2022-02-26, 01:34
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburger
Öh nej. Kina tjurskiter. Dom stödjer Putin fullt ut. Halvledare is the new black. Googla halvledare och Ukraina

Öh jo.
Xiping uppmanade parterna att ta ett steg tillbaka och lösa konflikten 'through dialogue"
Kineserna är suga på att köpa ryskt vete när kineserna kan sätta vilket pris de vill.

Kineserna är knappast roade av fallande börser och marknadsoro
Citera
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Det är möjligt att även vissa kvinnor tvingas, men det är först och främst män som tvingas, och anledningen till varför vi aldrig kommer få se den vinklingen hos meida och politikerna är inte för att det är oklart hur många och vilka som tvingas utan för män helt enkelt anses inte har så mycket till värde i denna värld, så därför kan de aldrig förtryckas p.g.a sitt kön enligt media och makthavarna, och det är precis det som gör dem till systematiskt förtryckta.

I en demokrati så kan man ju tycka att en ledare borde jobba för folket inte tvärtom. Det kan inte bli mycket mer uppenbart att Zelenskyj inte jobbar för folket då han tvingar dem att dö för hans skull, han ser befolkningen som kanonmat. Han kan ju själv gå ut och gå ut och kriga om han nu ska begära det av vanliga medborgare.

Jag vet precis vad du menar. Män stämplas ofta som "ersättningsbara" och det finns psykologer som noterat att detta normaliseras bl.a. via en massa män (oftast ansiktslösa) som ständigt dör i filmer och tv-shower på löpande band. Och i Sverige så har ju de hycklande ljugande feministerna tagit det steget längre på flera plan, så jag känner definitivt igen ditt argument.
Det enda vi kan hoppas är att åtminstone kvinnor, barn och äldre över 60 slipper, men det är osäkert vid det här laget...
Det kommer han nog aldrig att göra. De har redan blivit erbjudna av Johnson att komma och agera exil-regering i Storbrittanien, så om de inte redan är där eller på väg dit så kommer de nog försöka efter att de tagit med så mycket skattepengar de kan (för de måste ju köpa lyxvillor där borta).

Det är så det brukar gå till när korrupta regeringar flyr landet i olika världsdelar.

Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Hej Chic, jag var av samma uppfattning tidigare men oberoende källor förefaller peka mot annat; " the former Soviet president [Mr.Gorbachev] criticized NATO enlargement and called it a violation of the spirit of the assurances given Moscow in 1990, but he made clear there was no promise regarding broader enlargement."

Also "Several years after German reunification, in 1997, NATO said that in the “current and foreseeable security environment” there would be no permanent stationing of substantial combat forces on the territory of new NATO members. Up until the Russian military occupation of Crimea in March, there was virtually no stationing of any NATO combat forces on the territory of new members."

Du får gärna visa de källor du har där synpunkten styrks i skrift utöver hänvisning till verbala diskussioner och "spirit".

+++
Ovanstående citat hämtade från:
https://www.brookings.edu/blog/up-fr...achev-says-no/
... the Brookings Institution had assets of $524.2 million.[1] Its largest contributors include the Bill & Melinda Gates Foundation, the William and Flora Hewlett Foundation, the Hutchins Family Foundation, JPMorgan Chase, the LEGO Foundation, David Rubenstein, State of Qatar, and John L. Thornton. (Wikipedia, 26 Feb 2022)

Detaljerad oboeroende analys
https://nsarchive.gwu.edu/briefing-b...-leaders-early

Allmäna oberoende artiklar på ämnet:
https://www.theguardian.com/world/20...-matters-today
https://theconversation.com/ukraine-...he-east-177085

Hej, tack!

De källor jag använt är:

https://larouchepub.com/other/2021/4...out_aggre.html

https://offensively-patriotic.com/20...d-of-cold-war/

Jag läste igenom dina källor och om jag förstått det rätt hänger allt alltså på Gorbachov's ord om vad han minns för många år sedan medan Putin's påstående stöds av fysiska bevis hittade i västvärlden, i form av deklassifierade dokument där det relativt tydligt framgår att man försäkrat om att inte expandera NATO i Östeuropa.
Der Spiegel publicerade en artikel i Tyskland för någon vecka sedan gällande detta:

https://www.spiegel.de/international...f-1d8c94e1964d

Uttdrag ur Der Spiegel's artikel om Gorbatchov's uttalande:

"The versions of the talk provided by Mikhail Gorbachev, the last leader of the Soviet Union, are particularly confusing. On one occasion, he said that German Chancellor Helmut Kohl and the Americans had promised him that NATO "will not move one centimeter further east." But in another instance, he said that "the topic of NATO expansion was never discussed" – yet he nevertheless insisted that the West had violated the spirit of the agreements reached at the time."

Artikeln målar ut Gorbatchev som en inte särskild trovärdig källa då han ändrat sig flera gånger.

Så med andra ord kan man förstå Putin's irritation, eftersom Ryssen verkar ha känt sig lurade under en väldigt lång tid.
Jag gissar på att det skulle innebära att de har väldigt svårt att lita på något västvärlden lovar vid det här laget, delvis baserat på vad Putin själv sagt under tidigare tal där han bl.a. nämner expansionen i rätt så stor detalj.
I och med denna bakgrund så tror jag det var droppen för den Ryska regeringen när NATO och Kiev började planera en militärbas i Kharkiv-området, där de skulle kunna långt in i Ryssland med sina missiler.

