medlem
KringExs avatar
Hade normalt pethvärde idag så jag fick tillbaka min dos på 16 mg 😁
Jag ska eventuellt börja med Buvidal på fredag men jag funderar fortfarande...
Citera
2022-02-28, 12:10
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Jag undrar vad era läkare tycker om att ni dricker alkohol? Min läkare vill absolut inte att man ska dricka och har sagt att man inte får det. Men har aldrig lämnat positivt prov på alkohol inte ens druckit typ 2 år innan jag gick in i LARO gillar inte alkohol alls. Men har nu varit rent +1 år typ och är sugen på att ta nån/några öl. Tror ni man får kicken från LARO om man dricker några kalla, eller säger dem mer så för att dem helst inte vill att man ska dricka? Och bara kommer bli arga om det blir ett stort problem?

Jag vågar nästan svära på att det är lugnt att du dricker några öl. Dricker man varje dag, som jag gjorde ett tag, då kan man ligga lite illa till
Citera
2022-02-28, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svinpels99
Jag har missbrukat sub i 10 år, Laro sen två år tillbaka, numera får jag Buvidal injektioner en gång i månaden 128mg, jag har inga planer på att avsluta behandlingen (nånsin?)
Kan man gå på buvidal en hel livstid eller ökar toleransen tillslut så att 128mg inte räcker tillslut? Jag har hört att det finns en starkare spruta på 1XXmg men sen finns inget mer.
Jag får lite panik på tanken med tanke på att jag har styrt upp livet med denna medicin.

Kom igen någon som vet?
Citera
2022-02-28, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag vågar nästan svära på att det är lugnt att du dricker några öl. Dricker man varje dag, som jag gjorde ett tag, då kan man ligga lite illa till

Ja för ag testas för alko flera ggr i veckan trots att jag aldrig haft problem med alko, aldrig lämnat positivt på up elr blåst positivt. Varit utan alko i flera år, men man blir ändå nojjig att dem ska vända det emot en. Jag e inte en sånn som skulle gå o köpa en 5:a tjack så fort jag fått i mig en öl..men dem litar inte riktigt på en. Dem har väll blivit fuckade med så många ggr att dem inte vill ta risken igen att lita på en missbrukare.
Citera
2022-02-28, 23:52
Medlem
Citat:
Kom igen någon som vet?
Det är individuellt så du lär märka, men om det funkar för dig nu fungerar det säkert livet ut, kanske att du får gå upp ett steg till men efter det får du nog ändå inte ut någon mer effekt av buppen fastän du skulle höja dosen.
Citera
2022-03-01, 07:01
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Kom igen någon som vet?

Men varför inte ta upp frågan med din behandlande läkare..?
Om du nu är med i LARO har du ju tillgång till kunnig (förhoppningsvis) personal där som ganska snabbt borde kunna hjälpa dig med den frågan då det ju faktiskt är deras jobb? Eller?
Citera
2022-03-01, 07:59
Medlem
Izzardkings avatar
Citat:
Kom igen någon som vet?

det är ju inte så lätt att säga eftersom det är så pass nytt.. detsamma gäller levometadon, det finns inga bevis på att det blir mindre biverkningar, men man tror det i.o.m att det bara är ca halva dosen jämfört med vanlig metadon
Citera
2022-03-01, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Izzardking
det är ju inte så lätt att säga eftersom det är så pass nytt.. detsamma gäller levometadon, det finns inga bevis på att det blir mindre biverkningar, men man tror det i.o.m att det bara är ca halva dosen jämfört med vanlig metadon
Det angående levometadon biverkningar är ganska intressant, många som rapporterar att dom inte får lila hemska svettningar iallafall, har dock läst en studie att levometadon förmodligen gör så att tolleransökningen är större så man måste öka oftare vilket är lite tråkigt.
Citera
2022-03-01, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Det är individuellt så du lär märka, men om det funkar för dig nu fungerar det säkert livet ut, kanske att du får gå upp ett steg till men efter det får du nog ändå inte ut någon mer effekt av buppen fastän du skulle höja dosen.

Jaja tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in