Citat:
Ursprungligen postat av
snallakillen
Putin kånns jättestabil mentalt alltså.?😀
Hotar indirekt me Kärnvapen om nån lägger sig i 😳
Ser ut som att Kamrat Putin lär få kämpa om han ska ta
Ukraina....Tror han underskattat dom rejält
Att han hotar med kärnvapen är inte så konstigt. Och det har inget med hans mentala ohälsa att göra. Alla ryska ledare har varit paranoida. Det beror på Rysslands historia och geografi. Jag skulle också varit paranoid om mitt land hade blivit invaderat hela tiden. Det finns inget naturligt försvar förutom mer rum. Dessutom jobbet, som diktator gör personer paranoida. Nästan alla ryska ledare har varit diktatorer. När det gäller Putin själv har han sett hur det har gått för diktatorer nyligen: Saddam, Khadaffi. Assad kunde Putin hjälpa med våld. Annars hade Assad följt med de andra två i graven. Till sist han har varit relativt isolerad under pandemin. Det förstärker hans egna paranoia.
När det gäller konflikten är det stora okända Ukrainas förmåga och vilja att försvara sig.
Det är alltid lätt efteråt att förstå varför Ryssarna går för som det verkar en halshuggningsstrategi av ledarskapet. De vill försöka avsluta konflikten så fort som möjligt. Om ukrainarna har stridsvilja så kommer vi se ett nytt Grozny. I Ukraina behöver man utkämpa gerillakriget i Urbana miljöer.
Jag undrar om Ukrainare kan lätt förklä sig till ryssar och ta sig till ex Moskva och utföra attacker där. Ukrainare ser ut som ryssar men kan de prata ryska som ryssar.