(Sen tycker jag inte att en källa som sponsras av Gates Foundation kan kallas oberoende, men det är OT för detta ämne så vi kan lämna det )

Trevlig helg!
Senast redigerad av Chic 2022-02-26 kl. 01:38.
Citera
Medlem
MrsEjPKs avatar
Hitta en live stream.med 9 ställen.Dålig på låäka men sidan heter Wacmilk,skriv bara det på utube så kommer det upp!
Citera
2022-02-26, 01:35
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novaextremex
"Ukraine's president said that Russia will attack with full force this night."
skriver @KyivIndependent på Twitter.

Bra sagt, men uppenbarligen är ryssarna väldigt svaga. Om de inte skickar fler terrorbomber.
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Undermänniskor i strid mot Européer? Är dom svenska rysstrollen stolta nu?

Fan, trodde ett tag att ni rysstroll också hatade muslimerna? Men ni vänder upp röven. vatnik?

I Tjetjenien är det lag och ordning, i Sverige är det kaos.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
De flyger från Ryssland såklart? När de kommer till att göra en amfibiesoldater så kan de komma på olika sätt undervattens via ubåtar eller via skepp. Tror inte avståndet är ett problem idag. Du kan nog skicka stridsflygplan och med enkelhet ta dig från Rysslands närmsta flygplats till Sverige på ett par timmar, sen regnar det soldater och de kört

Flyg du från Ryssland och i skarpt läge är du nerskjuten innan du ens når Sverige.
Citera
2022-02-26, 01:36
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Du skriver löjligt skit.

Putin har försökt förhandla med Ukraina och USA dem senaste månaderna ang just detta.
Nu lyssnar dem väl.

Tvärtom. USA har snackat i åtta år.
Citera
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
"Tidigare sagda flighter"? Vet du ens vad orden du använder betyder?

Vilka tidigare flighter har vi talat om? Varför skulle de synas? Nå, hur ska du ha det? Syns flyget eller gör det inte det? Vad tror du jag har tittat till då och då i timtal, samtidigt som jag korrelerar med uppgifter från t.ex. twitter? Jag har ju för fan gett dig en länk, där du enkelt kan kolla själv!

Tror du det finns en hemlig trollarme som sänder ut falsk ADS-B-information, men då med äkta tracks, men flighter från dåtid? Och om jag säger att jag även kan lyssna till radiotrafik på typiskt 100-150 MHz och korrelera saker som råkar befinna sig inom hörhåll?

Du har hittills inte gett ett enda argument utöver "handikappad" och "å jösses", samtidigt som jag försett dig med en källa där du själv kan övertyga dig om vad jag säger. Du kan ju inte ens förklara varför du tror att de inte skulle flyga med transponder? Tror du att varje militär flygrörelse är en hemlig CIA-operation som behöver döljas? Vem fan är det som är "handikappad" egentligen? Jag, som vet vad jag talar om och använt mig av verktyg som https://globe.adsbexchange.com/ i åratal, samt har kunnat korrelera flighter med andra källor lika länge, eller du, som bara stövlar in och påstår något och använder "å jösses" som argument? Skärp dig.

https://globe.adsbexchange.com/ -> tryck "U". Du ser nu bara militärt flyg. Dubbelchecka med fr24, trippelchecka med pressreleaser, twitter, flygradio, eller vad du vill. Acceptera att du är fullständigt överbevisad. Ja, de kan givetvis flyga utan transponder och gör även så, om det finns anledning. Men inte per default.

DU Måste var helt efterbliven, tror du att ett flygvapen går in med kunskapen om att hela världen tittar på flightradar?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manissa
Islamiska Staten & övriga som är de som blev bommbade är Shia Muslimer och Al Asads folk & Tjetjenerna är Suuni muslimer så de är fiender, så tekniskt sett så är det lite som att bomba protestanter och anställa katoliker för ens dirty work. Islamister är fan inte ens fredliga mot sig själva

Nej Assad är Shia och fick hjälp av Iran som är Shia. IS är Sunni. I Irak slogs Shiamiliserna mot IS som är Sunni. Turkiet stöttade IS för de är också Sunni.
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Tydligen en tjetjen som sker sönder anus och krockade bilen! Någon du känner?

https://mobile.twitter.com/antiputle...81346028421123
Men fy! Hälsa den ukrainska adidas-armén att Genevekonventionen förbjuder visa upp den här sortens bilder med namn på offren. Noll professoinalism.
Citera
Medlem
Gothenburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Öh jo.
Xiping uppmanade parterna att ta ett steg tillbaka och lösa konflikten 'through dialogue"
Kineserna är suga på att köpa ryskt vete när kineserna kan sätta vilket pris de vill.

Kineserna är knappast roade av fallande börser och marknadsoro

Jag tänker inte övertyga dig. Framtiden får göra det.
Citera
2022-02-26, 01:37
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Jag har alltid varit för att vi i Europa skulle ha en bättre relation med Ryssland. Den tiden är förbi nu. Alla EU länder borde frysa ut Ryssland totalt, ingen handel, inga resor till och från Ryssland, inga ryska flyg över EU länders luftrum och riv upp alla ryssars medborgarskap i EU länder och deportera dem.

Ryssland/Sovjet har aldrig varit intresserade av att ha en "normal" relation med andra länder.
De ser sig själv som herrefolket och avser att vara en respektingivande stormakt som andra ska frukta och böja sig inför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in