2022-02-26, 07:51
Varför skriver folk "det går ej så bra för ryssarna, det är fortfarande lugnt i Kiev"?
Vet ni ens vad detta handlar om?

Förutom det så undrar jag om Putin ej känner till något som ändrats i Ukraina. Kan NATOs Karkhev bas nu sitta på något riktat emot Kreml?
Citera
2022-02-26, 07:52
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merrymaiden
Absolut inte - vår nuvarande status är vår säkerhetsgaranti.
Det är förjävligt att bo i ett NATO-land och tvingas betala skatt till USAs mördartåg och förstörelse (tro mig jag har gjort det). Hela befolkningen i Storbritannien var emot invasionen av Irak - ändå skickades engelska soldater dit och dog! Pengar som kan användas till sjukvård och skolor går till att köpa amerikanska vapen - hela tiden.
Det är som en maffia-protection ring, fast värre! Det gör bara skada. Se vad de gjorde mot serberna!

Och jag håller fullständigt med dig Mitt inlägg var ett ironiskt sådant.

På samma sätt borde Ukraina haft som mål att vara neutralt och inte sträva efter NATO-medlemskap.
Citera
2022-02-26, 07:53
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merrymaiden
Absolut inte - vår nuvarande status är vår säkerhetsgaranti.
Det är förjävligt att bo i ett NATO-land och tvingas betala skatt till USAs mördartåg och förstörelse (tro mig jag har gjort det). Hela befolkningen i Storbritannien var emot invasionen av Irak - ändå skickades engelska soldater dit och dog! Pengar som kan användas till sjukvård och skolor går till att köpa amerikanska vapen - hela tiden.
Det är som en maffia-protection ring, fast värre! Det gör bara skada. Se vad de gjorde mot serberna!

Serbien har jag ingen medkänsla med. Skurkstat som även nu kommer användas av Putin för att starta krig på Balkan.
Citera
2022-02-26, 07:53
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t.bundy
Det är nästan så man har medkänsla.
Jag har medkänsla.
De har trott sig vara på en övning i några veckor, sedan är äntligen den jävla övningen slut och de hoppas att de skall få åka hem.
Då får de order att invadera Ukraina!
- WTF! (på ryska).
Citera
2022-02-26, 07:54
Medlem
Ukrainarna har återtagit Chaplinka i Khers.
Kommer filmer nu på mosade rysska pansar och när de plockar ned alla rysska/dnpr flaggor och ersätter med ukrainska.
Citera
2022-02-26, 07:54
Medlem
fernebos avatar
Är helt fascinerad av hur dåligt organiserad ryssarnas invasion verkar vara. Gång på gång har ukrainarna slagit ut konvojer med militärfordon som bara rullat på längs vanliga motorvägar.

Vad var planen liksom? Man får lite grann intrycket att ryssarna inte hade räknat med motstånd. Tror att detta kommer att bli rätt utdraget och enormt blodigt. Det kommer också bli slutet för Putin. Kan verkligen inte förstå vad han trodde han skulle vinna på en invasion av detta slag.
Citera
2022-02-26, 07:55
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
När OSINT-familjen går in i grav kognitiv dissonans:

Peter A. Pinto
@peterApinto
I agree with most of your points.

However, it’s weird that they apparently decided NOT to use one of their major advances: Rocket artillery, especially the thermobaric rockets. They implemented them to handle soft targets - now they seem to not use them on purpose.
https://twitter.com/peterApinto/stat...geJrpGRJGoq3Iw

Ja, gissa varför!

Fascinerande ändå att ni säger till innan era brott mot krigets lagar.

Ni märker att era Spetsnaz blir tillfångatagen och eliminerade för de låtsas vara ukrainare. Då måste ni givetvis mörda civila.

Kom ihåg alla vittnen.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
https://t.me/nexta_live/17594?single

Detta är med fakenews och icke trovärdigt va?

Äckliga jävla ryssar.

Jag säger inte att allt material som kommer från Ukraina nu är fake.

Fan, de har Jysk i Ukraina. Stackars dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Jag håller inte med om det, det finns flera viktiga skillnader, tex att Hitler var rasist och hade allvarliga psykiska problem och Putin är/har inte det vad det verkar.

Men om omvärlden försöker stoppa Putin nu, då påminner det om vad som hände när andra världskriget startade. Var det bra gjort av tex Storbrittanien att starta krig mot Tyskland då, med tanke på att omvärlden sen misslyckades med att rädda de miljontals människor som dog under andra världskriget?

Så prova istället något nytt, låt Ukraina och Ryssland klara ut det här själva. Och om det leder till att Putin annekterar alla rysktalande områden i hela världen, då är det ändå bättre än att tredje världskriget bryter ut och miljontals människor dör.

Putin kånns jättestabil mentalt alltså.?😀
Hotar indirekt me Kärnvapen om nån lägger sig i 😳
Ser ut som att Kamrat Putin lär få kämpa om han ska ta
Ukraina....Tror han underskattat dom rejält
Citera
Medlem
Inte för att jag har källor på det men för mig förefaller det ganska naturligt att NATO ger omfattande indirekt stöd till Ukraina i form av signalspaning från flyg och satellit. Säkerligen får Ukraina tillgång till detaljerade satellitfoton på ryssarnas styrkor och trupprörelser. Skulle inte förvåna mig om NATO kan avlyssna den ryska militärens ordergivning i samma sekund som ordern ges
Citera
2022-02-26, 07:56
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Är helt fascinerad av hur dåligt organiserad ryssarnas invasion verkar vara. Gång på gång har ukrainarna slagit ut konvojer med militärfordon som bara rullat på längs vanliga motorvägar.

Vad var planen liksom? Man får lite grann intrycket att ryssarna inte hade räknat med motstånd. Tror att detta kommer att bli rätt utdraget och enormt blodigt. Det kommer också bli slutet för Putin. Kan verkligen inte förstå vad han trodde han skulle vinna på en invasion av detta slag.

Han trodde och hoppas nog fortfarande att Ukraina ska ge upp. Varför dra ut på det? ge upp
Citera
2022-02-26, 07:56
Medlem
Inga döda efter att bostadshuset träffats enligt ukrainska källor, några skadade dock. Skönt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in