Citat:
Ursprungligen postat av
Smaka-mig
Hur modernisera är den ryska armén egentligen? Har för mig Putin utför en pågående upprustning i att ersätta det gamla sovjetiska militära material under sin tid som president. Men från bilder man har sett i det här kriget ser det mesta vara decennier gamla stridsvagnar, transport och vapen. Visa soldater ser ut att vara nyrekryterade också.
Ryssland ser ju att vara väldigt efter jämfört med väst. Efter detta så tror jag ändå att Sverige och Finland skulle stå upp rätt så bra, visst långvarigt krig så vinner väl Ryssland tillslut. Men jag är inte imponerad.
Ryssland är och kommer alltid vara efter väst.
Ett land med så rövig ekonomi, där medellönen är skrattretande låg.
Många tänker på "Made in China" och att Kineser är fattiga. Kolla genomsnittslön för ryssar kontra exempelvis Kina idag.
Ryssland och dess befolknkng kommer alltid vara ett fattigt, smutsigt, emotionellt skadat land.
De har levt under diktatur och tyranni i över 100 år. När de lyckas bli fria och får köpa blåjeans som normala så väljer de istället att återgå till sin snedknullade historia.
Många ryssar är stolta. Frågan är vad fan de är stolta över, det tystade ordet? Att inte våga stå upp för någonting?
Jämna skiten med marken och förbjud hela landmassan att tiklträdas, uppenbarligen bli man skadad i huvudet av att befinna sig där.