2022-02-26, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Det där om ryskorna tror jag vad jag vill om.

Hela konflikten har helt enkelt urartat till att Putin och Ukrainas president båda kallar varandra för nazister medans slaver hjärntvättats till att ha ihjäl varandra. Egentligen är det bara västjuden (Davos, Bryssel, Washington osv.) vs östjuden (Chabad, Dugin osv.) det här handlar om. Sjömakterna (väst) mot Landmakterna (öst).

Det är en intressant teori det du tar upp som man bör ha i åtanke. Att det mycket väl kan vara bröd och skådespel vi ser här, i takt med att (((de))) förbereder oss för the Great reset. Men inget klart än. Är det konstaterat att Putin har dessa rötter också? Såg en sida som tog upp hans födelseattest där detta framgick. Men detta kan likväl vara photoshoppat.
Citera
2022-02-26, 07:46
Medlem
KaptenKamrats avatar
Cherson fortfarande i Ukrainas kontroll enligt borgmästaren.
Citera
2022-02-26, 07:47
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
Att protestera i USA innebär inga konsekvenser egentligen.

De som protesterar i Ryssland i dag tar oerhörda risker för sitt eget välbefinnande.
Säg det till de kanadensiska lastbilsförarna.

Men som sagt, demonstranterna i Moskva har mitt fulla stöd. Krig är bajs!
Citera
2022-02-26, 07:49
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
Ja men sedan har ju ryska trupperna legat i en lervälling med undermåliga faciliteter och förnödenheter i ytterligare en månad.
Där tror jag deras moral utgår från nu. Från låg moral till väldigt låg moral idag.

Det är nästan så man har medkänsla.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merrymaiden
Absolut inte - vår nuvarande status är vår säkerhetsgaranti.
Det är förjävligt att bo i ett NATO-land och tvingas betala skatt till USAs mördartåg och förstörelse (tro mig jag har gjort det). Hela befolkningen i Storbritannien var emot invasionen av Irak - ändå skickades engelska soldater dit och dog! Pengar som kan användas till sjukvård och skolor går till att köpa amerikanska vapen - hela tiden.
Det är som en maffia-protection ring, fast värre! Det gör bara skada. Se vad de gjorde mot serberna!
Fast det är vår status, inte din.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Dålig ton att kalla kvinnor du inte har en aning om för horor.
Svårt att få jobb till börja med.

Kvalificerat skitsnack. Visst, ska du jobba inom myndigheter då måste du kunna ukrainska precis som i Sverige måste du kunna svenska för samma typ av jobb. För alla andra jobb behövs inget perfekt ukrainska. Dessutom lär man sig ukrainska i skolan i Ukraina även i rysktalande områden. Så dessa ljög bara för dig...eller är obegåvade på ngt sätt...som majoriteten av ryssar verkar vara.
Citera
2022-02-26, 07:50
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Har inte Ukraina gett upp än? På måndag senast lär kriget va slut och Ukraina med nytt styre.
Citera
2022-02-26, 07:50
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vad har hänt i natt? Ser nu att terrorstaten Ryssland har skjutit på ett vanligt flervåningshus på civila?????
Väntat. Och det blir bara grisigare härifrån.

I ett samtal med Ben Rhodes, i natt, hörde jag en ukrainsk journalist berätta att man tilldelades handeldvapen vid uppvisande av legitimation. Och att känslan var sån att folket verkligen ville kämpa för demokrati och frihet. Så mina tidiga föraningar om att detta kunde dra ut på tiden verkar stämma och då kommer vi få se fler av dessa ohyggliga ryska attacker.

BTW, kan du inte byta avatar? Stör mig nämligen ordentligt på att den är så snygg!
Citera
2022-02-26, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nockjalla
Rätt säker att Putin har bättre livvakter är den sandlöparen.
Det är just där problemet ligger för honom dvs dom i hans direkta närhet.
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
När OSINT-familjen går in i grav kognitiv dissonans:

Peter A. Pinto
@peterApinto
I agree with most of your points.

However, it’s weird that they apparently decided NOT to use one of their major advances: Rocket artillery, especially the thermobaric rockets. They implemented them to handle soft targets - now they seem to not use them on purpose.
https://twitter.com/peterApinto/stat...geJrpGRJGoq3Iw

Ja, gissa varför!

Ni har fraktat in sådant redan igår kväll. Fick ni inte dem att fungera?
Citera
Medlem
Det svenska folket skriker om att ta emot flyktingar, men för mig känns det som att vi inte gör det för att vi inte kan. Vi kan knappt hantera dem tidigare flyktingar vi har, eller har jag fel?
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Har inte Ukraina gett upp än? På måndag senast lär kriget va slut och Ukraina med nytt styre.

Ukraina har inte mött något motstånd ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in