Citat:
Ursprungligen postat av
KringEx
Dom tyckte att jag hade haft lite hög alkoholkonsumtion för några veckor sedan, vilket var sant. Jag drack lite väl mycket under några veckor men jag gör inte det längre. Dom frågade om jag ville testa Antabus och jag gav det en chans men jag stod inte ut med att ha liklukt i munnen, när jag dessutom inte dricker mkt längre.
Så jag blir blev dossänkt 4 mg men hellre det än att äta Antabus. Dom ska istället ta alkoholstickor och ta blodprover för att kolla min alkoholkonsumtion och när dom anser att jag inte dricker för mkt (vilket kommer att bli ganska snart) så får jag min vanliga dos igen.
Okej, jag förstår. Bra att du står för att du hade hög alkoholkonsumtion tidigare. Jag hoppas att du har koll på vad du gör så det inte spårar ur för dig igen. Drack du problematiskt innan du gick med i LARO också?
Jag drack
mkt för typ 10 år sedan, men sen jag började med opi så slutade jag ganska direkt med alkoholen. Min största rädsla är inte att bli beroende av alkoholen, men att jag kan ta dumma beslut och fixa fram tyngre droger.
Jag hoppas det håller för dig, att inte blir mer än en öl eller två. Om du kommer på dig själv med att tänka "fan vad skönt det vore med en riktigt karatefylla i helgen nu när jag ändå inte tar antabus längre" så borde du berätta för någon att du tänker så.
Vill inte vara jobbig eller dryg, upplever en igenkänning i mycket av dina resonemang och vill bara försöka hjälpa till