2022-02-26, 16:18
Medlem
Ratis avatar
Hur lång tid tar det att bli medlem efter att ett land ansöker om medlemskap?
Citera
2022-02-26, 16:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Tack Kuluser, det ligger något i det du säger och det väver ihop med en annan diskussion jag haft med "Chick" runtom huruvida NATO varit helt bussiga i sin expansion i öst eller om man kanske kan förstå varför Putin, efter 30 års protesterande, sätter ner foten:

Om man inte förstår att Putin till slut säger ifrån då är man aningen pro USA eller oinsatt.

Man lovade att inte expandera, men Bush skrev aldrig på det dokumentet. Dock var alla närvarande på mötet mycket tydliga att man ej skulle passa på att ta fördel av Sovjets position.

Dessa bevis är släppta sedan ett par år och är bara att läsa, så Putin har rätt att dom blev lurade och Blinken och Stoltenberg har rätt att dom ej brutit några påskriva avtal dvs ingen ljuger

Den som satte igång att nedmontera Sovjet och förena Tyskland mot Frankrikes och Englands önskan var Gorbatjov, finns en mycket fin känslosam intervju med honom nedan som verkligen rekommenderas.
https://www.youtube.com/watch?v=qYVsKoQXATY
Citera
2022-02-26, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Ryssland vill inte ha Ukraina, men Ryssland vill inte ha en regering i Kiev som hatar Ryssland
Varför hatar många av era grannländer er för? Lite självinsikt skulle gynna er enormt.

Hade ni varit en demokrati som inte såg hot från väst så hade ni kanske idag varit medlemmar i EU och Rysslands befolkning hade gynnats ekonomiskt.
Nu är det bara en skurkstat som gynnar de i toppen.

EU/USA är inte era fiender hur mycket ni än tror det.
Det är bara erat nuvarande styre som gör att vi blir era fiender. Invadera och hota länder hjälper er inte precis.
Citera
2022-02-26, 16:20
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Vad exakt får putin-fittan ut av att hota skandinavien? Vad exakt hotar han med? Kärnvapen? Invasion? Cyberkrig?

Resultatet blir ju bara det motsatta: förstärkt allians mot Putler. Känns som att han är fullständigt verklighetsfrånvarande nu.
Citera
2022-02-26, 16:21
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Ta din medicin din sjuke fan!
Vet inte om han behöver medicin. Jag känner lite samma sak faktiskt. Provocera Putin nu är antagligen ett smart move för att sänka Fittryssland en gång för alla.

Inte direkt så dom spelat sina kort rätt hittills och lär knappast fortsätta med det. Hellre att det går åt helvete nu än om 30 år när Ryssland har mer kärnvapen.
Citera
2022-02-26, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Hur lång tid tar det att bli medlem efter att ett land ansöker om medlemskap?
Kan nog gå fort men det krävs att man är enhällig, vilket med nuvarande mängd länder med otroligt skilda åsikter är en utmaning, det är ett skäl till att NATO bör upplösas och ersättas av en ren EU försvarsallians anser jag.
Citera
2022-02-26, 16:22
Medlem
maxatdunders avatar
Tror ni Ryssland skulle gå in i Sverige och Finland samtidigt om man bestämmer sig för att gå in? Putin kör sitt race, den mannen får saker att hända det kan man inte säga något om
Citera
2022-02-26, 16:23
Medlem
Myschs avatar
Självklart ska Sverige gå med i NATO. Eller så anfaller Norge, Finland, Sverige och Danmark Ryssland från norr.

Vikingarna och Karoliner och Hakkapeliter ska komma och slakta Ryssen ännu en gång.

Död åt Ryssen och allt elände de har åstadkommit världen sedan 1917.
Citera
2022-02-26, 16:23
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamestoney
”Just nu”? Du menar att man ska vänta tills de har anfallit oss? Det funkar inte så.
Finns inga direkta skäl att göra det just nu sa jag. Men om Sverige börjar krigshetsa och slå på trumman kan Putin som redan är labil att forcera en attack...
Citera
2022-02-26, 16:24
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Tror ni Ryssland skulle gå in i Sverige och Finland samtidigt om man bestämmer sig för att gå in? Putin kör sitt race, den mannen får saker att hända det kan man inte säga något om
Ryssland klarar inte av Ukraina och slösar resurser där just nu. Har svårt att se att dom skulle kunna "gå in" i Sverige och framförallt Finland. Det blir en bra fight och det kommer sluta med att Ryssland blir en parkeringsplats när tillräckligt många länder blandat sig in.
Citera
2022-02-26, 16:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joltino
Varför hatar många av era grannländer er för? Lite självinsikt skulle gynna er enormt.

Hade ni varit en demokrati som inte såg hot från väst så hade ni kanske idag varit medlemmar i EU och Rysslands befolkning hade gynnats ekonomiskt.
Nu är det bara en skurkstat som gynnar de i toppen.

EU/USA är inte era fiender hur mycket ni än tror det.
Det är bara erat nuvarande styre som gör att vi blir era fiender. Invadera och hota länder hjälper er inte precis.
Vilken svenska, jösses. Korrekturläs innan du postar så man inte behöver gissa vad du menar!

Men vem pratar du till, vem hatar Sverige menar du? Norrmännen för att vi har roliga historier om dom eller vad?
Citera
2022-02-26, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Vilken svenska, jösses. Korrekturläs innan du postar så man inte behöver gissa vad du menar!

Men vem pratar du till, vem hatar Sverige menar du? Norrmännen för att vi har roliga historier om dom eller vad?
Jag skrev med svår svenska med flit ska jag erkänna. Du får hitta nån som kan översätta åt dig.
Du är nu helt avklädd som rysstroll jag var tvungen att skriva som jag gjorde så folk ser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in