2022-02-26, 14:34
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Berätta hur du kom fram till att många inlägg i denna tråd är bevis på detta?

Ska se om jag hinner göra en export från mitt avancerade BI-verktyg. Skickar PM i så fall.
Men skattat runt 10%.
Citera
2022-02-26, 14:34
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labyrint
Varför ger vi inte bara Ukraina till Ryssland? Ukraina har mest korruption i hela Europa (förutom Ryssland om det ska räknas). Ukraina är också det land som kränker mest på mänskliga rättigheter om vi inte räknar med Turkiet.
Hellre ge de landet till Putin än att WW3 ska börja, och krig förr & idag är inte sig likt.

Sedan att vår första kvinnliga stadsminister ska blanda sig i… sa från början vi aldrig skulle ha en kvinna där!

Ryssarna vill inte ens ha hela landet utan att dom två folkrepublikerna ska erkännas och att inte den rysktalande befolkningen ska utsättas för övergrepp.
Citera
2022-02-26, 14:35
Medlem
2 procent av bnp måste gå till att köpa vapen av USA om man är medlem, nån som vet kanske kan rätta mig
Citera
2022-02-26, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Vi kan väl bli invaderade av Ryssland oavsett om vi går med i NATO eller ej?

Fast är vi med i NATO så innebär ett angrepp att resten av NATO förklarar krig mot Ryssland. Ganska stor skillnad att bli uppbackad av 25 länder inklusive USA mot att stå helt ensam med 10 000 man...
Citera
2022-02-26, 14:37
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Självklart kan vi det.

Men det kanske är mer provocerande mot Putin om vi går med?

Citat:
Ursprungligen postat av Xitars
Fast är vi med i NATO så innebär ett angrepp att resten av NATO förklarar krig mot Ryssland. Ganska stor skillnad att bli uppbackad av 25 länder inklusive USA mot att stå helt ensam med 10 000 man...

Skadan är ju redan skedd i vilket fall?
Citera
2022-02-26, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av corv1
Som ex soldat så vet jag att mina bröder inte gav upp utan kamp. Är stolt över varje själ som tjänstgjort utomlands. Vem som startade det hela är ointressant bara så länge den goda sidan vinner...

Hahaha den goda sidda.. typisk hjärntvätt. Vi på väst är den goda sidan varför? För att vi plundrar världen, invaderar länder, använder "false flags", och sprider sodomi!
Citera
2022-02-26, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rondellneger
2 procent av bnp måste gå till att köpa vapen av USA om man är medlem, nån som vet kanske kan rätta mig

Haha där kom det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rondellneger

Nej din idiot. Däremot vill USA att man lägger 2% eller mer av BNP på försvaret...
Citera
Medlem
Gudochhanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Kärnvapenfri korridor samtidigt som man utvunnit amerikanska garantier om att Sverige skulle hamna under USAs kärnvapenparaply…

Kan vara, poängen är att minska spänningarna genom att fjärma de snabba medeldistansrobotarna.
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oucho.Sparks
Och inte strypa de 400 miljoner i bistånd som tickar på till Sida-projekt i Ryssland.
Varför skulle en invasion av Sverige leda till världskrig? Sverige bör väl vara mest kostnadseffektivt att avvara?

Därför att det är en viss skillnad på en korrupt oligarkstat som Ukraina och Sverige. Sverige är för värdefulla för NATO. Dessutom så skulle Ryssland bli tvungna att krångla sig igenom flera NATO-länder för att kunna genomföra en någorlunda bra invasion.

Ryssland verkar ju till och med ha stora problem mot Ukraina trots att anfallsläget är helt perfekt.
Citera
2022-02-26, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xitars
Rysslandsrobot, banna detta konto.

Xitars är CIA bott eller anställd av Aftonbladet.
Citera
2022-02-26, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Men det kanske är mer provocerande mot Putin om vi går med?

Skadan är ju redan skedd i vilket fall?

Är vi med så har vi ju ett "skydd". Är vi inte med så kan Putin ta oss i röven när han känner för det.

Och personligen blir jag hellre våldtagen och sedan fri än att för evigt leva fängslad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in