2022-02-26, 11:49
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Haha tror du USA kommer låta oss bomba en kärnvapenmakt?

Återigen? Vem bryr sig om vad USA tillåter och inte tillåter?

Börjar Ryssland bomba svenska städer är det helt legitimt att börja bomba ryska...

Och kärnvapen... börjar ryssarna skicka sådana så om inte kärnvapen så kan vi nog dra iväg ett par riktigt hemska biologiska stridsvapen mot Ryssen.
Citera
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Helt rätt men det vet ju inte Putin heller. Han ser ju Sverige som ett informellt Natoland redan.

Och med tanke på att Ryssland nu kör över all internationell rätt som finns och lite till så har vi ju få val anser jag. Sveriges vankelmodighet kan kosta skjortan om Putin går bananas i vår region. Vi är ju inte alliansfria utan tillhör EU och dess försvarsdoktrin om en för alla alla för en..
Varför ska vi röra om saker i onödan?
Citera
Medlem
Smaka-migs avatar
Hur modernisera är den ryska armén egentligen? Har för mig Putin utför en pågående upprustning i att ersätta det gamla sovjetiska militära material under sin tid som president. Men från bilder man har sett i det här kriget ser det mesta vara decennier gamla stridsvagnar, transport och vapen. Visa soldater ser ut att vara nyrekryterade också.
Ryssland ser ju att vara väldigt efter jämfört med väst. Efter detta så tror jag ändå att Sverige och Finland skulle stå upp rätt så bra, visst långvarigt krig så vinner väl Ryssland tillslut. Men jag är inte imponerad.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Här öser Ukrainare över Molotovs på Ryska inrullande Motorized Infantry. Vilket grillfest.

https://mobile.twitter.com/soleyman_1/status/1497454388088127490

Verkar som man kämpar på rejält bland Civilbefolkningen.
Tydligen film från maidan 2014.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Hoppas fler ryssar vågar protestera

Prominent Russian rapper Oxxxymiron has cancelled six of his sold-out concerts in Moscow and St Petersburg in protest of Russia’s invasion of Ukraine.

I can’t perform while Russian missiles fall on Ukraine,” he said in the video. “[I am] postponing six of my major gigs in Moscow and St Petersburg indefinitely.”

The hip-hop artist added that he’s “specifically against the war Russia has escalated against the people of Ukraine.”

https://www.independent.co.uk/arts-entertainment/music/news/oxxxymiron-russia-concert-cancel-ukraine-b2023041.html?utm_content=Echobox&utm_medium=Socia l&utm_source=Facebook#Echobox=1645803275
Citera
2022-02-26, 11:50
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
För motståndet är brutalt mycket större. Eller vill du ha kärnvapenkrig i Europa?

Ja men varför skyller Nato på att det är ej Natoland?

Betyder mer eller mindre att de är fega.
Citera
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Fick ett erbjudande om konsulttjänst från en av kontrahenterna.

Vilken är irrelevant.

Det är mycket irriterande att vissa inte inser att ett nej är ett nej, oavsett vilken summa man erbjuder.

Till min egen förvåning visade det sig att jag tydligen har gränser för vad jag gör, och vilka risker jag tar mot betalning.

Förvånande är även att en kontrahent som anser sig så stark vill hyra in privata konsulter.

Och, för i helvete, SLUTA kalla varandra "rysstroll" och "globalistlakejer", två tredjedelar av tråden är ju bara invektiv och personangrepp.

Man KAN ha en annan åsikt om denna konflikt utan att vare "betald" av den ena eller andra sidan.

Och båda sidor, västmedia/politiker inkluderat, ljuger som det passar deras agenda.

Förutom det, är jag inte förvånad över att det går trögt för ryssarna.

Deras doktrin och utrustning lämnar en del att önska.

Och NEJ det finns INGEN risk för kärnvapenkrig, även om NATO går in militärt.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Nog för att samnytt knappast kan anklagas för att föra seriös journalistik men det här är ju bara för dumt, t.om. för en sådant tramsblaska…
Att fråga MSB vad militären har för sig är som att fråga FEMA om vilka beslut Pentagon tagit å sistone.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Hur tror du sanktioner fungerar?

Man stoppar ekonomin för personer som sitter på mycket pengar.
Tror du dom har något med kriget att göra? Troligen inte, men de blir straffade ändå.
Samma gäller idrottare eller vad som helst.

sport är sport. sen handlar det självklart om sponsorer, tv-rättigheter osv.
men sport ska enligt alla, även här i sverige, vara religiöst och politiskt obundna.

T om arrangörerna av eurovision som låter ryssland fortsatt vara med, är mer logiska än våra idiotministrar!!!
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Det är väl mer humant att slå ihjäl dem än att våldta dem så de får lida med psykisk ohälsa hela livet.

Ryska soldater våldtog miljontals kvinnor i Östeuropa i sitt stora fosterlandskrig.

Det är så ryssar är bara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soperent
Det är ju bara en tidsfråga innan Kiev faller och de plockar Zelensky, ryssarna har redan gått så långt att de inte kan vända om nu. Måste dock säga att Ukraina höll längre än jag trodde.

Det tog 3 veckor för USA att ta Baghdad och då var Iraks arme mycket sämre beväpnad och utbildad. Dessutom har de ryska trupperna gått fram försiktigt än så länge. Så hur du kunde tro att det skulle gå snabbare förstår jag inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Källa? Ja, att Kreml säger det bland annat. Om Kreml kunde infria hotet mot Ukraina så kan de infria sitt hot mot Sverige om vi aspirerar på NATO.

Situationen är ganska olik i de bägge länderna. Eller du kanske menar att det finns Ryska provinser även i Sverige som måste befrias..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in